Skip to main content

Ik wil op mijn nieuwe telefoon, google authenticator weer aan de praat krijgen. Hiervoor moet ik een sms laten sturen naar mijn nummer. Echter komt het steeds niet binnen. Houdt KPN iets tegen? 

Het overkomt mij ook met enige regelmaat dat authenticatie sms'jes van verschillende oorsprong niet binnenkomen, soms echter ook wel. Heb dat ook wel eens gemeld maar dan zwijgt (!) kpn in alle talen. 


Goedemorgen @ricar en welkom hier op ons forum :)

We houden niks tegen want daar zouden we helemaal geen baat bij hebben. Ik durf ook niet meteen te zeggen wat of waar het fout gaat maar denk natuurlijk wel graag mee. Zou je deze link eens willen openen en kunnen kijken of de oplossing hier voor jou wellicht al tussenstaat?


Het overkomt mij ook met enige regelmaat dat authenticatie sms'jes van verschillende oorsprong niet binnenkomen, soms echter ook wel. Heb dat ook wel eens gemeld maar dan zwijgt (!) kpn in alle talen. 

Goedemorgen @Henk2304!

Vreemd dat het soms wel goed gaat en soms ook niet. Op wat voor manier heb je dit destijds bij ons gemeld?


goedemorgen JanZ_,  dank

 

Ja normaliter zou ik er nooit achtergekomen zijn, maar met het installeren van een nieuwe iphone, dus ook diverse inlog toestanden kwam  dit naar boven. 

Ik heb echt een miljoen dingen geprobeerd, ineens werd ik toegelaten binnen google. Voorlopig gaat het dus goed. Het smsje gedeelte werkt niet. ( Die van mij vrouw krijg ik wel binnen, kunnen we deze niet omleiden? ) 😉  

 

zaak soort van opgelost dus.


Het overkomt mij ook met enige regelmaat dat authenticatie sms'jes van verschillende oorsprong niet binnenkomen, soms echter ook wel. Heb dat ook wel eens gemeld maar dan zwijgt (!) kpn in alle talen. 

Goedemorgen @Henk2304!

Vreemd dat het soms wel goed gaat en soms ook niet. Op wat voor manier heb je dit destijds bij ons gemeld?

Wel eens in reacties op enkele topics met een vergelijkbaar onderwerp. 't Overkomt mij ook maar een enkele keer, maar voor gebruik bij 2FA zoek ik tegenwoordig altijd naar andere mogelijkheden. Via SMS is dat te onbetrouwbaar/onvoorspelbaar.