Skip to main content
Vraag

Gister mail ontvangen dat Extra Veilig Online 1 euro per maand extra gaat kosten

• April 30, 2026
  • 109 reacties
  • 3504 keer bekeken

Toon eerste bericht

109 reacties

Op herhaling: waarom heb ik deze mail nog niet ontvangen? Contract loop in 01-2027 af.

Niet iedereen ontvangt de e-mail op hetzelfde moment ​@MichelV1984. Waarschijnlijk ontvang jij jouw e-mail ergens de komende dagen. 

KPN heeft net gebeld, kon me niet helpen om nummerbehoud door te zetten, moet nu een e-mail sturen naar opzeggen@kpn.nl zodat ze daar de abonnement vrij kunnen zetten.

het is dus allemaal niet zo makkelijk als zou moeten en ook zijn de medewerkers dus niet goed geïnformeerd over hoe het zou moeten lopen.

ik ga nu een mail sturen en maar hopen dat ze niet weer met wat anders komen..

Heb je al wel de e-mail gehad waarin de wijziging van de Algemene Voorwaarden wordt aangekondigd of de verhoging van je mobiel abonnement wordt besproken ​@1981vincent1981? Zo lang je die niet binnen hebt gehad, ben je nog niet contractvrij. Wanneer je de mail hebt gehad, hoef je geen contact met ons te zoeken voor nummerbehoud. Dit kun je regelen via je nieuwe provider en aan onze kant is je nummer dan vrijgemaakt om overgenomen te worden. 

ja ik heb een mail gehad wel voor 1 van de nummers niet voor de andere, maar na telefonisch contact met kpn klantenservice gold het bericht voor alle 5. Maar zoals aangegeven wordt overstappen door kpn tegengewerkt. Ook het nummer waarvan ik een bericht heb gehad. Wacht nog even af hoe het gaat lopen mail is net 2 uurtje geleden verzonden en het is zondag dus geen idee of er iemand op die afdeling aanwezig is.

Het is zo een zooitje dat niemand precies lijkt te weten waarop dit nu van toepassing is..
enige wat je hier leest van kpn is: wacht op de mail.
Klantenservice zegt stap maar over het gaat gelden voor alle mobiele abonnementen van voor feb 2026, En dan is er blijkbaar een afdeling voor opzeggingen die de memo niet gehad heeft en alles weer tegenhoud..

Moet wel zeggen dat ik er aardig klaar mee ben. 
Begin het vertrouwen aardig te verliezen is KPN.
Ben nu ook aan het kijken om het thuis abonnement op te gaan zeggen. (is blijkbaar al verlopen dus contract vrij)
Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag, zit namelijk al ruim 15 jaar bij KPN dus het is wel even zoeken naar de alternatieven en de voor en tegens.

• Topper
  • May 3, 2026

@1981vincent1981 

Ik ben me nu aan het oriënteren op Youphone

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Ik ben me nu aan het oriënteren op Youphone

LOL, je gaat scheiden van de oudere zus om met de jongere zus te trouwen?

• Topper
  • May 3, 2026

Volgens mijn informatie is Youfone geen dochter van kpn. Het maakt gebruik van het odido netwerk.

Dit blijkt echter onjuist. Het is een zelfstandige provider die gebruik maakt van het kpn netwerk

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 3, 2026

Volgens mijn informatie is Youfone gern dochter van kpn. Het maakt gebruik van het odido netwerk

https://www.youfone.nl/over-ons

Youfone is onderdeel van KPN

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@Berrie_Kaas. Ik begrijp dat je Extra Veilig Mobiel al had geactiveerd op je mobiel nummer waarvoor je dan eerder €1,99 betaalde. Het klopt dat deze dienst nu gratis is geworden, maar om deze extra veiligheid voor klanten te kunnen bekostigen wordt bij bestaande klanten het abonnementsgeld met €1 euro opgehoogd. Dat probeert de e-mail uit te leggen en effectief ga jij er €0,99 op vooruit. Op de factuur zal echter Extra Veilig Mobiel als een gratis dienst komen te staan. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • May 3, 2026

Volgens mijn informatie is Youfone gern dochter van kpn. Het maakt gebruik van het odido netwerk

Yoifone maakt gebruik van het kpn netwerk.

Zou mij dan ook niet verbazen als het daar ook wordt opgedrongen op den duur.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 3, 2026

Yoifone maakt gebruik van het kpn netwerk.

Zou mij dan ook niet verbazen als het daar ook wordt opgedrongen op den duur.

YouFone is sinds vorig jaar een 100% dochter van KPN, net als Solcon en Simyo.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Berrie_Kaas. Ik begrijp dat je Extra Veilig Mobiel al had geactiveerd op je mobiel nummer waarvoor je dan eerder €1,99 betaalde. Het klopt dat deze dienst nu gratis is geworden, maar om deze extra veiligheid voor klanten te kunnen bekostigen wordt bij bestaande klanten het abonnementsgeld met €1 euro opgehoogd. Dat probeert de e-mail uit te leggen en effectief ga jij er €0,99 op vooruit. Op de factuur zal echter Extra Veilig Mobiel als een gratis dienst komen te staan. 

Je zult het toch met mee eens moeten zijn ​@Arjan van KPN dat een normaal, weldenkend mens hier geen touw meer aan vast kan knopen: De dienst koste € 1,99, is nu gratis geworden, dus kost het nu € 1,00 ???

KPN raakt door deze uitleg en werkwijze verstrikt in haar eigen netten, niemand snapt het nog en opzeggen (binnen een maand na de mail) lijkt ook een lastig te nemen barriaire te zijn. 

Héééél toevallig gaat morgen 4 mei binnen ons gezin het derde mobiele nummer over naar KPN (vanwege het te verkrijgen combivoordeel, drie maanden geleden aangevraagd). Hoe gaat het met dit abonnement m.b.t. tot het toen overeengekomen maandbedrag??      

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik snap dat dit erg verwarrend kan zijn inderdaad ​@Berrie_Kaas, dus je feedback wat betreft de onduidelijkheid neem ik mee de keten in. Heldere communicatie is, zeker met dit soort veranderingen, wel noodzakelijk. 

Wat het opzeggen betreft, dat moet beslist geen barrière vormen dus alle signalen daarover horen we ook graag. 

Als er voor het derde mobiele nummer ook deze veranderingen gelden dan krijg je voor dit nummer apart een e-mail. Zo weet je wat op dat nummer van toepassing is. 🙂 

• Nieuwkomer
  • May 3, 2026

Het is gewoon een geforceerde prijsverhoging die voor vele ongewild is.

Ik vind het zeer kwalijk en onbeschoft dat kpn het op deze manier durft te doen. Echt belachelijk!! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • May 3, 2026

Net ook even bij mij in de app gekeken, en inderdaad ook voor mij is het (mocht ik het willen (dus niet)), af te sluiten voor 0,00 euro en dus gratis ipv de opgedrongen euro.

Het is gewoon niet meer te snappen.

En dus een hele slechte communicatie, waar de klanten de dupe van zijn / gaan worden.. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Wie (of wat) spreekt hier de waarheid? 

De verwarring wordt met het uur groter ….. 

<knip>

Net ook even bij mij in de app gekeken, en inderdaad ook voor mij is het (mocht ik het willen (dus niet)), af te sluiten voor 0,00 euro en dus gratis ipv de opgedrongen euro.

Het is gewoon niet meer te snappen.

En dus een hele slechte communicatie, waar de klanten de dupe van zijn / gaan worden.. 

Of je nu wilt of niet ​@Arnold21 die ene euro zul je moeten betalen cq. wordt bij jou in rekening gebracht. Idd,. een hele, hele slechte communicatie.  

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Ik snap dat dit erg verwarrend kan zijn inderdaad ​@Berrie_Kaas, dus je feedback wat betreft de onduidelijkheid neem ik mee de keten in. Heldere communicatie is, zeker met dit soort veranderingen, wel noodzakelijk. 

Wat het opzeggen betreft, dat moet beslist geen barrière vormen dus alle signalen daarover horen we ook graag. 

Als er voor het derde mobiele nummer ook deze veranderingen gelden dan krijg je voor dit nummer apart een e-mail. Zo weet je wat op dat nummer van toepassing is. 🙂 

@Sanne van KPN , ik heb in januari van dit jaar een overeenkomst met KPN gesloten voor €11,50, ingaande 4 mei 2026. Ik mag er toch van uit gaan dat dit bedrag met ingang van morgen niet zomaar eenzijdig met €1.00  wordt verhoogd? 

Mijn bestelling bij KPN voor 0 GB en 150 min/sms ingaande 4 mei 2026 

Het wordt gewoon bij je maandbedrag opgeteld, omdat het niet optioneel is en dus is de optie aanzetten “gratis” want dat mag niet automatisch i.v.m. GDPR, alle data is straks zichtbaar voor een Amerikaans bedrijf door DPI, en dat mag niet zonder expliciete toestemming van de gebruiker, dus daarom mag KPN deze optie niet standaard aanzetten voor iedereen.
Maar wel iedereen een Euro extra per maand rekenen zelfs als je het niet gebruikt.
DAT is het gene wat mij dwarszit, dat de kosten wel worden opgedrongen, terwijl ik er never nooit gebruik van ga maken.

• Topper
  • May 4, 2026

We weten dit heel zeker Tony. Het zou raar zijn wanneer het opzegrecht niet zou gelden bij nummerbehoud, aangezien dit ook een reguliere opzegging betreft. Wellicht doelt mijn collega op het toestelkrediet, want dient eventueel wel afgekocht te worden (of kan blijven doorlopen). Intern hebben we er op aangedrongen bij de verantwoordelijken op de belvloer om de collega's nogmaals de informatie goed door te (laten) nemen wat betreft alle wijzigingen. 

Beste KPN, willen jullie asjeblieft helpen? Telefonisch opzeggen is dus niet gelukt. Volgens de mail ben ik contractvrij t/m 4 juni. Ik heb gisteren bij mobiel.nl een overstap aangevraagd naar Ben met nummerbehoud. Ook deze wordt nu afgewezen omdat mijn huidige contract te ver in de toekomst ligt.  Hoe gaan we dit nu opzeggen? :(

We weten dit heel zeker Tony. Het zou raar zijn wanneer het opzegrecht niet zou gelden bij nummerbehoud, aangezien dit ook een reguliere opzegging betreft. Wellicht doelt mijn collega op het toestelkrediet, want dient eventueel wel afgekocht te worden (of kan blijven doorlopen). Intern hebben we er op aangedrongen bij de verantwoordelijken op de belvloer om de collega's nogmaals de informatie goed door te (laten) nemen wat betreft alle wijzigingen. 

Beste KPN, willen jullie asjeblieft helpen? Telefonisch opzeggen is dus niet gelukt. Volgens de mail ben ik contractvrij t/m 4 juni. Ik heb gisteren bij mobiel.nl een overstap aangevraagd naar Ben met nummerbehoud. Ook deze wordt nu afgewezen omdat mijn huidige contract te ver in de toekomst ligt.  Hoe gaan we dit nu opzeggen? :(

Had ik dus ook last van, moest een mail sturen

zit nog op antwoord te wachten

• Topper
  • May 4, 2026

Dat meen je.. Dit is al het 3e kanaal die ik probeer om op te zeggen. Wat een ellende dit :( Ik heb de mail verstuurd. Wordt weer afwachten.

Dutchie61
Slimmerik
  • May 4, 2026

Mag je ook al opzeggen als je de e-mail nog niet ontvangen hebt ?  Want ik wacht daar nog steeds op. 

IK denk het wel. Heb zojuist mijn data bundel uit mijn abo laten halen, nodig heb ik die niet, het was leuk zolang het duurde.

Dutchie61
Slimmerik
  • May 4, 2026

Ik heb maar ZES keer hoeven te bellen, de 1 nog stommer / onbeschofter dan de andere. 1 begon zelfs over inflatie correctie 😕
Bij nummer 6 was het zo geregeld, geen data bundel meer op mijn mobiel

• Nieuwkomer
  • May 4, 2026

De mail heb ik nog steeds niet ontvangen, wanneer kan ik deze verwachten KPN?

Ik heb een mobiel unlimited abonnement dat 1,5 jaar geleden is gestart. Ook ik wil graag contractvrij overstappen maar begrijp dat dat nu nog niet kan totdat je de mail hebt ontvangen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wanneer je de e-mail ontvangt is afhankelijk van je factuurperiode ​@Jeronimo321. Je zult de mail met meer informatie op korte termijn ontvangen. Zo gauw je de mail hebt, gaat je contractvrije maand in.

• Topper
  • May 4, 2026

Wanneer je de e-mail ontvangt is afhankelijk van je factuurperiode ​@Jeronimo321. Je zult de mail met meer informatie op korte termijn ontvangen. Zo gauw je de mail hebt, gaat je contractvrije maand in.

Alexandra, kan je mij helpen dan? Mijn gegevens staan in mijn profiel. Volgens de mail ben ik contractvrij t/m 4 juni. Ik heb gisteren bij mobiel.nl een overstap aangevraagd naar Ben met nummerbehoud. Deze is afgewezen omdat mijn huidige contract te ver in de toekomst ligt.

************  bestaat dus niet, na 24 komt er een automatisch bericht terug dat het niet bezorgd kan worden.  Wanneer gaat KPN zijn medewerkers eens echt opleiden?? wat een berg onbekwaam personeel werk er op jullie klantenservice!!!
Vond het al raar dat het .nl was volgens de meneer op de klantenservice maar hij heeft het bij herhaling nogmaals gezegd. nu naar  *************** gezonden, binnen 1 minuut autoreply:

Beste klant,

Je hebt ons gevraagd om je contract te stoppen. We vinden het jammer om je te zien gaan, maar gaan de opzegging voor je regelen. Dat doen we binnen 14 dagen.

Wat gebeurt er met de kosten?

Je abonnement heeft een opzegtermijn van één maand. Je ontvangt eerst nog een reguliere factuur, daarna volgt de eindfactuur. Heb je te veel betaald? Dat verrekenen we vanzelf. Je hoeft hiervoor niets te doen en ons niet te bellen. Wel zo makkelijk.
Let op: Zeg je op binnen de looptijd van je contract? Dan blijft je abonnement doorlopen tot de einddatum van het contract.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

Ik ga maar weer bellen want ook dit lijkt niet goed te gaan!!

Admin: bericht aangepast en e-mailadres verborgen

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

@Sanne van KPN , ik heb in januari van dit jaar een overeenkomst met KPN gesloten voor €11,50, ingaande 4 mei 2026. Ik mag er toch van uit gaan dat dit bedrag met ingang van morgen niet zomaar eenzijdig met €1.00  wordt verhoogd? 

Mijn bestelling bij KPN voor 0 GB en 150 min/sms ingaande 4 mei 2026 

0 GB abonnementen krijgen geen prijsverhoging, ​@Berrie_Kaas

Ik heb maar ZES keer hoeven te bellen, de 1 nog stommer / onbeschofter dan de andere. 1 begon zelfs over inflatie correctie 😕
Bij nummer 6 was het zo geregeld, geen data bundel meer op mijn mobiel

Vervelend om te horen dat je meerdere keren contact hebt moeten opnemen en dat dit niet direct is opgelost, ​@Dutchie61. Dat is natuurlijk niet de ervaring die we willen bieden.

Goed om te horen dat het bij het laatste contact alsnog is geregeld en dat je geen databundel meer hebt op je mobiel. In veel gevallen kun je dit soort wijzigingen ook zelf eenvoudig regelen via MijnKPN, zodat je niet hoeft te bellen. 

Alexandra, kan je mij helpen dan? Mijn gegevens staan in mijn profiel. Volgens de mail ben ik contractvrij t/m 4 juni. Ik heb gisteren bij mobiel.nl een overstap aangevraagd naar Ben met nummerbehoud. Deze is afgewezen omdat mijn huidige contract te ver in de toekomst ligt.

Hoi ​@Tony89. Je hebt hierover ook al via e-mail contact gezocht, gaf je eerder in dit topic aan. Om het overzichtelijk te houden en miscommunicatie te voorkomen, willen we je vragen om via één kanaal contact te houden. E-mail is hierbij alleen bedoeld wanneer dit op verzoek van de afdeling Opzeggingen wordt gevraagd.

Je geeft aan dat je een overstap hebt aangevraagd met nummerbehoud. Welke gewenste overstapdatum heb je hierbij opgegeven?

Een overstap met nummerbehoud kan worden aangevraagd zodra je een bericht van ons hebt ontvangen met de datum tot wanneer je contract vrij is. Deze datum is bij jouw aansluiting ook geregistreerd, zie ik. 
Helaas kunnen wij de overstap niet voor je aanvragen; dit loopt altijd via je nieuwe provider. Mijn advies is om bij je nieuwe provider een nieuwe aanvraag in te dienen met als gewenste overstapdatum zo spoedig mogelijk.