Skip to main content

Hi forum, weet iemand hoe je je google account upgrade en de betaling laat lopen via mijn KPN factuur

 

Opzich is daar niet echt een upgrade voor nodig. Tijdens het betalen kan je een betaalmethode kiezen, kies hier simpelweg KPN en je bent klaar :) 

Van uitgaand dat je een mobiel KPN abonnement hebt natuurlijk :) 


https://www.kpn.com/beleef/mobiel/google-play-store-apps-betalen-via-je-kpn-factuur.htm

a naar “Play Store” en klik op het menu linksboven. Volg de onderstaande stappen:

Stap 1.  Kies “Betaalmethoden”
Stap 2.  Kies “Factureren via KPN/Telfort”
Stap 3.  Kies vervolgens voor “Inschakelen”
Stap 4.  Op de achtergrond wordt je mobiele telefoonnummer aangemeld en geverifieerd. Als dit akkoord is, wordt de betaalmethode toegevoegd.

Na deze aanmelding wordt “Betalen via KPN factuur” standaard getoond als betalingsmethode. Vanaf nu kan je iedere aankoop via je KPN factuur aanschaffen.


En hoe gaat stap 4 dan in z'n werk?


Ik heb een tijd lopen zoeken maar ook op websites uit het buitenland kan ik er niet wijs uit worden. Ik denk dat dit afspraken zijn van Google met de providers die dit aanbieden.


De reden waarom ik het vroeg is dat het er verder geen enkele vorm van autorisatie lijkt te zijn en dat is mijns inziens zeer discutabel.

Ik ben sowieso al een absoluut tegenstander van het betalen via de factuur voor het telefoonabonnement omdat daarmee uitgaven minder zichtbaar worden en zo gemakkelijker gedaan worden. 

Ik zou ook iedereen willen aanraden om het betalen via de factuur van de provider te laten blokkeren.

Bij T-Mobile kan je dat gewoon zelf doen via My T-Mobile…

...maar bij KPN moet je anno 2020 nog steeds klantenservice bellen om dit voor elkaar te krijgen.


https://www.kpn.com/beleef/mobiel/google-play-store-apps-betalen-via-je-kpn-factuur.htm

a naar “Play Store” en klik op het menu linksboven. Volg de onderstaande stappen:

Stap 1.  Kies “Betaalmethoden”
Stap 2.  Kies “Factureren via KPN/Telfort”
Stap 3.  Kies vervolgens voor “Inschakelen”
Stap 4.  Op de achtergrond wordt je mobiele telefoonnummer aangemeld en geverifieerd. Als dit akkoord is, wordt de betaalmethode toegevoegd.

Na deze aanmelding wordt “Betalen via KPN factuur” standaard getoond als betalingsmethode. Vanaf nu kan je iedere aankoop via je KPN factuur aanschaffen.

Hi Jeroen, dank voor je antwoord, duidelijk. Alleen, als ik de stappen volg staat er bij mij bovenaan onder betaalmethoden al KPN/Telfort en IDEAL ING vermeld. Als ik hierop klik gebeurt er niets. Als ik dan verder naar beneden scroll kom ik onderaan bij Meer betalingsinstellingen waarna ik in een ander scherm Betaalmethoden zie staan met daaronder KPN/Telfort en een soort van “Zend Logo” waar weer onderstaat verwijderen.  Weet je misschien hoelang het duurt voordat een betaalmethode word toegevoegd. 


Dank allen voor de antwoorden. Telefonisch contact gezocht met KPN. Als het goed is kan ik het gebruiken over een 3 tot 24 uur.

@wjb gebruik het nu alleen om Drive up te graden en gebruik de factuur nergens anders voor.👍


@Foppe01 Welkom hier! Leuk dat je je vraag hier stelt. Is het ondertussen gelukt om de aankoop te doen op onze factuur? :hugging:


Hi Lisa. Yep is gelukt. Duurt alleen tussen de 3 en 24 uur voordat het zichtbaar wordt en je het kan gebruiken. Dank voor de interesse. Gr


Reageer