Skip to main content
Wij zijn al 17 jaar vaste klant bij KPN. Binnenkort loopt mijn mobiele abonnement af en zoek ik naar een abonnementsvorm wat bij mijn gezinssituatie past.

Wij zijn compleet bij KPN en hebben op dit moment 2 mobiele abonnementen lopen. 2 van onze kinderen hebben een prepaid kaart (KPN). Maandelijks deel ik MB's met mijn vrouw, Zij heeft de goedkoopste abonnementsvorm (alleen bellen + sms).

Voor mijn kinderen wil ik overstappen van prepaid naar een mobiel abonnement, vanwege de hoge kosten voor data verbruik. Alleen vind ik de abonnementsvorm van alleen bellen/sms (om MB's te kunnen delen) te duur!

Ik heb zowel in de KPN-winkel als telefonisch gevraagd of KPN om een gezinsaanbieding, maar beide keren kreeg ik te horen dat er niet afgeweken kan worden van de standaard abonnementsvormen.

KPN is niet meer uniek in het aanbieden van een compleet pakket en als je kijkt naar wat Vodafone/ Ziggo kan aanbieden is het teleurstellend dat KPN niet iets extra te bieden heeft voor haar vaste klanten.

Het is dan spijtig dat wij om deze reden moeten kiezen om over te stappen of (nogmaals) kan KPN nog iets voor ons betekenen?



Admin: bericht afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
Ik begrijp hieruit dat je 9 euro per abonnement voor 0 GB+300 min/sms te duur vindt? Want dat is de goedkoopste prijs inclusief Compleet korting voor een 2-jarig abonnement,



Ik heb dit ook gedaan met mijn kinderen. Ik heb zojuist mijn abonnement verlengd naar eentje van 24 euro per maand met 30 GB en mijn twee dochters hebben een abonnement van 9 euro per maand (met 0 GB en 300 min/sms). Kom ik totaal op 42 euro per maand en daarvoor geef ik mijn dochters elke eerste dag van de maand ieder 10 GB.

Iedereen heeft zo een abonnement van 300 min/sms en 10GB voor 14 euro per persoon per maand. En als er voor iemand meer bellen nodig is dan komt er een euro per maand bij om naar onbeperkt bellen te gaan.

Ik vind het niet zo duur moet ik eerlijk zeggen. Bij de bekende goedkope providers zoals Simpel, Youfone etc. ben je meer kwijt voor een vergelijkbaar mobiel abonnement. En wil je niet langer dan 1 jaar een abonnement aangaan dan wordt het voor elk abonnement een euro meer. Valt me ook nog mee eerlijk gezegd.



Alle genoemde prijzen zijn inclusief KPN Compleet korting.
Hoi Familie K, welkom op het forum! Ik begrijp dat jij de kosten voor het basisabonnement zonder data te duur vindt. Dit abonnement met 150 minuten/sms en geen data kost (voor 2 jaar) €14 per maand. Maar, zoals al Ward al aangeeft, je krijgt daar dan Compleetkorting op. Waardoor deze nog maar €9 kost. Persoonlijk vindt ik dat een hele billijke prijs.



Je vraagt verder of er mogelijkheden zijn voor een gezinsaanbieding, daarover kan ik je alleen maar hetzelfde antwoord geven als wat je al eerder hebt gehad. Dat is helaas niet mogelijk, dergelijke aanbiedingen hebben we niet.



Ik zie graag dat je bij ons blijft, maar als dit voor jou niet voldoende is, dan kan ik niets anders doen dan je veel plezier te wensen bij een andere aanbieder.
Je vraagt verder of er mogelijkheden zijn voor een gezinsaanbieding, daarover kan ik je alleen maar hetzelfde antwoord geven als wat je al eerder hebt gehad. Dat is helaas niet mogelijk, dergelijke aanbiedingen hebben we niet.

Toch denk ik dat KPN daarmee echt een kans laat liggen.

Voorheen had T-Mobile de mogelijkheid om onderling gratis te bellen met "T-Mobile samen".

Nu hoor ik je al zeggen, dat heeft KPN toch ook bij KPN Compleet.

Klopt, maar bij "T-Mobile samen" deden prepaid telefoons gewoon mee en dan verandert er ineens heel veel, met name voor gezinnen die willen dat de kids bereikbaar zijn.

Zo hebben wij met ons gezin 2 abonnementen en 3 prepaids bij T-Mobile. Hier betalen we in totaal per maand €18,54 voor. Bij KPN zouden we daarvoor per maand €55,- kwijt zijn.

Helaas is het niet meer mogelijk om een nieuwe T-Mobile samen groep op te zetten.



En wat bellen kids tegenwoordig nog, die zitten alleen te appen.

Een mogelijk om als gezin een databundel te delen, zelfs op prepaid of abonnement zonder data (ofwel met 0GB), zou mijns inziens nog weleens positief ontvangen kunnen worden.
@wjb dat is toch wat ik omschrijf? Wij delen 1 grote bundel. Die staat toevallig op mijn naam maar dat maakt mijns inziens niet uit. Een abonnement van 9 euro per maand is niet heel veel en waar je bij prepaid niet meer kan bellen als het op is (en dat kan heel vervelend zijn als je kind jou moet bellen) heb je nadeel bij abonnementen niet. Je kan altijd in nood je ouders bellen.

Het voorbeeld dat de vraagsteller aanhaalde bij Vodafone is zelfs een stuk duurder 35 euro voor de eerste en 15 euro voor elke volgende. En dan mag je met elkaar 80 Gbit delen (160 als je ook Ziggo hebt). Dat is weliswaar met meer GB dan in mijn voorbeeld maar zoveel is meestal nou ook weer niet nodig. Jongeren zitten ook heel veel op WiFi namelijk.
@wjb dat is toch wat ik omschrijf?

Bijna 😉, want prepaid doet niet mee in het delen van data en met prepaid kan je een heleboel besparen als je alleen bereikbaar hoeft te zijn.



@wjb...waar je bij prepaid niet meer kan bellen als het op is (en dat kan heel vervelend zijn als je kind jou moet bellen)

Kans daarop is nagenoeg nihil aangezien kids vandaag de dag helemaal niet meer bellen, ze appen.



Jongeren zitten ook heel veel op WiFi namelijk.

Precies, en daarmee zijn we onderling dus ook verbonden.