Skip to main content
Vraag

Gesprek wordt 11 keer binnen 30 minuten verbroken op mijn Samsung A54

• December 22, 2025
  • 11 reacties
  • 125 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Telefoongesprek wordt constant verbroken. Samsung A54. 

Wie weet een oplossing?

11 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Leny04 

Het uiteraard heel vervelend als tijdens een goed telefoongesprek, telkens de verbinding wordt verbroken.

In dit soort gevallen kun je dan het beste de netwerkinstellingen van je Samsung A54 een keer resetten, aangezien je hiermee veel problemen kunt oplossen.
Ga als volgt te werk:

1. Open Instellingen: Tik op het tandwiel-icoon op je startscherm.
  2. Ga naar Algemeen beheer: Scroll naar beneden en selecteer 'Algemeen beheer' (of 'Algemene instellingen' op sommige modellen).
  3. Kies 'Resetten': Tik op 'Resetten' in het menu.
  4. Selecteer 'Netwerkinstellingen resetten': Kies deze optie uit de lijst met reset-opties.
  5. Bevestig de reset: Tik op de blauwe knop 'Reset instellingen' en vervolgens nogmaals op 'Resetten' om te bevestigen.
  6. Herstart: Start je telefoon eventueel opnieuw op. 

Na het resetten van je Samsung A54 moet je wel weer een keer het wachtwoord van je WiFi netwerk invoeren, maar dat is ook alles.

Laat even weten, of het resetten het probleem heeft doen verdwijnen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 22, 2025

Als je thuis bent? Via “bellen via wifi”? En ook via 4G? (5G ondersteunt bij mijn weten nog geen bellen).

TIP: Zet “bellen via wifi” eens uit. Dat heeft in veel gevallen geholpen. (mogelijk later weer eens aan)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Als je thuis bent? Via “bellen via wifi”? En ook via 4G? (5G ondersteunt bij mijn weten nog geen bellen).

TIP: Zet “bellen via wifi” eens uit. Dat heeft in veel gevallen geholpen. (mogelijk later weer eens aan)

Hoi ​@PeterG 

Je kunt ook bellen via het 5G netwerk, ik doe namelijk niets anders.
Zodra ik zelf uitbel of ik krijg een inkomend gesprek, dan blijf ik gewoon op het 5G netwerk zitten en wordt dus niet teruggezet naar het 4G netwerk.

VoLTE en bellen via WiFi zijn echt verbonden aan het 4G netwerk, maar 5G werkt hetzelfde als 3G van vroeger, alleen met hogere snelheden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

Alle 3 Nederlandse providers ondersteunen Voice over New Radio, oftewel VoNR / Vo5G

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_5G_NR_networks

maar 5G werkt hetzelfde als 3G van vroeger, alleen met hogere snelheden.

Nee niet hetzelfde als 3G. 3G ondersteunt geen HD-Voice, 5G ondersteunt ultra-HD voice

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 22, 2025

@TDN 

Ik dacht dat VoNR/Vo5G voor 5G SA geldt en niet voor 5G NSA. Heb mijn twijfels over de Wikipedia link die je deelt.

Zover ik weet hebben de 3 Nederlandse providers nog geen 5G SA netwerk beschikbaar.

@Michel.uit.Arnhem ​@PeterG 

Op het 5G NSA netwerk bel je met VoLTE en niet via VoNR/Vo5G. Omdat je daarvoor een 5G (5G SA) core netwerk nodig hebt.

5G NSA staat voor 5G None-Standalone. En is een 4G core netwerk. Alleen het radio netwerk is 5G. Daarom zie je in je toestel het 5G symbool wanneer je belt. Je toestel is met het 5G radio netwerk verbonden, maar je belt over het 4G core netwerk, daarom VoLTE. 5G NSA zit tussen 4G en 5G SA in.

5G SA staat voor 5G Standalone. En dit is het echte 5G netwerk, radio en core netwerk. En zal je 5G gaan bellen.

@TDN 

3G ondersteund wel HD Voice. Wellicht dat je je vergist met 2G. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 22, 2025

Holy moly. Wat een termen. Nog nooit van gehoord. Wel 4G en 5G. Ik volg het niet meer. En zet bellen via wifi uit.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 22, 2025

​Zover ik weet hebben de 3 Nederlandse providers nog geen 5G SA netwerk beschikbaar.

Sinds uitrol van 3,5Ghz (n78) zijn bij alle provider 5G SA beschikbaar.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • December 23, 2025

@TDN 

Je begrijpt niet goed hoe 5G werkt. 🙂 Er is een verschil tussen 5G NSA (4G kernnetwerk en 5G radio) en 5G SA (5G kernnetwerk en 5G radio).  Een mobiel netwerk bestaat uit een radio- en een kernnetwerk. ( kernnetwerk is core netwerk). 

Ik heb nog een keer naar de Wikipedia pagina gekeken die je gedeeld hebt en deze klopt wel. In licht groen wordt aangegeven dat de 3 NL mobiele providers op dit moment alleen 5G NSA ondersteunen ondanks dat ze 3,5GHz gebruiken.

Op het kpn forum kun je vinden dat er gevraagd wordt wanneer 5G SA beschikbaar komt. Dat is 5 maanden geleden gevraagd en de mobiele providers hebben sinds de zomer van 2024 3,5GHz in gebruik. 

https://community.kpn.com/mobiel-15/wanneer-gaat-het-beloofde-5g-standalone-live-637651

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

@Neville Ik kan jou verzekeren dat Odido 5G SA voor bedrijven al uitgerold is. Dit kan je zien in de zakelijke "Klik & Klaar”

In Breda is KPN 5G SA ook beschikbaar bij masten met n78, bij andere steden weet ik niet over de activering.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Leny04, als het gesprek zo vaak wegvalt is het niet fijn om een gesprek te hebben! Je hebt al een aantal tips gekregen zo te zien, is het daarmee gelukt?

Als het nog niet gelukt is kan je het beste een terugbelafspraak maken via onze site. Dan kan er gekeken worden of er iets te zien is waardoor de gesprekken wegvallen. Via deze weg is dat moeilijker te zien.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 25, 2025

Heb je v10 modem zet daarin dan eens IPv6 uit. En check dan eens of het werkt met Vowifi.