Skip to main content
Vraag

Gesprekken op iPhone Pro Max verbreken uit het niets na 5 a 10 minuten

• June 29, 2026
  • 1 reactie
  • 22 keer bekeken

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Mijn verloofde heeft een nieuwe telefoon, de iPhone 17 pro Max. En sinds ze deze telefoon heeft worden gesprekken na 5 tot 10 minuten uit het niets opgehangen. Met haar oude telefoon had ze hier geen problemen mee. En we gebruiken dezelfde simkaart. 

Het probleem doet zich niet voort als er wordt gefacetimed. Enkel tijdens het normaal bellen. Ook valt het haar op dat tijdens het bellen het internet niet of nauwelijks werkt. Iemand enig idee, is dit een fout in het toestel, moet ik naar de instellingen kijken? Zou het helpen om de simkaart om te zetten in een E-sim? 

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ik_Combineer 

Eindelijk kan ik je een keer helpen, met het probleem van je verloofde op haar iPhone 17 Pro Max.

Het probleem wat je nu omschrijft komt wel eens vaker voor bij de iPhone, al treft het gelukkig maar een hele kleine groep iPhone gebruikers.
Het probleem met het het bellen kan heel gemakkelijk verholpen worden, door de netwerkinstellingen een keer te resetten op haar iPhone.

Verreweg de meeste problemen los je daarmee op, waarna bellen, gebeld worden en internetten weer probleemloos zullen werken.

Het is geen fout in van de iPhone zelf, maar het ligt aan het feit dat de netwerkinstellingen niet goed zijn opgeslagen op de iPhone, waardoor er problemen kunnen ontstaan.

Hier het stappenplan voor het resetten:

iPhone (iOS)

• Open de Instellingen-app op je iPhone.
  • Tik op Algemeen.
  • Scroll omlaag en tik op Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  • Tik op Stel opnieuw in.
  • Kies voor Herstel netwerkinstellingen.
  • Voer je toegangscode in en bevestig de actie.

Na het resetten van de netwerkinstellingen, keert de iPhone weer automatisch terug op stand-by.
Ga nu een keer bellen en/of gebeld worden om te zien of het probleem nu is verholpen.

Een nieuwe eSIM op haar iPhone 17 Pro Max installeren, zorgt er niet voor dat het probleem zich oplost, dus echt even een keer de netwerkinstellingen resetten.

Laat vervolgens even weten of het probleem daarmee is opgelost.