Skip to main content

Ik heb zokuist mijn nieuwe Pixel 7 geinstalleerd. In 1e instantie gewoon de simkaart uit mijn oude telefoon erin gestopt. De Pixel 7 bleef regelmatig vragen om de toegangscode van de simkaart. Ik heb een esim aangevraagd en gedownload, maar ook nu ik die gebruik raakt mijn telefoon continue de verbinding met het KPN netwerk kwijt.

Er is wel bijna 600mb mobiele data verbruikt dus hij doet het soms, maar meestal niet. Ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen. De fysieke simkaart is nu gedeactiveerd, mijn oude telefoon heeft geen esim mogelijkheid, en mijn nieuwe telefoon is meer niet verbonden dan wel verbonden.

Contact gehad met Google Support maar die verwijzen door naar KPN.

Op 1 van de schaarse momenten dat ik verbinding had heb ik een nieuwe esim kaart via de KPN App geinstalleerd. Gelukkig kwam de SMS binnen met de code en kon ik de esim installeren. 

Nu krijg ik continue een notificatie: KPN 2 Not provisioned.

Het lijkt erop dat de esim niet is geactiveerd? Maar je zou direct na installatie moeten kunnen bellen, sms-en en internetten toch?


In de KPN app zag ik een optie om de esim opnieuw te installeren, die heb ik ook nog een keer aangeklikt. Vanaf dat moment lijkt alles te werken. Fingers crossed, maar ik heb in de afgelopen 5 minuten meer verbinding gehad dan de afgelopen 5 uur.


We zijn inmiddels een nacht verder en de esim doet het niet meer.


Hoi @forum-gebruikersnaam, welkom op onze community! esim hoort gewoon te kunnen werken op dit toestel. Ik heb er niet direct een verklaring voor waarom t niet werkt. Is het mogelijk eens langs een winkel te gaan of eens met ons te bellen?


Ik ben langs een KPN winkel gegaan om weer een fysieke simkaart te halen. Die deed het ook niet. Toen heb ik maar de conclusie getrokken dat het toestel rot was. Ik heb hem omgeruild voor een Pixel 8 en die werkte direct goed.


Reageer