Skip to main content

Ik heb sinds kort een hussel abonnement met 4K, Maar sinds het geactiveerd is,  is het geluid van mijn tv ineens een stuk zachter als voorheen en is mijn beeld af en toe zwart (heel kort) en dan is het geluid ook even weg. Ik heb hem gewoon rechtstreeks met een draad op mijn modem.

Ik hoop dat daar een oplossing voor is en dat ik geen spijt krijg van mijn switch naar Hussel.

Op mijn slaapkamer heb ik hem met een DVS, maar daar is gewoon niet naar te kijken, zo slecht. Dus dat zal ik wel moeten veranderen. Maar met mijn HD kastje heb ik dat probleem nooit gehad. Dat werkte altijd perfect.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dat het geluid van de Arris 5202 zachter is heb ik al meerdere keren voorbij zien komen op het forum. Dat ligt dus niet aan het bewuste exemplaar.

Welke DVS heb je? Nog een DVS 200 set?

Voor 4k wordt gebruik DVS afgeraden. Met de HD zenders zou het moeten werken als voorheen met de HD ontvanger. Of heb je met de HD zenders ook slechtere verbinding?


Hoi @Jamina51 . Welkom op het forum.

Wat jammer dat je plotseling deze issues ervaart.

Het geluidissue is bekend en we zijn druk bezig met een oplossing. Die gaat ongetwijfeld snel komen.

Wat me ernstiger lijkt zijn die black-outs. Dat is zeker niet de bedoeling. Zit er op jouw tv nog een andere HDMI poort? Kun je die eens proberen? 


Het geluid heb ik inmiddels opgelost via de geluidsinstellingen van int. tv. Hij stond op 0 dec. en nu heb ik hem op 8dec. en is het geluid weer als voorheen. Maar voor de zwarte beelden enz. tussendoor heb ik geen oplossing.  verder weet ik niet wat voor type DVS ik heb. Ik heb ze al vanaf 2011 en ik weet niet of dat de DVS200 is, want dat staat er niet op.

Een andere HDMI poort heb ik nog niet geprobeerd. Morgen maar eens proberen als ik wat meer licht heb. Maar het is een splinternieuwe tv, dus zou je verwachten dat ze allemaal evengoed werken.

De tv in de kamer heb ik trouwens rechtstreeks met een draad aan het modem.


Dat is dan absoluut nog een DVS 200. Die is geïntroduceerd toen er nog niet eens HD was. Maar SD à 3,2 Mb/s. Voor HD (7,5 Mb/s via DSL) zijn ze wat krap. Dat het eerst wel werkte met HD zenders en nu niet meer kan ik echter niet verklaren.
Voor UHD (25 Mb/s; op dit moment 3 zenders) is de snelheid van die dingen totaal onvoldoende.

Dat wordt een nieuw setje '1200’ ers. Zie hier.


Vandaag heb ik wonder boven wonder nog geen zwarte beelden gehad. Geen idee wat de oorzaak was, want ik heb niets veranderd.

Ik hoop dat het zo blijft. Even afwachten maar.

Bedankt voor het meedenken!!!


Ik ben benieuwd hoe het afloopt, @Jamina51 .  Nogmaals, die uitval is gek en hoort niet. 

Zou je, als een andere HDMI poort niet werkt kunnen proberen om die tuner te resetten? Dat gaat als volgt:

Menu → instellingen → twee x gele knop indrukken → software verwijderen → wijzigingen opslaan (links). 

 

 


Ik heb de DVS via de KPN geüpdate en sindsdien kan ik op mijn slaapkamer ook normaal TV kijken.

De zwarte beelden zijn tot nu toe niet teruggekomen. Alleen staat het beeld bij oude opnames heel af en toe stil en zie ik af en toe blokjes. Maar normaal TV kijken gaat op dit moment goed, dus heb ik dat resetten nog maar even uitgesteld. Wel zijn sommige kanalen nog erg zacht en moet ik mijn tv voluit zetten. Vooral Belgie en de 3 4K kanalen. Nu maar even wachten op de oplossing daarvoor.

Bedankt voor het meedenken zover!!!!


Super, @Jamina51 . Wat het geluid betreft weet ik niet zeker of dat met die db goed is gegaan. Volgens mij maakt je, door de tuner op -(minus) 8db te zetten het geluid zachter. Kun je daar nog eens kijken en eventueel terugzetten naar 0db? Want dat zou  het luidste moeten zijn. 

Dan blijft het issue wel bestaan dat deze tuners zachter zijn. Maar ik vrees dat je het nu nog zachter hebt gezet.

Mocht ik fout zitten, laat het weten!


Nee, u heb helemaal gelijk. Ik heb dat minnetje over het hoofd gezien denk ik. Dat het geluid in het begin zo zacht was van de eerste 11 zenders zal dan wel ergens anders mee te maken hebben gehad.

Sinds ik geen zwarte beelden meer heb, is het geluid wel wat harder geworden. Behalve van de 4K zenders dan. 


Het geluid gaan we oplossen, @Jamina51 . Ik kan je helaas nog niet vertellen wanneer. Mocht je in de tussentijd andere vragen hebben, weet je mij hier te vinden.