Skip to main content
Vraag

Gister mail ontvangen dat Extra Veilig Online 1 euro per maand extra gaat kosten

• April 30, 2026
  • 109 reacties
  • 3532 keer bekeken

Toon eerste bericht

109 reacties

• Topper
  • May 4, 2026

Gelukkig komt die mail blijkbaar nooit aan want die is verstuurd naar kpn.nl. Dit forum is nu mijn enige kanaal. Was gisteren dan wellicht te vroeg om over te stappen ondanks dat de mail van KPN al van 1 mei is? Volgens de mail heb ik tot 4 juni. Ik kan mobiel.nl/Ben vragen de aanvraag opnieuw in behandeling te nemen maar hoe weten we dat het nu wel goed gaat? Als ik mijn abonnement gegevens in de App bekijk staat daar nog een eind datum later dit jaar.

leuk trouwens dat ze email adressen nu gaan verbergen van hun eigen helpdesk.
maar alles bij KPN is dus .com en niet .nl. Admin edit: e-mailadres verwijderd.
Nog maar een keer gebeld, helpdesk kan niks zien ook niet van een poging om over te stappen.
Wel dat ik al een heel weekend aan het bellen ben.
Het excuus: “mogelijk is het systeem nog niet helemaal bij gewerkt”.
en de oplossing: Bel over een paar dagen maar terug…
De jongen man van de klantenservice kan er niks aan doen, maar wat zijn dit voor praktijken? 
1 ding is nu wel zeker, alles gaat weg bij KPN, of ze mee werken of niet, ik blokkeer alle betalingen tot er iemand bij KPN wakker word en dit netjes voor me gaat afhandelen.

weer heel mijn bericht bewerkt.. lekker bezig admin, blijf het de klanten moeilijk maken om over te kunnen stappen door belangrijke info weg te houden. Een fout email adres bewust laten staan maar de juiste z.s.m. verwijderen… het had netjes geweest als jullie direct hadden laten weten dat het niet juist is om naar een .nl te mailen.

wat triest allemaal, en dan lees ik ook nog dat jullie advies geven aan mensen om juist niet te mailen.
Wat mensen dus juist gaan doen omdat er helemaal niemand bij jullie de juiste informatie blijkt te hebben om te kunnen helpen.

Je hebt hierover ook al via e-mail contact gezocht, gaf je eerder in dit topic aan. Om het overzichtelijk te houden en miscommunicatie te voorkomen, willen we je vragen om via één kanaal contact te houden. E-mail is hierbij alleen bedoeld wanneer dit op verzoek van de afdeling Opzeggingen wordt gevraagd.

Dacht dat een forum als deze er ook was zodat klanten elkaar kunnen helpen en ervaringen te delen.
Het zal wel te hard gaan met de opzeggingen..

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Je ontvangt altijd een bevestiging van je overstapaanvraag, zowel bij goedkeuring als bij afwijzing.

Als je de overstap opnieuw aanvraagt bij je nieuwe provider met het nummer dat bij ons bekend is en als gewenste overstapdatum zo spoedig mogelijk opgeeft, zou dit goed moeten gaan.

De einddatum die je in de app ziet, wordt in deze situatie niet aangepast door deze tijdelijke mogelijkheid om eerder op te zeggen. Deze blijft staan zoals oorspronkelijk geregistreerd.

Nogmaals: houd er rekening mee dat wij de overstap zelf niet kunnen aanvragen; dit verloopt altijd via je nieuwe provider. Je ontvangt hierover altijd een terugkoppeling.

Mocht het toch niet lukken, laat het dan weten of neem contact op met onze klantenservice.

@1981vincent1981 Oprecht jammer dat je er zoveel werk van hebt 😓
Het e-mailadres dat je hebt gedeeld is niet bedoeld voor openbaar gebruik, daarom is dit verwijderd.
Voor dit soort vragen kun je alleen contact opnemen via de daarvoor aangewezen kanalen, of per e-mail wanneer dit expliciet wordt gevraagd door de betreffende afdeling.

Het bericht dat je hebt ontvangen is een automatische bevestiging van een reguliere opzegging en wordt in deze tijdelijke situatie niet aangepast.

Voor de duidelijkheid: als je een bericht van ons hebt ontvangen waarin staat dat je contractvrij bent tot een bepaalde datum, dan kun je binnen die periode overstappen of opzeggen. In dat bericht staat ook tot wanneer dit mogelijk is.

Belangrijk is dat dit per nummer/abonnement geldt zoals geregistreerd bij ons. Zonder die bevestiging kan een overstapaanvraag worden afgewezen.

• Topper
  • May 4, 2026

Ik zal mobiel.nl verzoeken mijn aanvraag nogmaals door te zetten met een zo spoedig mogelijke overstapdatum. Wordt weer vervolgd..

Voor de duidelijkheid: als je een bericht van ons hebt ontvangen waarin staat dat je contractvrij bent tot een bepaalde datum, dan kun je binnen die periode overstappen of opzeggen. In dat bericht staat ook tot wanneer dit mogelijk is.

Dit is dus niet waar, zie ook andere klachten.
Ik heb de mail, en toch werkt het niet, niemand kan er iets aan doen bij KPN, zien dingen niet, en probeer het vooral later nog maar weer een paar keer.
Ook was het jullie eigen klantenservice die dit mailadres gaf om het maar daar op te lossen want hun kunnen/mogen niks. Dus mensen die ook de mail hebben gehad maar nu niet mogen overstappen van KPN zouden dan op jullie advies contact op moeten nemen met het door mij doorgegeven mail adres.
Lijkt mij dan toch voor jullie een hoop telefoontjes minder als mensen dit direct doen. En al die telefoontjes die wij consumenten niet hoeven te maken bespaart ook ons een hoop tijd en zorgen.
Maar het zal wel allemaal komen dat niemand bij KPN nu nog weet hoe ze hier mee om moeten gaan dan de standaard zin: ik vindt het vervelend voor u…

Want tot op heden heb ik nog niet 1 duidelijke oplossing van een medewerker van KPN op dit onderwerp kunnen vinden op dit forum

zowaar een reactie.. armoede druipt er van af.
alsof ik dit niet al 3x eerder heb doorgegeven in de gesprekken met de klantenservice.

Beste meneer **********,

We hebben je bewijslast ontvangen, maar deze helaas afgekeurd.

Stuur ons deze documenten

We hebben de volgende documenten nodig om je bewijslast goed te keuren. Daarna kunnen we je abonnement kosteloos opzeggen.

De bewijslast die de klant heeft opgestuurd m.b.t. zijn opzegging is afgekeurd. 

De reden hiervan is: missende gegevens

De klant moet het volgende opsturen zodat het wel wordt goedgekeurd: 

De communicatie tussen jou en ons.

Je gegevens:

Voorletters

Achternaam

Geboortedatum

Laatste 3 cijfers van het rekeningnummer postcode en huisnummer

Je klantnummer

Mocht de klant dus bellen met vragen kan het bovenstaande als reden worden gegeven waarom de bewijslast is afgekeurd.

Stuur de documenten als pdf-bestand naar ons op.

Nog vragen?

Bel ons dan gratis op 0800-0402.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

heb tevens contact opgenomen met het ACM. misschien dat vanuit die hoek wat druk kan worden gezet.
1 ding is zeker, geld krijgen ze niet meer, eerst oplossen!!!

weer bellen voor te communicatie log die ze maken (wordt tenslotte om gevraagd in de mail hierboven), weer een medewerker die niks weet.
niet van de aanpassing in de voorwaarde helemaal niks… alles opzeggen maakte overigens wel indruk sta weer in de wacht, voor een iemand hoger in rang.

resultaat: ik heb mijn naw enzo maar gezonden, dit en dee rest vonden ze op de klantenservice ook appart, maar het zou nu goed moeten komen.. we wachten het weer af.

15:43
en net de bevestiging, gaan ze mijn thuis abonnement afsluiten. zucht weer bellen

Admin: berichten samengevoegd met het oog op de overzichtelijkheid van dit topic

jdj79
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • May 4, 2026

Goedemiddag, ik stuitte dus per toeval op deze nieuwe toevoeging van het extra veilig online pakket aan de mobiele abonnementen van KPN voor additionele kosten. Ook ik ben niet echt blij met deze keuze van KPN om een dienst waar ik geen behoefte aan heb door de strot te duwen voor extra kosten.Ik heb zelf 2 abonnementen lopen op KPN en ben nog op geen enkele wijze geïnformeerd over deze eenzijdige aanpassing van de voorwaarden.

Ik heb twee vragen:

• Waarom ben ik nog niet geinformeerd en moet ik zelf opzoek naar informatie over een wijziging in mijn abonnementsvoorwaarden binnen de looptijd?
  • Geld de mogelijkheid tot opzeggen ook voor mijn thuis abonnement aangezien ik daar voordelen bij ontvang juist omdat ik ook mobiele abonnementen heb bij KPN? Zonder de mobiele abonnementen ben ik ook niet meer geïnteresseerd in mijn thuis abonnement bij KPN. 

56 minuten verder om weer te horen, wij kunnen het niet want we zien het niet dat je de email gehad hebt. wilde het naar ze door sturen maar dat hoefde niet… gewoon over een aantal dagen weer proberen.
en mailen naar opzeggen was ook niet de bedoeling en zou verkeerde informatie zijn.. (werkte anders prima voor mij thuis abo)
Ze maken nu een officiële klacht aan in het systeem en word dan een keer teruggebeld..
0% vertrouwen dat dit goed gaat komen. 
Ze blijven zich verstoppen achter het computersysteem.
het mislopen van de aanbieding (prijsverschil was aanzienlijk) en de cashback die daar bij zit ga ik ook opeisen bij KPN.. ben er zo klaar mee