Skip to main content
Beantwoord

Graag hulp met spoed pukcode

• January 2, 2026
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Sietske1984
Nieuwkomer

Help ik moet mijn pukcode hebben en de site werkt niet

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@Sietske1984 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden en ook hier jouw vraag stelt! Er zijn een aantal manieren om je pukcode te achterhalen;

1. Je kunt jouw pukcode vinden op de kaart waar je de simkaart uitgedrukt hebt.
  2. Je kunt jouw pukcode direct inzien via MijnKPN. Ga hiervoor naar Bekijk meer opties > Simkaart > Pukcode inzien.
  3. Je kunt jouw pukcode via een online formulier aanvragen. Hiervoor heb je het volgende nodig:
    1. Jouw simkaartnummer (alleen voor Prepaid)
    2. Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Lukt het niet om via een van bovenstaande manieren jouw pukcode te vinden? Maak dan een belafspraak. Laat je ons weten of je met deze informatie verder uit de voeten kunt?

7 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 2, 2026

Via de KPN-app kan ik netjes mijn PUK-code inzien. 

Sietske1984
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2026

Ik heb geen mij kpn

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 2, 2026

Dan kan je die toch aanmaken? Je bent wel klant bij KPN? Je wilt immers toch ook je facturen in kunnen zien?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 2, 2026

Een pukcode wordt gevraagd bij een geblokkeerde simkaart. En met een niet werkende simkaart (telefoonnummer) ga je geen MijnKPN aan kunnen maken.

de pukcode staat op het kaartje waar de simkaart in zat toen u hem kreeg. Als u dat niet meer heeft kunt u het beste morgen naar een KPN winkel gaan. Alternatief kunt u, als u een abonnement heeft, met KPN bellen via een andere telefoon. Volgens mij kan een klantenservice medewerker uw pukcode verschaffen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 2, 2026

Thanks voor de verduidelijking.  Ik dacht dat je een Mijn KPN account ook kon aanmaken met jouw klantnummer. Maar je zit ook met twee staps verificatie, inderdaad.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 2, 2026

Help ik moet mijn pukcode hebben en de site werkt niet

Blijft één vraag over ​@Sietske1984 .

Wat gaat er fout bij het invullen van het online formulier op de website? Daarmee moet je de pukcode kunnen opvragen zonder een werkende MijnKPN / telefoon / simkaart.

Pincode simkaart vergeten?

3 keer een verkeerde pincode ingevoerd? Dan blokkeert je simkaart. Weer deblokkeren? Dan heb je je pukcode nodig. Je kan op 3 manieren je pukcode opzoeken

1. MijnKPN
  2. Online formulier
  3. Plastic kaartje waar simkaart in zat

bron: https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 6, 2026

Goedemorgen ​@Sietske1984 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden en ook hier jouw vraag stelt! Er zijn een aantal manieren om je pukcode te achterhalen;

1. Je kunt jouw pukcode vinden op de kaart waar je de simkaart uitgedrukt hebt.
  2. Je kunt jouw pukcode direct inzien via MijnKPN. Ga hiervoor naar Bekijk meer opties > Simkaart > Pukcode inzien.
  3. Je kunt jouw pukcode via een online formulier aanvragen. Hiervoor heb je het volgende nodig:
    1. Jouw simkaartnummer (alleen voor Prepaid)
    2. Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Lukt het niet om via een van bovenstaande manieren jouw pukcode te vinden? Maak dan een belafspraak. Laat je ons weten of je met deze informatie verder uit de voeten kunt?