Skip to main content
Vraag

Heb maar 20GB data terwijl mij 40GB is aangeboden

• July 23, 2026
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

Sinds kort klant bij KPN ook met mobiel. Telefonische verkoop duidelijk aangegeven dat mijn oude contract 50GB bevat en ik was tevreden. Er is mij 40 GB aangeboden, heb er nu maar 20GB.

ik wil graag inzage in het contract wat ik telefonisch heb geaccordeerd. Ben heel ontevreden, betaal meer voor minder GB en bereik in buitenland is ook slechter 

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@SanderJacq 

Welkom op de community van KPN.

Ik denk dat ik al weet waar het aan ligt.
Bij KPN heb je gekozen voor het mobiele abonnement met 20 GB aan data, die verdubbeld wordt naar 40 GB aan data als je vast internet & mobiel combineert.

Het kan dus zijn dat je KPN mobiel abonnement nog niet goed in je huishouden staat, waardoor je die extra data nog niet ontvangt.
Het beste kun je hiervoor even contact opnemen met de telefonisch klantenservice van KPN via 0800-0402 (of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting).

Spreek nadat de voice respon stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag mobiel.

De medewerker die je dan te spreken krijgt, kan dan controleren of je nieuwe KPN mobiel abonnement goed binnen je huishouden valt, en dit eventueel direct corrigeren als dit niet het geval mocht zijn.

Je overeenkomst/contract voor KPN mobiel, vindt je als bijlage bij de bevestigingsmail die je na de bestelling hebt ontvangen in je mailbox.
Je contract (als bijlage) kun je dan openen met je postcode.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@SanderJacq. Welkom op de KPN Community en leuk dat je hebt gekozen voor een nieuw KPN mobiel abonnement. 

Als je ook een KPN Internet (en TV) abonnement hebt, dan wordt je databundel verdubbeld. Dus ik denk dat op basis daarvan de medewerker die je gesproken hebt, aangegeven heeft dat je 40GB zou krijgen. Echter moet, zoals Michel al goed aangeeft, je huishouden wel goed staan. Anders bestaat dus de kans dat je combivoordelen misloopt, zoals ook de korting op je mobiel abonnement. 

Je kunt dit zelf eerst controleren in de MijnKPN app. Je gaat daarvoor naar je profiel (rechtsboven) en daarna kies je voor Combivoordeel. Als je dan naar beneden scrolt en klikt op ‘Zo regel je dat’, dan zie je daarna welke abonnementen in je huishouden staan. Je kunt dan eventueel onderaan ontbrekende producten toevoegen. 

Mocht dat niet lukken, dan kun je het beste telefonisch contact zoeken met ons via een terugbelafspraak. Je wordt dan teruggebeld door een collega van mij op een moment dat het beste voor jou uitkomt. Die kan het dan voor jou in orde maken.

Ook zie ik dat je opmerkt dat je bereik in het buitenland slechter is nu. Daar hebben wij helaas geen invloed op. Je verbindt in het buitenland met een provider waar wij een roamingovereenkomst mee hebben, maar die provider is verantwoordelijk voor het bereik. Als het bereik dan tegenvalt, kun je wel zelf altijd handmatig een andere provider uitkiezen en controleren of het beter wordt. Kijk daarvoor op onze Kennisbank hoe je dat doet. 

Laat maar weten of je nog hulp nodig hebt of dat het gelukt is met het huishouden en je databundel.Â