Skip to main content
Beantwoord

Heel traag tot niet werkend mobiel internet, MB's delen lukt ook niet

• January 24, 2026
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Problemen met mobiel internet bij delen MB’s. Het is geactiveerd op de site.

Beste antwoord door NancyPohlen

Gisteren heb ik 2 keer met KPN gebeld. Het probleem had onder andere te maken met mij IPhone 12. Een bekend probleem bij KPN. Het is nu in ieder geval opgelost.

bedankt voor het meedenken!

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@NancyPohlen 

Welkom op de community van KPN.

Welke problemen ervaar je dan precies?
Krijg je een (fout-)melding te zien op het scherm?
Staat het 06-nummer waarmee de MB’s worden gedeeld, volledig op het juiste adres (zodat het deel uit maakt van hetzelfde huishouden)?

Daarnaast heb je het over traag en niet werkend internet.
Heb je al een keer het toestel volledig uitgezet (dus niet op vliegtuigstand)? en hem na enkele minuten weer aan gedaan.
Hiermee meld de simkaart zich weer opnieuw aan op het mobiele netwerk van KPN.

Ook zou je de netwerkinstellingen een keer kunnen resetten, aangezien je daarmee de meeste problemen oplost.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 27, 2026

Goedemorgen ​@NancyPohlen , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Inmiddels zijn we een paar dagen verder, wat is op dit moment de status van jouw probleem? Is dit nog steeds actueel of werkt alles inmiddels weer zoals je dat zou mogen verwachten?

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is; je geeft aan dat er sprake is van traag internet waardoor het delen van MB's niet lukt maar je geeft aan dat op de site wordt aangegeven dat het wel is geactiveerd. Kun je dit nader toelichten? Des te beter beeld van de situatie je kunt schetsen, des te beter kunnen we je hier verder mee helpen! Meer informatie over (o.a.) het delen van MB's kun je ook terugvinden in dit artikel op onze eigen Kennisbank.

Daarnaast heb je het over traag en niet werkend internet.
Heb je al een keer het toestel volledig uitgezet (dus niet op vliegtuigstand)? en hem na enkele minuten weer aan gedaan.
Hiermee meld de simkaart zich weer opnieuw aan op het mobiele netwerk van KPN.

Ook zou je de netwerkinstellingen een keer kunnen resetten, aangezien je daarmee de meeste problemen oplost.

Heb je hier ook nog naar gekeken? Ook al is het me nog niet helemaal duidelijk wat er precies aan de hand is, het kan geen kwaad om hier eens naar te kijken! Ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de stand van zaken en of we hierin nog iets voor je kunnen betekenen, we horen het graag van je!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • January 27, 2026

Gisteren heb ik 2 keer met KPN gebeld. Het probleem had onder andere te maken met mij IPhone 12. Een bekend probleem bij KPN. Het is nu in ieder geval opgelost.

bedankt voor het meedenken!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 28, 2026

Heel fijn om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen ​@NancyPohlen en top dat je dit hier ook nog eventjes met ons hebt willen delen :)