Skip to main content

We hebben een vaste telefoon van (nu nog) Telfort en mobiel van KPN.

Eens per maand bellen we ongeveer ruim anderhalf uur met familie op Curacao.

Deze hebben een mobiel nummer van een lokale provider.

Tot nu toe maken we gebruik van een 0900 aanbieder  “Goedkoop bellen naar Curacao Mobiel” via de vaste telefoon met de “optie Bellen Onbeperkt Vast”.

Zijn er andere goedkopere oplossingen voor zo’n gesprek?

 

Hallo @janoniem ,

Er zijn via internet allerlei gratis mogelijkheden. 

Wat dacht je van Skype of als jullie beiden een Apple hebben : FaceTime. 

Bellen via Whatsapp is ook mogelijk. 

 


Mijn schoonzus op Curacao is een digibeet.

Ze heeft geen internet, we zijn al blij dat ze de mobiele telefoon kan bedienen. Het moet dus echt een telefonie oplossing zijn.


H’m interessant, de tarieven per land zijn heel verschillend, nog steeds.

Zie bv deze alternatieve bel club :
https://www.voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont

Voor de Antillen is de laagste prijs/min 7 ct.
Wat betaal je nu ?
Bij kpn zou dat 13 ct. zijn (?)
Als je elke maand 100 min. belt dan zou "onbeperkt bellen van kpn" een optie zijn (?)
Wie vult aan ?


We betalen nu € 0,15 per minuut via een 0900 aanbieder of € 0,099 per minuut met een KPN voordeelbundel buiten EU. 

Nadeel van die voordeelbundel is de geldigheid van 31 dagen en dus de noodzaak de bundel (tijdig) op te maken om het maximale voordeel te hebben.

Ik meen ooit gelezen te hebben dat er ook opties zijn om een bepaald nummer in te stellen waarmee je dan regelmatig tegen een voordelig tarief kunt bellen. Kan er nergens info over vinden.


Ik meen ooit gelezen te hebben dat er ook opties zijn om een bepaald nummer in te stellen waarmee je dan regelmatig tegen een voordelig tarief kunt bellen. Kan er nergens info over vinden.

Dat bestaat al láááng niet meer. Dat moesten bovendien 10 Nederlandse vaste nummers zijn. Was een dienst op de vaste lijn van KPN.

Bij KPN kun je op de vaste lijn Belonbeperkt Altijd nemen op de vaste telefoon. Dat dekt 83 landen (w.a. Curaçao) en kost dat € 16,50 per maand. Daarvoor kun je dan, met je vaste aansluiting, zo vaak en zo lang naar haar bellen als je wilt. En andere vaste en mobiele nummers in Nederland en die 83 landen.
Heeft Telfort ook; heet bij hun Bellen Onbeperkt Buitenland. Dan bel je via je vaste Telfortnummer ook kostenloos naar o.a. Nederlandse Antillen. (wel gek dat ze dat zo stellen; officieel bestaat Ned. Antillen met die naam sinds okt 2010 niet meer)
Bron: tarieven bij Telfort. (zie pdf)

Je kunt ook je vaste nummer porteren naar een VoIP provider. Bv Cheapconnect. Dan bel je ook voor een paar cent p/minuut naar Curaçao. Nadeel: je moet wel een IP-telefoon aanschaffen.

Ook kun je met beltegoed bij Skype vast wel goedkoper naar Curaçao bellen! :wink:

Voor mobiel is ‘t inderdaad de bundel die je noemt. Voor buiten de E.U. zijn de beste oplossingen dus via de vaste telefoon.


Bedankt voor je uitgebreid antwoord.

Dat Bellen Onbeperkt Buitenland hadden we een tijdje toen Telfort nog geen KPN was. Dat heeft lang gewerkt maar plotseling kwam Telfort er achter dat het alleen gold voor vaste nummers en niet voor mobiel. Vanaf dat moment werd het een duur grapje. Wel netjes dat geen verrekening plaatsvind met terugwerkende kracht.


Om via een andere aanbieder uit te bellen is het niet noodzakelijk om het inkomende nummer te porteren.

Als er iemand een alternatieve aanbieder weet onder de prijs van Dellmont (zie eerder bericht) dan zie ik het graag.

( bij cheapconnect is het 14 ct oid )


Bedankt voor je uitgebreid antwoord.

Dat Bellen Onbeperkt Buitenland hadden we een tijdje toen Telfort nog geen KPN was. Dat heeft lang gewerkt maar plotseling kwam Telfort er achter dat het alleen gold voor vaste nummers en niet voor mobiel. Vanaf dat moment werd het een duur grapje. Wel netjes dat geen verrekening plaatsvind met terugwerkende kracht.

Telfort Thuis is nog steeds Telfort.

Oh ja, dat is ook zo onhandig van Telfort (maar het is natuurlijk een budgetprovider, dus addertjes). Je kunt met die bundel idd alleen naar vaste nummers bellen in het buitenland.

De bundel bij KPN geldt voor bellen naar vaste én mobiele nummers in 83 landen inclusief Nederland! :grinning: . Belonbeperkt Altijd is dat.

Voor naar Curaçao bellen is, met wat handigheid zoals zo’n buitenlandbundel, Skype of VoIP provider, de VASTE telefoon aan te raden.

Met de mobiel naar Curaçao bellen is sowieso duurder. En dié bundel is steeds maar voor 31 dagen en als je de volle 100 minuten zou bellen is dat nog steeds duurder dan met de oplossingen in bovenstaande alinea.

NOTA BENE. Van Skype naar Skype is zelfs helemaal gratis. Dus als je haar aan Skype zou kunnen krijgen…. :wink: .

OF

Wil je je @telfort.nl e-mail behouden, dan even wachten totdat KPN de vaste diensten heeft geïmporteerd. Daarná kun je je abonnement omzetten naar Hussel Thuis mét Belonbeperkt Altijd. Kun je zoveel en zolang Curaçao bellen als je wilt!

KPN neemt de Telfort abo’s in hun huidige vorm over. Dus voor de belbundel van KPN dus wel vernieuwen naar het KPN abonnement Hussel. Dan kun je v.a. dat moment naar NL en buitenlandse (83 landen) vaste én mobiele nummers bellen zonder zorgen.


@PeterG 

Dank voor je tips.

Ik wacht mijn verhuizing van Telfort Thuis maar even rustig af, laat dat eerst maar even goed gaan.
Die optie Belonbeperkt Altijd ga ik daarna dan maar implementeren tenzij mijn schoonzus wat heeft bijgeleerd en met moderne middelen als Skype enz. kan omgaan.