Skip to main content
Beantwoord

Gsmweb reageert niet op mijn herroeping binnen 14 dagen

• July 14, 2025
  • 19 reacties
  • 335 keer bekeken

Peetjeb1979
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Goedemiddag,

op 7-7-2025 heb ik een KPN abonnement afgesloten via Gsmweb. Bij dit abonnement zou ik ook een toestel krijgen.

Alles snel geregeld en zelfs al een factuur van Kpn ontvangen. Na wat gesnuffel op internet kwam ik er tot mijn schrik achter dat Gsmweb bestelde telefoons niet leveren. Ik voelde mij genoodzaakt om van de koop af te zien en heb een herroeping binnen 14 dagen gedaan. 
tot op heden geen reactie van Gsmweb en Kpn kan ook niet helpen.  Ik vraag mij toch echt af waarom Kpn dit bedrijf blijft helpen en abonnement blijft accepteren terwijl Gsmweb niet leveren en niet thuis geven als er een herroeping is gedaan om te annuleren. Ik heb zelfs een aangetekende mail gestuurd waar wederom niet op gereageerd wordt. Ik weet niet hoe ik dit verder moet aanpakken en ben zwaar teleurgesteld.  Vind het onbegrijpelijk dat Kpn geen hulp kunnen bieden terwijl Gsmweb een partner is wat betreft het Afsluiten van abonnementen. 
Ik ga er namelijk vanuit dat Kpn op de hoogte is van de wanpraktijken bij Gsmweb. 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Goedemorgen, 

even een update.

ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Kpn en een aangetekende mail met ingebrekestelling verzonden naar Gsmweb, deze is ontvangen. Op de aangetekende herroeping, die persoonlijk is ontvangen en getekend is, is dus ook niet gereageerd. In de brief die ik naar Kpn heb verzonden met een uitleg dat ik problemen met hun partner ondervindt, heb ik ook nog niks vernomen. Ik vind het een schande dat Kpn een consument zo laat zitten. Zoals al eerder is gezegd, KPN heeft wel de zorg om hun partner te controleren op het naleven van de consumentenwetgeving. 

in mijn ogen heb ik alles gedaan wat ik kon doen, en als ik kijk naar het bewijs wat ik heb verzameld sta ik sterk in mijn recht mocht dit een rechtszaak worden. Ook de brieven, klachten, die ik naar kpn heb gestuurd neem ik hierin mee. Het is een schande!!!

Hoi ​@Peetjeb1979 . Als jij een klacht hebt ingediend zal er vanzelf contact met jou gezocht worden.  De doorlooptijd kan een aantal werkdagen zijn. 

De KPN Community is geen helpdesk (hier helpen klanten elkaar)  vandaar dat ik niks voor je kan betekenen en Gsmweb blijft jouw initiële aanspreekpunt.  Uiteraard stuur ik alle negatieve feedback wel intern door.  Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt in de situatie. 

19 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 14, 2025

Goedemiddag,

op 7-7-2025 heb ik een KPN abonnement afgesloten via Gsmweb. Bij dit abonnement zou ik ook een toestel krijgen.

Alles snel geregeld en zelfs al een factuur van Kpn ontvangen. Na wat gesnuffel op internet kwam ik er tot mijn schrik achter dat Gsmweb bestelde telefoons niet leveren. Ik voelde mij genoodzaakt om van de koop af te zien en heb een herroeping binnen 14 dagen gedaan. 
tot op heden geen reactie van Gsmweb en Kpn kan ook niet helpen.  Ik vraag mij toch echt af waarom Kpn dit bedrijf blijft helpen en abonnement blijft accepteren terwijl Gsmweb niet leveren en niet thuis geven als er een herroeping is gedaan om te annuleren. Ik heb zelfs een aangetekende mail gestuurd waar wederom niet op gereageerd wordt. Ik weet niet hoe ik dit verder moet aanpakken en ben zwaar teleurgesteld.  Vind het onbegrijpelijk dat Kpn geen hulp kunnen bieden terwijl Gsmweb een partner is wat betreft het Afsluiten van abonnementen. 
Ik ga er namelijk vanuit dat Kpn op de hoogte is van de wanpraktijken bij Gsmweb. 

Het enige wat je juridisch op dit moment kunt doen, is een aangetekende brief sturen en het bewijs goed bewaren. Dit kan juridisch als sterk bewijs dienen. Bovendien kan het geen kwaad om deze brief ook aangetekend naar KPN te sturen, zodat je hen op de hoogte stelt. Mocht het tot een rechtszaak komen (als je niet gaat betalen, zal dit zeker gebeuren), dan heb je voldoende gedaan en genoeg bewijslast verzameld.

Verder kun je proberen een klachtenformulier van KPN in te vullen. Je wordt dan binnen drie dagen door een hogere afdeling teruggebeld. Let er wel op dat zij niet de verkopende partij zijn, maar die afdeling kan wel een onderzoek instellen naar GSMWEB.

Klachtformulier: Klacht doorgeven | KPN

Bewaar alle communicatie en documentatie, zodat je kunt aantonen dat je alles hebt gedaan om binnen de 14 dagen te annuleren.

Peetjeb1979
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2025

Bedankt voor je reactie, ik ga ermee aan de slag. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Peetjeb1979 

Ter aanvulling op de reactie van mede community lid ​@bnh , nog even het volgende:

GSMWeb blijft jouw aanspreekpunt omtrent je bestelling, zowel voor het toesturen van de door jouw gekozen smartphone i.c.m. het KPN abonnement of het annuleren van je bestelling binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen (herroepingsrecht).
KPN staat hierin volledig buiten, omdat KPN niet de verkopende partij in deze is.

Een klacht sturen naar de klachtenafdeling van KPN is uiteraard niet verkeerd, maar hou er dan wel rekening mee dat de medewerker van de KPN klachtenafdeling je doorverwijst naar GSMWeb.
Want alleen GSMweb kan jouw bestelling annuleren!!

Het is daarom van het grootste belang dat je zo snel mogelijk een officiële klacht en ingebrekestelling stuurt naar GSMWeb, en hen sommeert om de bestelde smartphone en het KPN abonnement zo spoedig mogelijk te annuleren, binnen de wettelijke bedenktijd.
Je kunt deze klacht per mail sturen: 

De wet schrijft, dat je bij problemen of tekortkomingen van een bestelling altijd contact dient op te nemen met de verkopende partij, in jouw geval dus GSMWeb.
Óók om de bestelling binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen te annuleren.
GSMWeb dient dit voor je op te lossen, niet KPN!

Dus stuur vandaag nog een officiële klacht per mail naar GSMWeb.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 15, 2025

Ik geloof dat dit wel duidelijk was bij ​@Peetjeb1979, echter reageerde GSMWeb nergens op ​@Michel.uit.Arnhem.

Aangezien GSMWeb een tussenpersoon is van KPN (het verkopen van contracten), is het verstandig om KPN hier wel op aan te spreken. Ook omdat als bijvoorbeeld​@Peetjeb1979 niet haar telefoonrekening gaat betalen, weten ze waarom en kan KPN eventueel hierin een bemiddelde rol spelen met GSMWeb of hun hierop aanspreken.

Ik denk dat KPN wel de verantwoordelijkheid heeft om te controleren dat haar partners zich aan de wet houden, en als hun signalen van wangedrag krijgen dit serieus op te pakken middels een onderzoek. In dit geval kan KPN het contract bevriezen zolang zo een onderzoek loopt.

Dus je hebt gelijkt, maar ik ben het er niet mee eens dat KPN hier niks mee kan.

Peetjeb1979
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2025

Bedankt voor uw reactie. Ik ben op de hoogte dat Kpn geen hulp kan/wil bieden. Alles wat ik heb kunnen doen heb ik inmiddels gedaan. Herroeping via mail, die officieel op hun website staat als format, zelfs aangetekend. Tot op heden geen reactie. Ik heb zoals vele, geen mobiel ontvangen dus kan ik het ook niet terug sturen, de simkaart was er natuurlijk wel na 1 dag.
Moet er wel bij zeggen dat het mij verbaast dat Kpn nog steeds zaken doet met Gsmweb, maar problemen met deze partner afwimpelt. Na een rondje reviews kwam ik er achter dat dit probleem al jaren aan de gang is. Heb daarom ook een klacht ingediend bij ConsuWijzer.nl
Het bedrag van 60,- euro voor het abonnement moet natuurlijk wel betaald worden. Van die 60 euro betaal ik 30 euro voor een telefoon die ik niet ga krijgen. Conclusie, Kpn profiteert mee aan de malafide praktijken van Gsmweb. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@bnh 

GSMWeb is een online telecomwinkel, die abonnementen verkoopt van 5 verschillende providers, waaronder ook die van Odido en Vodafone.
GSMWeb is niets meer en niets minder dan Belsimpel of Mobiel.nl.

Het zijn alle drie zelfstandige bedrijven, die namens de providers abonnementen en smartphones verkopen, maar wel hun eigen verantwoordelijk hebben om zich aan de geldende regels en wetten te houden.

Doen ze dat niet, dan is toezichthouder ACM de partij die ze hierop dient aan te spreken.
KPN kan de overeenkomst met de betreffende online shop wel stop zetten, al zal dat niet snel gebeuren omdat het tenslotte nieuwe klanten kan opleveren.

GSMWeb is geen tussenpersoon, maar gewoon een online telecomwinkel die onder andere KPN abonnementen verkoopt, en daarmee dus een overeenkomst heeft gesloten.

Maar het controleren en aanspreken van de online telecomwinkels (GSMWeb, Belsimpel, Mobiel.nl ect.) of ze zich wel aan de regels en wetten houden wordt gedaan door de toezichthouder ACM, en dus niet door de providers.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 15, 2025

Dat weet ik allemaal, maar het is nog steeds aan KPN om te controleren of hun contracten op de juiste wettelijke wijze worden verkocht. KPN verschaft GSMWeb toegang tot hun producten/systemen. Hierbij zitten ook wettelijke verantwoordelijkheden. Als KPN met overtuiging weet dat GSMWeb de wet overtreedt moeten hun de samenwerking op stop zetten en de toegang tot verkoop blokkeren. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 15, 2025

Bedankt voor uw reactie. Ik ben op de hoogte dat Kpn geen hulp kan/wil bieden. Alles wat ik heb kunnen doen heb ik inmiddels gedaan. Herroeping via mail, die officieel op hun website staat als format, zelfs aangetekend. Tot op heden geen reactie. Ik heb zoals vele, geen mobiel ontvangen dus kan ik het ook niet terug sturen, de simkaart was er natuurlijk wel na 1 dag.
Moet er wel bij zeggen dat het mij verbaast dat Kpn nog steeds zaken doet met Gsmweb, maar problemen met deze partner afwimpelt. Na een rondje reviews kwam ik er achter dat dit probleem al jaren aan de gang is. Heb daarom ook een klacht ingediend bij ConsuWijzer.nl
Het bedrag van 60,- euro voor het abonnement moet natuurlijk wel betaald worden. Van die 60 euro betaal ik 30 euro voor een telefoon die ik niet ga krijgen. Conclusie, Kpn profiteert mee aan de malafide praktijken van Gsmweb. 

Ik zou het gewoon voorlaten komen bij de rechtbank.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Peetjeb1979 

Heel goed 👍🏻👍🏻 dat je ook bij Consuwijzer (Toezichthouder ACM) een klacht hierover hebt ingediend, want dat is inderdaad de partij die dient op te treden tegen dit soort online telecomwinkels.

Het klopt dat het er ongelofelijk veel negatieve en slechte ervaringen zijn met GSMWeb, en daarom is het ook zeer belangrijk dat ook die personen het moeten melden via Consuwijzer (ACM).
Want hoe meer klachten er binnen komen, hoe sneller dat Toezichthouder ACM zal optreden.

En het klopt, dat KPN je hierbij niet kan helpen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering leg het probleem dan ook daar neer, want er moet natuurlijk wel actie ondernomen worden op je bestelde smartphone.
Of hij wordt alsnog zo spoedig mogelijk geleverd door GSMWeb, of hij wordt geannuleerd door GSMWeb waardoor je geen toestel-krediet meer hoeft te betalen.
Heb je geen rechtsbijstandverzekering, dan kun je ook juridische hulp vragen bij het Juridisch Loket, die je kunt bellen op: 0800-8020.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dat weet ik allemaal, maar het is nog steeds aan KPN om te controleren of hun contracten op de juiste wettelijke wijze worden verkocht. KPN verschaft GSMWeb toegang tot hun producten/systemen. Hierbij zitten ook wettelijke verantwoordelijkheden. Als KPN met overtuiging weet dat GSMWeb de wet overtreedt moeten hun de samenwerking op stop zetten en de toegang tot verkoop blokkeren. 

Hoi ​@bnh 

KPN kan inderdaad éénzijdig de samenwerking met GSMWeb stop zetten, en de overeenkomst beëindigen.
GSMWeb mag vanaf de dag dat het is beëindigd/stop is gezet géén mobiele abonnementen meer van KPN verkopen.

Alleen is het de vraag of KPN dat wel wilt doen, omdat het vanuit een commercieel oogpunt wel een weg is om nieuwe klanten binnen te halen.
GSMWeb is een kleine speler in vergelijking met Belsimpel of Mobiel.nl, dus het zou in dat opzicht wel gemakkelijker zijn om de samenwerking stop te zetten met GSMWeb.
Zeker na de vele negatieve en slechte ervaringen over GSMWeb.

Maar het toezicht of een bedrijf zich aan de wettelijke regels houdt, ligt echt in handen van toezichthouder ACM.

Peetjeb1979
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 20, 2025

Goedemorgen, 

even een update.

ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Kpn en een aangetekende mail met ingebrekestelling verzonden naar Gsmweb, deze is ontvangen. Op de aangetekende herroeping, die persoonlijk is ontvangen en getekend is, is dus ook niet gereageerd. In de brief die ik naar Kpn heb verzonden met een uitleg dat ik problemen met hun partner ondervindt, heb ik ook nog niks vernomen. Ik vind het een schande dat Kpn een consument zo laat zitten. Zoals al eerder is gezegd, KPN heeft wel de zorg om hun partner te controleren op het naleven van de consumentenwetgeving. 

in mijn ogen heb ik alles gedaan wat ik kon doen, en als ik kijk naar het bewijs wat ik heb verzameld sta ik sterk in mijn recht mocht dit een rechtszaak worden. Ook de brieven, klachten, die ik naar kpn heb gestuurd neem ik hierin mee. Het is een schande!!!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Peetjeb1979 

Het grote probleem met GSMWeb speelt zich niet alleen af bij klanten van KPN, maar ook bij diverse klanten bij Odido, die hetzelfde probleem hebben als jouw ​@Peetjeb1979 .
Alleen hebben de klanten van Odido een streepje voor ten aanzien van KPN, en dat is dat Odido inmiddels wel onderhandeld tussen hun klanten en GSMWeb.

Lees alles hierover binnen de topic op de Community van Odido: Probleem GSMweb -> wel verlengd, wel betalen, geen telefoon

Ook heeft de zeer slechte service van GSMWeb al de krant gehaald (Bron De Stem): Niet-geleverde telefoons, lange wachttijden en onbereikbare klantenservice: klachten GSMweb stapelen zich op

Het zou netjes zijn als ook KPN gaat onderhandelen tussen hun eigen klanten en GSMWeb, zoals Odido ook inmiddels doet.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen, bestel NIETS via de Website van GSMWeb.
Maar doe dat bij Belsimpel, Mobiel.nl of gewoon direct via de website van KPN.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Goedemorgen, 

even een update.

Hoi ​@Peetjeb1979 . Als jij een klacht hebt ingediend zal er vanzelf contact met jou gezocht worden.  De doorlooptijd kan een aantal werkdagen zijn. 

De KPN Community is geen helpdesk (hier helpen klanten elkaar)  vandaar dat ik niks voor je kan betekenen en Gsmweb blijft jouw initiële aanspreekpunt.  Uiteraard stuur ik alle negatieve feedback wel intern door.  Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt in de situatie. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 21, 2025

Gsmweb blijft jouw initiële aanspreekpunt.

Best lastig als ze je volledig negeren en nergens op reageren, toch? Maar juridisch gezien heb je inderdaad gelijk.

Heeft KPN niet ook een zekere morele verplichting om, net als haar concurrenten, hier op z'n minst een bemiddelende rol in te spelen? Ze verkopen jullie product en brengen indirect ook de merknaam KPN schade toe met dit soort praktijken. Laten we hopen dat de klachtafdeling hier meer aandacht aan wil besteden voor TS.

Peetjeb1979
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 25, 2025

Laatste update,

Ik kreeg eindelijk een reactie van Gsmweb, op mijn eerste verzoek om mijn contract te herroepen. In die mail werd gevraagd of ik eventueel een andere telefoon wilde, oorzaak lever problemen. Ik heb in de reactie mail aangegeven dat ik op verschillende manieren een herroeping heb verzonden. 2 minuten later krijg ik weer een mail dat ze een formulier met herroeping heb bijgevoegd en of ik deze even wilde invullen🤨😖 moet toch niet gekker worden met dit bedrijf. Mijn volgende reactie was iets minder mild en heb ze met klem verzocht om mijn contract te ontbinden, dat ik aangetekende brieven heb gestuurd en een klacht heb ingediend bij ConsuWijzer.  2 minuten later weer een mail dat Kpn mijn contract heeft ontbonden. Het heeft wat stress en frustratie gekost maar ben eindelijk van dit bedrijf af.
Bedankt voor de reacties!  

Misschien is het ook tijd voor Kpn om de samenwerking met dit bedrijf te stoppen, het heeft hun naam bij mij best wel geschaad en ben teleurgesteld dat Kpn niks heeft gedaan om te helpen, om die rede zal ik ook geen abonnement afsluiten bij Kpn. Teleurgesteld! 

Terecht het lullige voor mij is dat de 14 dagen voor bij lijken te zijn want ik heb mijn eerste telefoon betaling gedaan en nu ook nog niet.

ja je krijgt dan dit:

Wat ik dan erg vindt is dat er dan verder geen communicatie meer is.

Peetjeb1979
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2025

Zo gaan ze te werk, trap er niet in. Heb je binnen de 14 dagen wel iets gestuurd in de richting van een herroeping?
Die brief heb ik ook ontvangen, vervolgens niks meer. Gelukkig al binnen 3 dagen een herroeping geplaatst en contact opgenomen met Kpn. Helaas doet Kpn er niks aan en profiteren mee door de wanpraktijken van Gsmweb. Aangezien je de telefoon niet gaat krijgen, dat lees ik namelijk overal, kun je hun eventueel in gebreken stellen, dan heb je volgens mij 30 dagen voor herroeping. Lees je in en kijk wat je echten zijn als consument. 

Zo gaan ze te werk, trap er niet in. Heb je binnen de 14 dagen wel iets gestuurd in de richting van een herroeping?
Die brief heb ik ook ontvangen, vervolgens niks meer. Gelukkig al binnen 3 dagen een herroeping geplaatst en contact opgenomen met Kpn. Helaas doet Kpn er niks aan en profiteren mee door de wanpraktijken van Gsmweb. Aangezien je de telefoon niet gaat krijgen, dat lees ik namelijk overal, kun je hun eventueel in gebreken stellen, dan heb je volgens mij 30 dagen voor herroeping. Lees je in en kijk wat je echten zijn als consument. 

Ik weet, heb ACM ook al ingelicht mar die hebben ook keuzes dus lijkt 1 grote wan praktiijken bij bedrijven en ook bij ACM

Check deze

Kan ik een koop ongedaan maken? | Het Juridisch Loket