Skip to main content

Ik heb een abonnement met sim alleen. Vraag niet hoe haha maar heb mijn telefoon door midden gebroken. Was een oude Nokia One. Hebben jullie een oude telefoon liggen die ik kan gebruiken? Anders ga ik mijn abonnement af laten lopen en niet verlengen dus.

@SliceOfEvil abonnement af laten lopen en niet verlengen en niet meer kunnen bellen.

Wat een weelde in deze hectische tijd :wink:


Ik heb een abonnement met sim alleen. Vraag niet hoe haha maar heb mijn telefoon door midden gebroken. Was een oude Nokia One. Hebben jullie een oude telefoon liggen die ik kan gebruiken? Anders ga ik mijn abonnement af laten lopen en niet verlengen dus.

Hallo @SliceOfEvil even op Marktplaats of een vergelijkende site kijken.

Je abo stopt niet na je vaste contract, dus als je er vanaf wilt gewoon opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

Succes.

 


Wat tonymelony zegt klopt niet, een KPN mobiel abonnement loopt niet af, maar wordt altijd automatisch stilzwijgend verlengd. Maar hij weet waarschijnlijk niet goed om te gaan met belvolume regeling en notificaties in het algemeen.

Het ‘verlengen’ wat je overal tussen al die mooie glimmende nieuwe telefoons die je als eerste op de provider website ziet, is juist niet verlengen, maar je lopende contract ongeldig maken en een nieuw contract aangaan. Je houd wel dezelfde SIMkaart meestal, ook zelfde 06-nummer.

Ik zou wat JanD ook al zegt, een ander kopen. Hopelijk is de batterij nog wel heel, als je dan een 2dehands Nokia One kan vinden, heb je ook gelijk een reserve batterij.

Je kan misschien wel je contract openbreken mocht de minimale contractduur nog niet voorbij zijn, maar dit zal uiteindelijk alleen lukken als dat ook duidelijk in het voordeel van KPN is. Ga er dan maar van uit dat je dan weer aan een 1 of 2 jarig abo vast zit, met wellicht een te groot/duur abo ( vergeleken met wat je nu hebt en nodig hebt).


Ik kan wel een Nokia 1 vinden. Lijkt me al een smartphone. 

Ik begrijp niet dat je niet gewoon een nieuwe koopt???

Je kan gewoon een winkel binnenlopen waar ze die verkopen (bv Optie 1, BCC, Mediamarkt); het bedrag afrekenen en de winkel weer uit. Een lening, en dus een nieuw contract (verlenging) is helemaal niet nodig. Simkaart uit je Nokia in de nieuwe en klaar.

Een nieuwe smartphone hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Net als je Nokia 1 zijn er best veel modellen onder de € 150 te krijgen. (kijk maar eens hier)

Verder: een abonnement verloopt niet vanzelf. Na de contractperiode wordt het omgezet naar maandelijks opzegbaar en blijft het zodanig doorlopen. Er is één maand opzegtermijn. Bv 8 maart opzeggen is 8 april de laatste dag.
Wil je het dus niet langer laten lopen dan de contractperiode zeg dan 1 maand voor het einde op.

Een mobiel is vaak onmisbaar bij inloggen op sites ivm sms-verificatie! Bv sites waar je met DigiD moet inloggen.


Je kunt ook zonder mobiel. digid is ook bereikbaar zonder SMS verificatie, kun je zelf aan- of uitzetten. Er zijn nog legio mensen zonder mobiel die ook met digid om kunnen gaan.

 

 


Alleen het is / wordt bij steeds meer instanties verplicht om sms controle of de digid app te gebruiken


@SliceOfEvil abonnement af laten lopen en niet verlengen en niet meer kunnen bellen.

Wat een weelde in deze hectische tijd :wink:

Het brengt me wel op ideeën. Ik ga zo Samsung e-mailen of ze een oude tv voor me hebben. Vraag niet hoe, maar de oude is doormidden. 

 

Je kunt bij het verlengen ook een nieuw toestel bestellen overigens. En anders, zoals hier al aangegeven, zelf eentje aanschaffen.Â