Skip to main content

Overgestapt van Vodafone naar KPN. Nu kan ik in Nederland het automatisch selecteren van het netwerk niet meer omschakelen naar handmatig zoeken en kiezen uit een voorkeurslijst? Krijg steeds de melding, " Fout bij het zoeken naar netwerken". ???

Hallo @Jewel1 ga binnen je mobiel eens naar systeem, opties voor resetten, wifi, mobiel en bluetooth resetten en daarna je toestel herstarten.

Dan moet het meestal weer lukken.

Succes.

 


Dank voor de reaktie, helaas werkt het nog steeds niet.


Volgens mij kun je in NL niet van provider wisselen op deze manier. Tenzij er iets gebeurt is, waarbij ze dit kortdurend onderling regelen ( die brand toentertijd bij een Vodafoon schakelstation was zoiets als ik me goed herinner).


Volgens mij kun je in NL niet van provider wisselen op deze manier. Tenzij er iets gebeurt is, waarbij ze dit kortdurend onderling regelen ( die brand toentertijd bij een Vodafoon schakelstation was zoiets als ik me goed herinner).

Dat klopt @jojootje , maar dan nog moet @Jewel1 niet de genoemde foutmnelding krijgen, maar gewoon de drie netwerken zien die in NL beschikbaar zijn: T-Mobile NL, Vodafone NL of KPN NL of een subprovider i.p.v. de originele, in mijn geval Simyo i.p.v. KPN NL


Precies @JanD . Op zijn minst moet dan de balk " scannen" verschijnen en nadat je hierop klikt komt een overzicht met beschikbare netwerken. Het gaat er niet om een ander netwerk te kiezen maar om het handmatig in te kunnen stellen zodat bij minder bereik niet automatisch overgeschakeld wordt naar een beter netwerk ( hier in de grensstreek Duits netwerk ) wat ik dus niet wil.


Precies @JanD . Op zijn minst moet dan de balk " scannen" verschijnen en nadat je hierop klikt komt een overzicht met beschikbare netwerken. Het gaat er niet om een ander netwerk te kiezen maar om het handmatig in te kunnen stellen zodat bij minder bereik niet automatisch overgeschakeld wordt naar een beter netwerk ( hier in de grensstreek Duits netwerk ) wat ik dus niet wil.

Die grensstreek die je noemt kan hier wel mee te maken hebben.  Wat gebeurt er als je verder het binnenland in gaat?Â