Skip to main content

Mijn vrouw zit op dit moment in Canada, ze heeft 'n nieuwe Mobiele telefoon gekocht, ze heeft de data van uit oude mobiele telefoon overgezet naar haar nieuwe mob.telefoon. op de zelfde dag is haar nieuwe telefoon (frozen….ze kon niet meer aanzetten…??? ..mogelijk hardware problemen). ze kan alleen gebruikmaken van haar oude mobiel als er plaatselijk wifi aanwezig is. mijn vraag is, kunnen jullie haar SIMkaart (Fysieke kaart/ e_Simkaart)  opnieuw activeren zodat ze weer gebruik kan  maken van haar oude mobiele telefoon? het telnr: **************

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo ​@waduh 

Heractiveren van een fysieke simkaart kan niet.

Het oude toestel heeft wel de mogelijkheid om een e-sim te installeren of was het al een KPN e-sim?

Als het al een e-sim was zou ze hem met de MijnKPN app moeten kunnen heractiveren:

Heb je per ongeluk toch de e-sim op het oude toestel verwijderd voor je deze op de nieuwe hebt geïnstalleerd? Geen ramp. Installeer dan eerst de e-sim weer op het oude toestel via de MijnKPN app.
De MijnKPN app herkent namelijk het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Daarna kan je weer verder met het installeren op het nieuwe toestel. 

Als er een fysieke simkaart in het oude toestel zat (of bovenstaande methode werkt niet) dan kan je op deze manier een e-sim erop zetten:

Vanaf 3 februari 2025 is het ook mogelijk om e-sim te installeren via de KPN website: E-sim installeren. Zo kan jij toch e-sim installeren zonder eerst een fysieke simkaart aan te hoeven vragen. Klik hierboven op de link en doorloop de stappen.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

Wil je liever geen 1 cent betalen? Dan kun je natuurlijk altijd eerst een fysieke simkaart aanvragen en daarna het standaard e-sim installatieproces doorlopen.

Bron en voor meer informatie:

Goedemorgen, mijn dank voor response, hoe kan ik main boodschap van gisteren vrewijderen?, ik heb zonder na tedenken de tel. nr. opgenoem.

Vriendelijk dank voor het verwijderen van tel. nr.

Hoi ​@waduh welkom op de KPN Community, zoals je merkt denken we graag even mee, dank daarvoor ​@GeSp! We kunnen inderdaad niet zomaar een simkaart activeren op verzoek omdat daar een stukje privacy en het beschermen van de veiligheid van het abonnement bij komt kijken.

Is het met de tips voor het activeren van een e-sim nog gelukt? 

Reageer