Skip to main content

Beste KPN, ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven.

 

Vandaag het derde gesprek hierover gehad met een medewerker van de klanten service en eerder ook al per chat.

 

Ik krijg, in een gesprek, dat ik van Uw klantenservice medewerkers niet gewend ben, alleen maar het antwoord dat zij niets voor mij kan doen. Eerst krijg ik op 8 april jl. te horen dat als ik de defect geleverde iPhone 7 refurbished terug stuur met het juiste formulier en ook juist ingevuld, stuur naar het hierboven genoemde adres voor retouren, ik binnen een paar dagen een nieuw toestel zal krijgen. Dat blijkt dus niet te kloppen, want vandaag hoor ik dat de verwerkingstijd 14 dagen is, iets wat ik uiteraard niet kan accepteren. Ik heb het pakket al op 10 april verstuurd en vanaf 12 april staat het dus al in de wachtkamer bij Postnl, om naar het hierboven genoemde adres in Bleiswijk gestuurd te worden “bezorgmoment onbekend”.

De medewerker van U die ik vandaag heb gesproken is niet eens een onderzoek gestart bij Postnl naar deze vreemde gang van zaken, dat moest ik zelf maar doen. Niet echt de service die ik als jaren lange trouwe klant van KPN gewend ben.

De medewerker die ik op 8 april gesproken heb, heeft mijn verlenging ook niet geannuleerd, omdat ik binnen enkele dagen na het terug sturen van het defect geleverde toestel, en nieuwe toegestuurd zou krijgen. Nu zit ik dus al dagen lang zonder, en ik gebruik het toestel zakelijk, ik ben dus niet bereikbaar voor mijn klanten, en er wordt helemaal niets aan gedaan.

Ook staat er op het retour formulier, dat als ik de track & trace code heb, dus het verzendbewijs dat ik het toestel wel degelijk heb verstuurd naar het juiste retouradres, KPN dan e.e.a. kan ondernemen om mij zo spoedig mogelijk te helpen. Dit heb ik dus afgelopen vrijdag al in de chat aangegeven, maar daar werd ook niets mee gedaan, alleen het antwoord, U zal nog even geduld moeten hebben, terwijl ik dus aangeef, dat er bij Postnl, wat vreemds aan de hand is, en ik bang ben dat we kunnen gaan wachten tot ik de bekende ons weeg, en er niets gebeurd.

Nu komt dus ook de datum van 14 dagen bedenktijd c.q. terug sturen van een defect geleverd toestel in het gedrang, want straks krijg ik waarschijnlijk te horen dat het nu allemaal te laat is en er niets voor mij kan worden gedaan….

HELP !!!!!!

 

*Admin: Eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @A. Imerzeel trouwe klant, welkom hier. 

Problemen met het door jou bestelde toestel. Deze was al kapot bij aankomt. Flink balen. En als je deze dan meteen terugstuurt verwacht je ook snel een nieuwe. Alleen hoe zit het nou. 

Ik zie dat je vandaag nog een paar keer contact gehad met mijn collega's wat is er precies besproken? Heb je inmiddels al duidelijkheid?

Want jouw toestel ligt nu nog steeds bij PostNL? Heb je de track & trace voor mij? Kun je die toevoegen aan het opmerkingenveld in jouw profiel. Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt. 

 


Hai Bart_Z,

 

Hartelijk dank voor het warme welkom !

 

Ja, ik heb zelf contact gehad met Postnl, zei hebben een onderzoek ingesteld, en de laatste medewerker van KPN die ik gisteren gesproken heb, heeft gezegd dat hij in het systeem opdracht heeft gegeven aan Postnl, om mijn pakket alsnog met spoed naar het juiste adres te sturen. De status bij de track & trace link is nog steeds hetzelfde.

De link heb ik in mijn profiel toegevoegd zoals je hebt gevraagd.

Wat voor mij erg jammer is, is dat op 8 april tegen mij gezegd is, dat mocht er iets mis gaan, ik dan mijn verlenging kon annuleren en weer een nieuwe verlenging kon aanvragen met dezelfde telefoon, dan zou ik deze binnen een dag weer hebben, maar gisteren zei de medewerker dood leuk, dat het nu meer dan 14 dagen is, dus dat dit niet meer kon, terwijl ik op 8 april al de zekerheid had gekregen, dat dit door mijn melding wel zou kunnen, los van de 14 dagen regeling. dus nu zit ik zonder en gebeurd er eigenlijk niets.

Het zou inderdaad fijn zijn als jij me op enige manier zou kunnen helpen.

Alvast hartelijk dank voor je reactie en je aanbieding om me te helpen.


Ik ga mijn best doen. Ik heb zojuist contact gezocht met een collega van de back office. Die gaat het nu verder uitzoeken. Ik hoop snel reactie te krijgen en hopelijk is het dan snel opgelost. Je hoort nog weer van mij. 


Hartelijk dank Bart_Z, dat je jezelf zo wilt inzetten voor mijn probleem. Ik zat er gisteren nog eens aan te denken hoe de laatste medewerker die ik telefonisch gesproken heb, een bericht naar Postnl heeft gestuurd, zonder dat hij naar het track & trace nummer had gevraagd. Ik hoop dat jij er samen met jouw collega's snel uit kan komen. Ik vind het al heel tof dat je je zo inzet om het probleem verholpen te krijgen !

 

De status van het pakket bij Postnl, is trouwens nog steeds hetzelfde als je track & trace nakijkt.


Natuurlijk, ik heb nu nog geen duidelijkheid, maar ik hoop dat ik deze nog voor het weekend krijg. 


Goed het is nu vrijdag 23 april.

We zijn nu 15 dagen verder dan het eerste telefonisch contact, waarin de medewerker al aangaf dat mijn verlenging meteen gestopt zou worden en wij de dag erna weer een nieuwe verlenging zouden aangaan, om dan ook weer een refurbished iPhone 7 erbij te nemen. Hetgeen niet gebeurd is, waardoor ik nu in een positie verkeer, dat ik helemaal niets kan doen, behalve wachten op zaken die niet gebeuren.

We zijn nu 13 dagen verder, nadat ik de defect geleverde telefoon retour heb gestuurd.

We zijn nu 11 dagen verder, nadat het originele verzendadres op fantastische wijze door PostNL is veranderd in het eerder genoemde foutieve adres, en de status van de track & trace code is nog steeds hetzelfde, wacht op nieuwe bezorgmoment, wat dus maar niet gebeurd.

We zijn nu al 21 dagen zonder de refurbished iPhone 7 die bij ons verlengde abonnement hoort.

Ik hoor niets van KPN of er nu wat geregeld is met PostNL of niet.

Ik hoor niets of er nu wat is binnen gekomen bij KPN Retouren of niet.

Ik bel uit zelfbescherming de KPN klantenservice niet, omdat op elke vraag “nee” wordt geantwoord.

Nee, we kunnen nu niets doen is het vaste antwoord. En ik kan nu niet meer beleefd blijven als ik zou bellen.

Als klant kan ik niemand van de backoffice spreken, die nu eindelijk eens inziet dat de situatie absurd is, en ik nu eindelijk een NIET defecte refurbished iPhone 7 wil ontvangen en die dit daadwerkelijk snel kan regelen. Of in ieder geval alsnog als eerder beloofd, de abonnement verlenging ongedaan kan maken, dan kan ik in ieder geval een nieuwe verlenging met dezelfde telefoon regelen...

Ik sta met mijn rug tegen de muur, er gebeurd niets en ik kan niets….afwachten en geduld hebben volgens de klantenservice, die mij vanaf het eerste contact tegenstrijdige zaken heeft beloofd en waar ik nu niets meer me kan….

Als jaren lange trouwe klant van KPN valt mij dit alles zeer zwaar en vies tegen...ik wordt echt in de kou gezet en men laat mij in de kou staan….


Ik het volgende dat onderaan het retour formulier staat nog even benadrukken;

* Het terugsturen van uw bestelling is op eigen risico. Bewaar daarom altijd uw verzendbewijs van
PostNL. Als het pakket kwijt of beschadigd raakt, dan kan KPN uw bestelling niet annuleren.

 

Ik heb al aangegeven dat ik het verzendbewijs heb, maar daar doet de klantenservice ook niets mee. Als ik dit bewijs naar de juiste persoon zou kunnen mailen, kan deze direct de verlenging annuleren, en kunnen wij een nieuwe verlenging aanvragen, dan is het allemaal zo geregeld, ik begrijp niet waarom het allemaal zo lang moet duren, terwijl KPN toch mogelijkheden moet hebben via een persoon die WEL iets te vertellen heeft en beslissingen kan nemen ??

Ik heb de retour immers ruim op tijd verstuurd, netjes binnen 14 dagen na afsluiten van een verlenging, die ervoor staan…

Dan nog iets degene die ik op 12 april via de chat gesproken heb, gaf ook aan dat de 14 dagen nu niet meer van toepassing waren, omdat ik het pakket op tijd had verstuurd en daar rekening mee gehouden zou worden… Waarom heeft hij niet meteen op mijn verzoek de verlenging geannuleerd ? dan hadden we nu ook deze ellende niet...


Ik zie inderdaad dat er aan de track & trace nog niets veranderd is. Ik wacht nog op reactie. Kan je mij het verzendbewijs voor de zekerheid nog sturen ondanks dat ik de track & trace al heb. Want ik begrijp donders goed dat je het nu al veel tel lang vind duren. Ik hoop in ieder geval snel reactie te ontvangen zodat dit gewoon opgelost kan worden. Dit schiet niet op zo.


Beste Bart,

Gisteren heb ik opnieuw een medewerker van de klantenservice gesproken, die geen goed woord over had voor alle collega’s die ik voor hem had gesproken (buiten jij natuurlijk Bart). Hij pakte de zaak voortvarend op en heeft nu een speciaal formulier ingevuld met betrekking op de vermissing van mijn verstuurde pakket, inclusief het belachelijke verhaal hoe mijn zaak verlopen is en de vraag of er met spoed iets aan gedaan kan worden. Dit formulier is een opdracht die direct naar zijn leidinggevende is gegaan, zo legde hij mij uit. Hij weet alleen niet wat de reactietijd is. Hij schaamde zeg heel erg voor de manier waarop ik door de medewerkers voor hem ben behandeld, de onterechte toezeggingen die zij hebben gedaan, zoals tot 2 maal toe een abonnementsopzegging te regelen, wat in beide gevallen niet is gedaan. En de grappige doch trieste reactie van een dame die ik heb gesproken die een klacht zou sturen over deze toezeggingen die mij waren gedaan door haar collega's, terwijl zij mij aan gaf dat ik zelf maar contact op moest nemen met PostNL over mijn pakket, terwijl dat nu juist de verantwoordelijkheid van haar was. De situatie is nu echt belachelijk geworden, constante misinformatie en mensen die blijkbaar te lui zijn, of geen weet hebben om de juiste procedures te volgen, zoals de medewerker dit gisteren heel netjes heeft opgepakt.

Wat dit betreft lijkt het nu de doofpotaffaire wel m.b.t. de toeslagenaffaire van het gevallen kabinet...

Maar al met al, is de situatie nog steeds ongewijzigd en ik zit nu al veel te lang zonder mijn bestelde iphone 7 refurbished, die in eerste instantie al defect was geleverd en waarvoor ik de juiste retour procedure heb gevolgd.

Mijn iPhone 7 refurbished is op 2 april defect geleverd, en terwijl ik de juiste procedure heb gevolgd, zit ik nu op 27 april nog steeds zonder. Voor de duidelijkheid, de telefoon zou niet gerepareerd worden, er zou een ander exemplaar gestuurd worden, en wel binnen 3 tot 4 dagen, dat was de eerste toezegging die ik gehad heb, later dus onterecht gebleken…

Ik heb het verzendbewijs naar je gestuurd Bart, en hoop nu echt aan het einde van deze week mijn iPhone 7 refurbished te krijgen…

 

De medewerker gisteren vroeg wel of ik het originele verzendbewijs nog naar je wilde sturen, omdat hij dat per mail niet kan ontvangen. Ik kan het niet via een pm naar je sturen, dus dan maar als bijlage bij dit bericht...

 


Nee helemaal mee eens. Dat had niet zo mogen lopen, had absoluut niet zolang mogen duren. alle informatie ligt nu bij mijn collega van de Back Office, hij gaat het verder uitzoeken. Ik hoop snel reactie te ontvangen. Zodra ik die heb hoor je dat natuurlijk van mij zodat dit afgerond kan worden. 


Heel hartelijk dank voor jouw inzet en medewerking Bart ! Er wordt nu van twee kanten aan gewerkt als het goed is, dus ik hoop, net zoals jij, dat het nu snel opgelost zal zijn !


Ik heb zojuist reactie gehad dat er een onderzoek loopt vanuit ons bij PostNL omdat deze nog niet retour is ontvangen. Ik ga er verder achteraan.


Ik heb van mijn collega vernomen dat we het onderzoek bij PostNL moeten afwachten. 😞 Hopelijk is dat snel afgerond.