Skip to main content
Antwoord

GPS-horloge KUUS W2 werkt niet zonder abonnement

• April 9, 2025
  • 3 reacties
  • 195 keer bekeken

Voor onze dochter heb ik tijdje geleden een gps horloge gekocht de KUUS W2, deze kwam met een lebara simkaart en heeft het ook gewoon prima gedaan, nu ze vaker naar buiten gaat spelen hebben wij een abonnement gekocht voor haar horloge echter ze kan ons bellen en gebeld worden maar het lijkt erop dat de dataverbinding niet werkt op de wifi doet alles het perfect maar zodra we deze uitzetten niet meer, de simkaart werkt prima heb ook in me telefoon deze getest, ben ook al in gesprek met kuus klantenservice, maar zij geven aan dat het zou moeten werken iemand enig idee?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@darkesttimes. Heel fijn zo'n horloge waarmee je altijd in contact staat met je dochter (of zoon). Nu kun je er ook mee videobellen en daarvoor heb je natuurlijk een werkende internetverbinding nodig, dus ik snap dat je dat graag werkend wil hebben. 

Ik denk dat het iets te maken heeft met de APN instellingen. Ik weet niet of dat in het horloge aan te passen valt, maar je dient er in ieder geval voor te zorgen dat onderstaande instellingen goed staan:

1. Bij Naam, voer KPN Mobiel Internet in.

Bij APN, voer internet in.

Bij Proxy, voer niets in.

2. Bij Poort, voer niets in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Bij Wachtwoord, voer niets in.

3. Scroll naar beneden.

Bij MCC, voer 204 in.

Bij MNC, voer 08 in.

4. Bij Verificatietype, vink Geen aan.

Kies Type toegangspunt.

5. Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.

Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK.

6. Bij APN-protocol, vink IPv4/IPv6 aan.

Bij APN-roamingprotocol, vink IPv4/IPv6 aan.

Het kan ook een IPv6 issue zijn en dan kun je controleren of je APN-protocol op alleen IPv4 kunt zetten. Als dat niet mogelijk is, dan kun je dat door onze technische dienst laten doen. Neem dan telefonisch contact op met de helpdesk en geef aan dat je device alleen met IPv4 werkt en dat dat problemen geeft met de ‘internet’ APN. Dan kan er een ticket worden aangemaakt, zodat er een aanpassing wordt gedaan op jouw aansluiting. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 11, 2025

Hoi ​@darkesttimes. Heel fijn zo'n horloge waarmee je altijd in contact staat met je dochter (of zoon). Nu kun je er ook mee videobellen en daarvoor heb je natuurlijk een werkende internetverbinding nodig, dus ik snap dat je dat graag werkend wil hebben. 

Ik denk dat het iets te maken heeft met de APN instellingen. Ik weet niet of dat in het horloge aan te passen valt, maar je dient er in ieder geval voor te zorgen dat onderstaande instellingen goed staan:

1. Bij Naam, voer KPN Mobiel Internet in.

Bij APN, voer internet in.

Bij Proxy, voer niets in.

2. Bij Poort, voer niets in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Bij Wachtwoord, voer niets in.

3. Scroll naar beneden.

Bij MCC, voer 204 in.

Bij MNC, voer 08 in.

4. Bij Verificatietype, vink Geen aan.

Kies Type toegangspunt.

5. Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.

Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK.

6. Bij APN-protocol, vink IPv4/IPv6 aan.

Bij APN-roamingprotocol, vink IPv4/IPv6 aan.

Het kan ook een IPv6 issue zijn en dan kun je controleren of je APN-protocol op alleen IPv4 kunt zetten. Als dat niet mogelijk is, dan kun je dat door onze technische dienst laten doen. Neem dan telefonisch contact op met de helpdesk en geef aan dat je device alleen met IPv4 werkt en dat dat problemen geeft met de ‘internet’ APN. Dan kan er een ticket worden aangemaakt, zodat er een aanpassing wordt gedaan op jouw aansluiting. Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 11, 2025

Hoi, 

Zojuist getest en hij doet het nu ik denk dat het kwam doordat de Bij Verificatietype, niet geregistreerd stond in plaats van geen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ah, dan miste dat net bij de instellingen waarschijnlijk. Ik ben blij dat het nu werkt in ieder geval 🙂