Skip to main content

Mijn google maps doet afentoe raar. Dan rij ik in ene in een andere straat of in het water of over weilanden. 

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? 

Welkom op de community @Edlammers. Dat klinkt alsof de GPS niet helemaal weet waar je je bevindt. Daar kunnen wij op afstand niet zoveel over zeggen. Je kunt naar een KPN Winkel in de buurt gaan om te kijken of zij er meer over kunnen zeggen als ze het toestel in de hand hebben. Ook kan je online zoeken naar tips van andere gebruikers, mochten mensen dat ook gehad hebben.


Ben ik geweest, maar hun wisten het ook niet.


Op wat voor een apparaat gebruik je Google Maps tijdens het rijden?

Heeft dat apparaat vrij zicht op de hemel?


Een samsung telefoon, hij zit in de auto.


Een samsung telefoon, hij zit in de auto.

Wat voor een Samsung telefoon en waar zit hij in de auto?

Achter de voorruit / op het dashboard / voor het dashboard met vrij uitzicht naar boven of ergens weggestopt.


Naast de adviezen van wjb kun je misschien ook de app “GPS Test” op je telefoon zetten. Deze geeft inzicht hoe goed jouw gps verbinding is op je Samsung (welke?). Mij hielp dit met een probleem met mijn toen nieuwe mobiel van OnePlus icm Android Auto. Gps op mobiel was prima maar de combinatie met Android Auto op dat moment nog niet. Inmiddels werkt alles al geruime tijd erg goed.


Het is een samsung a55 . Ik had hier voor een a52 en nergens last van. Hij zit op het dashboard met vrij zicht, en daar zat die oude ook.  En die had dus nergens last van


Het is een samsung a55 . Ik had hier voor een a52 en nergens last van. Hij zit op het dashboard met vrij zicht, en daar zat die oude ook.  En die had dus nergens last van

Helder. Wat dan de oorzaak is ... 🤔


Hoe werkt dat gps test?


Je kunt dan zien of de gps op je mobiel goed werkt.

 


Reageer