Skip to main content

Ik heb een mobiel kpn abonnement met gratis bellen binnen de EU. Nu is de UK feitelijk uit de EU, dus hoe zit het dan met mijn gratis bellen naar de UK?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Goeie vraag @Anami 
Nu is het geen harde brexit, dus ik denk dat het wat meevalt, ze blijven in elk geval tot het eind van het jaar nog handelsovereenkomsten met de EU sluiten.
Dus ik denk dat het nog wel even duurt voor er verandering in komt.

Update:

Ik hoorde zojuist op de BBC dat de EU-regels tot het eind van het jaar doorgaan.
Dat betekend dus dat de regels van het bellen naar de UK nog tot eind 2020 gehandhaafd worden.

 


@Anami

Moderator Paul (van KPN) heeft hier op het forum geschreven dat er voorlopig niets verandert met betrekking tot de KPN-producten. 
 

Citaat: 

Ik kan je hier dan ook nog niets nieuws over melden... We moeten met z'n allen wachten wat het precies gaat betekenen. Het enige advies wat ik hierin kan geven is om het nieuws in de gaten te houden en zodra er daadwerkelijk knopen worden doorgehakt kan de balans worden opgemaakt. Áls er iets verandert m.b.t. roaming dan zullen we dat ongetwijfeld duidelijk naar buiten brengen.

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/roaming-kpn-na-brexit-466735


Gelukkig! Ik bel veel met de UK.


Dat was toen nog een Brexit was en een transitie period. Wat verandert nu een deal is vanaf 1 jan 2021?? Iets? Of nog niets. 


@DeeLuth 

In een ander topic gaf een KPN moderator het volgende antwoord op deze vraag:

Voorlopig gaat er nog niets veranderen, zie het nieuwsbericht

Op de pagina over mobiele kosten in het buitenland kan je zoeken op Verenigd Koninkrijk, daar zie je nu staan dat de kosten gelijk zijn. Als dit in de toekomst veranderd zal dat worden aangepast zodat je daar ziet wat van toepassing is.