Skip to main content

-

Hallo @aco , een loffelijk gebaar om het toestel bij de eigenaar terug te krijgen.

Ik ben alleen bang, dat KPN hier niet bij kan (mag..) helpen. De privacyregels (AVG) staan in de weg. Het kan trouwens ook een prepaid nummer zijn, waarbij de eigenaar niet eens bekend is bij KPN.

Wat betreft de bereikbaarheid van KPN, je kan ook bellen (0800-0402) en chatten.

Ga naar https://www.kpn.com/service.htm 

Kies dan een onderwerp en vervolgens “Ik heb een andere vraag of wil contact”, dan vind je alle contact mogelijkheden (waaronder de chat) een flink stuk lager op het scherm.

 

Edit: Voor de meelezers, de topicstarter heeft een telefoon gevonden en vraagt hulp van KPN om via de simkaart(nummer) de eigenaar op te sporen en dan de TS gegevens door te geven aan eigenaar. Dit i.p.v. het toestel bij gemeente of politie “op de hoop” verloren voorwerpen te gooien.


sdfs


Hi Aco, welkom hier. 

Ontzettend aardig dit inderdaad. Ik kan wel kijken of ik deze klant kan achterhalen op basis van zijn simkaartnummer die op de simkaart vermeld staat. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met dat nummer en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


@RBxx , KPN mag via het simkaartnummer de eigenaar opzoeken en contact leggen, maar ze mogen alleen na toestemming van beide zijden elkaar in contact brengen om de telefoon weer te overhandigen.


Hi Alex, topicstarter @aco  heeft kort na mijn reactie zijn bericht verwijderd. Daarom heb ik daarna een samenvatting als edit aan mijn bericht toegevoegd. Mijn vermoeden was, dat privacyregels in de weg zouden staan, maar het zou mooi zijn als ik het fout heb en er toch wat mogelijk is.


Inmiddels contact gehad met KPN via de chat. Simkaart-nummer en emei-nummer helaas niet in het systeem van KPN gevonden ondanks dat het een simkaart is met KPN-logo.

 

Overigens niet verder gegaan met dit forum omdat forumleden het regelmatig 'beter' denken te weten en iets moet roepen over AVG/privacy, wat er wel/niet kan of hoe de bereikbaarheid van KPN al dan niet is. Net social media…

 

Ik zocht contact met KPN, die verwijst op https://www.kpn.com/service.htm allereerst ruim naar zelfhulppagina's, daarna naar het forum, daarna naar 'veelgestelde vragen' (ofwel nog meer zelfhulp) en daarna komen de contactmogelijkheden van winkel, chat en telefoonnummer… vind ik niet direct klant/gebruiker gericht. Het is een keuze van de organisatie, maar geeft wel zijn weerslag op mij als gebruiker. Ikzelf ben iig zakelijk overgestapt naar een andere partij vanwege dit soort redenen icm de kosten.

Bedankt voor jullie reacties iig. Deze vraag is inmiddels afgerond voor het KPN-stuk.


Jammer om te lezen, ik heb in dit geval niet de indruk dat de leden hier gemeen reageren. Die wetgeving zit inderdaad in de weg, maar met KPN als bemiddelaar zou dit wel moeten lukken. 

Mocht je het alsnog via mij proberen, dan hoor ik dit graag van je. 


De forumleden zijn zeker niet gemeen inderdaad. Integendeel, hebben het beste voor met de vraag.

Echter zocht ik gewoon het KPN-antwoord of jullie de SIM-kaart nummer in het systeem konden koppelen. Dit bleek niet het geval te zijn aldus het contact via de chat.

Een melding via dit forum, waar ik via de KPN-website naar verwezen ben was niet hetgeen ik zocht. reacties waarbij forumleden dan inhoudelijk denken of iets wel/niet mogelijk is vanwege het systeem, privacywet of wat ook leidt me af en geeft geen antwoord, enkel een gedachte/verwachting van een forumlid. Daar kon ik niet mee verder.


Echter zocht ik gewoon het KPN-antwoord of jullie de SIM-kaart nummer in het systeem konden koppelen. Dit bleek niet het geval te zijn aldus het contact via de chat.

 

Hier ben ik nog wel benieuwd naar, een KPN simkaart zou wel vindbaar moeten zijn. Mocht je de moeite nog willen nemen, stuur me dan een privébericht met het simkaartnummer. 


Dat zou mijn gevoel ook zijn Alex, ik zal je zo een prive-bericht met de gegevens sturen.


Ik heb het in goede orde ontvangen. Het gaat hier om een grootzakelijke klant zo te zien, die kaart is inderdaad geannuleerd inmiddels. 

In dit geval is het advies om het toestel in te leveren op een politiebureau. Nogmaals mijn dank voor de genomen moeite. 


Politie doet daar al jaren niets meer mee, je moet tegenwoordig bij de gemeente zijn, zie: https://www.politie.nl/themas/gevonden-verloren-voorwerpen.html

 

En wat je beter kan doen, als het een voorwerp is wat je wel wilt hebben, is het voorwerp zelf in je bezit houden en het online aanmelden bij de gemeente, als niemand het dan komt ophalen mag je het houden na 1 jaar.

Als je het afgeeft bij de gemeente krijg je het namelijk niet meer terug ook al komt niemand het ophalen.

 


Politie doet daar al jaren niets meer mee, je moet tegenwoordig bij de gemeente zijn, zie: https://www.politie.nl/themas/gevonden-verloren-voorwerpen.html

 

En wat je beter kan doen, als het een voorwerp is wat je wel wilt hebben, is het voorwerp zelf in je bezit houden en het online aanmelden bij de gemeente, als niemand het dan komt ophalen mag je het houden na 1 jaar.

Als je het afgeeft bij de gemeente krijg je het namelijk niet meer terug ook al komt niemand het ophalen.

 

Dankjewel voor deze toevoeging.