Skip to main content

Hallo, 

Nog een vraag over mijn nieuwe KPN abo. (oud telfort klant).

Bij Telfort waren onze internet bundels 3 maand geldig. Sinds de migratie enkel 1 maand. 

Erg onhandig, want ik kon gewoon zuinig zijn voor een naderende vakantie. Zodat er een buffer was wanneer geen wifi voorhanden is op vakantie.

Ik begrijp ondertussen dat bij KPN MB's überhaupt niet meegenomen worden naar de volgende maand. 

Ook hier weer de vraag. Wat gebeurt er als mijn huidge abonnement verlopen is? 

Waar baseer je dit op? 

Wij de Telfort klanten houden de voordelen waarom we voor Telfort hebben gekozen. Pas als we zelf besluiten onder de KPN vlag te verlengen vervallen al deze voordelen.

Je moet het zo zien KPN heeft speciaal voor onze vergelijkbare abonnementen in het leven geroepen.

De misvatting is een mobiel abonnement verloopt niet een contract wel zolang je zelf niet een nieuw contract afsluit veranderd er niks.

--‐----------

Persoonlijke opmerking we moeten niet naief zijn uiteraard kan het gebeuren dat KPN over 2 of 3 jaar wel besluit we veranderen de voorwaarden dat zien we dan wel weer.


Waar baseer je dit op? 

 

 

Hallo Galdor.

Waar baseer ik wat op?
Ik doe wat constateringen wat betreft de geldigheidsduur van de internet bundels.
Vervolgens stel ik een vraag waar ik geen antwoord op heb.
Ik ben sinds 2008 mobiel klant bij Telfort, dus heb geen hoe KPN met dit soort dingen omgaat.
Ik zie enkel dat de voorwaarden nu al slechter zijn geworden. De MB's zijn namelijk 2 maand minder lang geldig.
Dus lijkt het me een legitieme vraag wat er gebeurt met de voorwaarden aan het einde van mijn lopende contractperiode.
 


Klopt een hele legitieme vraag.

Heb je geen mailing van Telfort ontvangen over deze migratie en wat dit voor jouw abonnement inhoud. Je hebt je hierbij als ik het goed lees gebaseerd op de huidige KPN voorwaarden dan begrijp ik deze vraag. En gelukkig voor ons zit het anders. 

Nogmaals we houden het meenemen zo niet stap ik echt over. De 2 Gb waar ik nu € 12,92 voor ga betalen kan ik elders voordeliger krijgen voor datzelfde bedrag zelfs het dubbele.

Bij deze bijvoorbeeld dan heb ik het meenemen en de verdubbelaar niet echt nodig.

 


Ik heb de mail gelezen. Daarin stond:

Uw abonnement Telfort BelBundel 2018 2000/onbeperkt wordt overgezet naar TFT BelBundel 2018 2000/onbeperkt. Daarmee behoudt u gewoon dezelfde bundels voor hetzelfde maandbedrag.

Daarnaast kunt u nog steeds iedere maand uw MB’s en minuten meenemen. Natuurlijk blijven uw MB’s, minuten en sms’jes gewoon geldig. U kunt uw bundel maandelijks aanpassen via MijnKPN. En heeft u een toestelbundel? Dan blijft deze doorlopen tot de afgesproken datum, zoals vermeld op uw factuur. De einddatum van uw contract blijft gelijk.


Dat is ook precies waar mijn zorgen vandaan komen.
Ja, de MB's worden meegenomen, maar er staat niet dat de geldigheid met 2 maand is ingekort.
En vervolgens staat er dat de einddatum van mijn contract gelijk blijft. Dat maakt me ook alert.
Vandaar mijn vragen.

Verder las ik dat deze migratie geen mogelijkheid tot contractbreuk van mijn kant gaf, dus had het ook geen zin om al verder onderzoek te doen.

Maar ik heb deze post als vraag ingeschoten. En dit is al meer een discussie.
Ik zou graag feiten horen; 
Zwart op wit, dat de voorwaarden van mijn contract blijven totdat ik besluit het contract te breken.

Uiteraard heb ik rondgesnuffeld wat betreft alternatieven, maarja dat heeft ook weinig zin, gezien ik nog een paar maand vast zit.
Maar als de voorwaarden blijven zoals ze zijn ga ik nergens anders heen.
Ik zie die prijsvechters onderaan de markt ook niet zitten.
 


Ik heb je al geantwoord dat er niks veranderd. Mogelijk is de bevesting van een KPN moderator geruststellender. Juist dat er bij het meenemen niet staat dat het is ingekort is voor mij reden genoeg om daar op te vertrouwen. Dat naast het feit dat de volledige opgespaarde bundel zichtbaar is via Mijn KPN

Hier kan je het zelf lezen.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/telfort-en-kpn-gaan-samen-verder-80188

Waar het om gaat is dit stukje tekst.

Alle voordelen die je nu hebt gaan mee naar KPN. Dat geldt voor zowel de CombiVoordeel verdubbeling, als voor extra bundels die je bijvoorbeeld bij een verlenging hebt gekregen. Extra verlengvoordelen zijn niet in de brief of e-mail vermeld, omdat daar veel verschillende varianten van zijn. Deze gaan gewoon mee naar KPN. We zorgen ervoor dat je er niet op achteruit gaat in belminuten, sms’jes en MB’s.


Dankje Galdor


Hi @MobielPeter, welkom op het KPN Forum en bedankt voor jouw bericht!

Galdor heeft helemaal gelijk hierin, zolang je zelf niks wijzigt aan je abonnement wat voorheen bij Telfort zat, zullen je contract en de voorwaarden hetzelfde blijven. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, de periode van MB's meenemen blijft gewoon tot 3 maanden. Het topic dat hierboven genoemd wordt is wat dat betreft zwart op wit.

Het kan wel zijn dat de weergave op dit moment in MijnKPN nog niet helemaal juist is, maar daar wordt hard aan gewerkt. Denk hierbij aan het aantal MB's van de resterende periode. 

Heb je nog andere vragen? Dan hoor ik het graag!


@Susan_​​​​​​

Bedankt voor je reactie. Mooi, dit is duidelijk. Ook heel fijn dat de bundel 3 maand geldig is. Dat het 2 maand ingekort is heb ik ergens gelezen, maar kan dit nu nergens meer terug vinden. Dus dit zal geen officiële bron zijn geweest, maar meer wat discussie op een forum oid.

Ik ben tevreden met dit antwoord. 

Het blijft natuurlijk wel een kwestie van opbouw in vertrouwen. 

Het is mij namelijk absoluut in het verkeerde keelgat geschoten dat ik niet de optie had op contractbreuk bij de overgang van telfort naar kpn. Bij elke andere wijziging (prijsverhoging oid) van welke provider dan ook moet de mogelijkheid zijn om van het contract af te zien. Dat was nu niet mogelijk. Dat gaf mij een "door de strot duw gevoel".

Het zal vast al ergens in het telfort contract gestaan hebben. Maar ik had geen zin/tijd om hier eem zaak van te maken, gezien de doorlooptijd van mijn contract nog maar een paar maand is. 

Voor nu is het prima gezien ik nu dus wel dezelfde voorwaarden heb. 

Maar de kpn prijzen ga ik echt nooit betalen. Dan lever ik wel in op comfort. 


@MobielPeter  dat je zo voelt dat het je door de stort geduwd is begrijp ik helemaal. Dat geldt voor meerdere diensten/producten de afgelopen 2 jaar. Wat het opzeggen betreft, mogelijk was de tekst in mijn mailtje anders er staat bij helemaal aan het eind het volgende.

U kunt door deze verandering tot 25 januari 2020 uw abonnement kosteloos aanpassen of opzeggen.

Nu komt het mooie bezoek je deze pagina en kijk je bij de veel gestelde vragen bij het onderwerp opzeggen lees je nu het volgende:

Klanten met het 2012, 2014 of 2015 abonnement hadden tot 25 januari 2020 het recht om voortijdig op te zeggen. Het is nu niet meer mogelijk om je abonnement voortijdig op te zeggen.

Dit is veranderd zoals er wel vaker teksten plots veranderen. Er stond hier ook de reden namelijk bij de oudere abonnementen gingen veranderingen  van bundels meteen in nu gaat het vanaf de volgende maand, dit was al zo bij nieuwere Telfort abonnementen.

Waar ik persoonlijk moeite mee heb niet elke klant heeft 4 weken voor tijd een bericht van deze migratie gekregen. Het volgende is eigenlijk best lachwekkend als je erbij stilstaat. Elk abonnement die voor of in 2017 is afgesloten is per definitie al contract vrij. Dus van voortijdig opzeggen is in mijn ogen geen sprake. In die zin wie dat wou kon altijd al met inachtneming van een maand opzeggen . Omdat er voor alle andere abonnementen geen grote nadelige gevolgen zijn hebben klanten met een lopend contract dat recht blijkbaar niet of niet gekregen.

Zelf zet ik mijn vraagtekens bij het punt of iemand die niet vier weken voor 26-1 een migratie aankonding heeft gekregen niet gewoon vrij moet zijn om zonder afkoop kosten bij een lopend abonnement alsnog over te stappen. Wel binnen een bepaalde tijd zeg tot 14 dagen na de migratie.

 


@MobielPeter, fijn om te lezen! Ik begrijp je enigszins ook wel, maar de voorwaarden blijven hetzelfde. Zolang jij niks wijzigt (niet verlengd of iets dergelijks) zal jouw abonnement blijven doorlopen onder dezelfde voorwaarden. Daarmee wordt er niks niks gewijzigd, vanuit onze kant niet. Alleen diegene die de service nu geeft en de facturen uitstuurt is KPN geworden.

Maar hopelijk ga je het ook onder KPN fijn vinden en kunnen we het vertrouwen van je winnen :blush: