GPRS instellen prepaid
Voor mijn gps tracker horloge heb ik GPRS en 2G instelling nodig op mijn prepaid kaart.
Hoe kan ik dit instellen? Het horloge herkent de simkaart niet zonder deze instelling.
Heb je allereerst de prepaid simkaart al geactiveerd? Dit doe je in een mobiel toestel door er een keer mee te bellen of sms'en (niet naar een gratis servicenummer). Instellingen voor 2G en internet kan je ook op een mobiel toestel regelen, via Instellingen > Mobiel netwerk. Daarnaast kan het zijn dat je de pincode moet uitschakelen, dit kan via instellingen van het toestel ingesteld worden, hetzelfde geldt in sommige gevallen voor de voicemail van het 06-nummer.
De rest moet eigenlijk in de handleiding van het toestel genoemd zijn, om welk merk en model gaat het?
De simkaart is geactiveerd. Ik heb er mee gebeld, de voicemail uitgeschakeld en de pincode uitgeschakeld.
Met mijn iPhone heb ik 4G uit gezet via instellingen en mobiel netwerk. Ik kan daar alleen niks terugvinden over GPRS of 2G.
Het horloge geeft de melding dat caller Id en 2G GPRS geopend moet worden.
Ik zie SE Tracker staan als merk, verder niks helaas..
Ik heb de iPhone SE en zie idd alleen keuze voor het gebruik van 4G of geen 4G en dan gesprekken en data keuze.
Daar heb ik 4G als eerste al uitgeschakeld en helaas werk het niet.
Ik heb de leverancier van het horloge gemaild. Die verwijst mij naar mijn provider, dus ik kom helaas niet verder zo..
Bedankt voor je bericht! Ik heb voor je gekeken, ik kan geen instellingen wat betreft 2G/3G/4G wijzigen voor je. Dat dient echt in het toestel te gebeuren. Ik heb één ding aangepast, wat betreft het prepaid simkaartje. Wil je het nu eens proberen in je horloge?
Ik ben er wel achter gekomen dat de instellingen in je toestel trouwens voor je toestel gelden, en niet te maken hebben met je simkaart zodra je die eruit haalt. Dus het dient echt in je horloge worden ingesteld. De handleiding van de SE Tracker heb ik hier gevonden, en ook op een ander Forum gezien dat het heel goed kan liggen aan het apparaatje zelf. De SE Tracker komt uit China, en schijnt niet heel betrouwbaar te zijn. In dit topic op ons Forum worden nog enkele tips gegeven.
Update: de APN instellingen worden gewijzigd naar prepaid internet. Daarnaast dien je het simkaartje anders in de tracker te stoppen, met het 'hoekje' naar buiten.
Let op: In december 2025 stopt het 2G netwerk bij KPN
Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic:
Hallo susan
Ik heb hetzelfde probleem, zou je mij ook kunnen helpen?
Ik kan ook zeker voor jou kijken of die wijziging invloed heeft! Zou je het 06-nummer kunnen invullen bij het kopje 'Klantnummer mobiel' in je Forum profiel? Alvast bedankt!
Bedankt voor je reactie. Ik heb ondertussen contact gehad met kpn via de chat en die heeft het voor mij opgelost.
De informatie die bij gps trackers meegeleverd wordt is erg summier. En ook al zien ze er vaak hetzelfde uit, ze zijn vaak anders geconfigureerd. Hoe je de geactiveerde prepaid SIM-kaart geschikt voor data te krijgen is alleen terug te vinden via fora. Maar zelfs dan moet je het wel goed begrijpen dat er ook twee mogelijke paswoorden zijn om de tracker te benaderen. En vervolgens een juiste server in te stellen. Allemaal via SMS maar die informatie ontbrak in ieder geval bij mijn gps tracker.
Mijn tracker is nu online, maar de app Setracker loopt ook niet over met informatie wat je moet doen als iets niet werkt. Ik krijg mijn geofencing niet ingesteld. Maar dit is waarschijnlijk niet de plek om daar dit probleem neer te leggen.
Samengevat ik hoef geen gebruik meer te maken van jouw hulp. Bedankt.
Kun je wellicht ook kijken naar mijn06?
Hier heb ik ook dat probleem
Het is mogelijk om te kijken of het wijzigen van de APN instellingen vanuit hier invloed heeft op jouw probleem. Zou je het 06-nummer willen toevoegen aan jouw Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen? Dan kan ik een kijkje gaan nemen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.