Skip to main content

Ik gebruik de hotspot functie van mijn telefoon geregeld om via een Chromecast HD met google TV; Netflix, NPO en YouTube content te streamen. Die hang ik dan weer aan een portable beamer. Maar sinds een paar dagen heb ik opgemerkt dat dit niet meer werkt, misschien is het al langer zo, maar ik gebruik het niet dagelijks. Toevallig gebeurt dit na verlenging van mijn Unlimited data sim only abonnement.

Mijn chromecast heeft bij verbinding met de hotspot, zeker verbinding met het internet, want ik kan wel apps downloaden en instaleren, Spotify werkt ook gewoon en RedBull tv ook. 

Netflix kan niet inloggen, maar na een NW2-5 foutmelding, laat hij zien dat hij wel verbinding kan maken met meerdere Netflix servers…

Youtube blijft gewoon zwart, laad geen content in. 

NPO laad wel content in maar speelt niet af, of niet goed af.

Heb al een factory-reset gedaan van de Chromecast, telefoon aan en uitgezet… etc. 

Alles werkt wel wanneer ik de Chromecast verbind via het ‘normale’ internet.

Heb Netflix ook nog gechecked op een oude Playstation 3, daar krijg ik exact dezelfde resultaten.

Zijn er tegenwoordig poorten dichtgegooid om de meest gebruikte streaming diensten te blokkeren via je unlimited abbonement? 

Ben ik de enige met dit probleem?

@STG 

Welke apn gebruik je?

Indien je apn internet gebruik. Kun je in plaats van apn internet eens apn portalmmm.nl gebruiken.


@STG 

Ik heb zelf een testje gedaan en mijn chromecast via wifi hotspot laten verbindingen met mijn Android toestel (Samsung) welke weer verbonden is met het mobiele netwerk. En ik kan Netflix en NPO app streamen via chromecast naar mijn TV. Ik maak gebruik van apn internet. 


Hee Neville, heb de APN aangepast, telefoon uit en aan gezet en voila, hij leek het goed te doen voor nu! Alles lijkt weer te werken zoals voorheen, heb het nu even tussendoor getest, vaanvond wat uitvoeriger. Heel erg bedankt!