Skip to main content

Ik zoek dus een GPS-tracker die mijn motorfiets kan ‘bewaken’ en begrijp dat er (altijd?) simcard benodigd is met abonnement. Bij de motorzaak hadden ze er 2 en 1 van Loqator die met een sim werkt die op LoRaWAN netwerk werkt?

Dit schijnt een eigen netwerk te zijn en dus niet gerelateerd en/of maakt geen gebruik van 2G, 3G, 4G of 5G netwerk, klopt dit inderdaad?

Ik wil niet dat het straks niet meer werkt omdat KPN het 2G en/of 3G netwerk uitzet en het via één van deze netwerken loopt. Bij de zakelijke KPN kom ik wel iets tegen maar niet op de privé KPN, is er niets te krijgen bij KPN voor de particuliere gebruikers? Heeft KPN dan misschien fabrikanten die dit kunnen leveren zoals Apple voor de iPhones of Samsung voor de Android smartphones, die kunnen wel via KPN afgenomen/geleverd worden?

Kan ik een KPN simcard gebruiken in een TKstar of andere fabrikant GPS tracker en dan gebruik maken van het KPN LoRaWAN netwerk?

Kan ik via het LoRaWAN netwerk mijn GPS tracker zelf volgen met een app op mijn Android smartphone?

 

Ik hoop enkele goede trackers te horen te krijgen en duidelijke antwoorden over de simcard in de tracker met bijbehorende abonnementen.

THX!

PUNK

Hallo  @SexPistols 

Ik vind inderdaad ook alleen informatie bij KPN Zakelijk: Internet of Things (lora-netwerk).
Daar wordt je verwezen naar het Zakelijk forum 


Hoi RBxx, 

Bedankt ik zal dit ook daar posten.

Maar als er nog mensen zijn die een goed advies kunnen geven over merk en type GPS-tracker voor een motorfiets hoor ik dit ook graag!

PUNK