Skip to main content

Ik heb voor mijn 10-jarige dochter een kids sim besteld en vandaag de sim-kaart ontvangen. Het toegewezen nummer blijkt bij whatsapp al in gebruik te zijn bij een volwassen meneer. Waarschijnlijk was hij de vorige bezitter van dit nummer en heeft hij nog steeds een actief whatsapp-profiel hieraan gekoppeld.

 

Ik heb mij zojuist wat verdiept hierin en begrijp dat dit vaker voorkomt. Dat je dan whatsapp moet vragen om het oude account te deactiveren en jezelf vervolgens moet uitschrijven voor alle ongewenste groepen en nieuwe gesprekken. 

Voor een kids sim vind ik dit echter niet veilig. Ik probeer mijn dochter juist mee te geven haar nummer niet aan onbekenden te geven en vind het niet prettig dat zij een nr over heeft genomen van een volwassen man. Kan zij een nieuw nr krijgen en kan KPN in het vervolg er niet voor zorgen dat bij Kids sim geen hergebruikte nummers worden gebruikt?

 

Ongebruikte nummers bestaan bijna niet meer. En de weinige nummers die echt nog nooit gebruikt zijn worden wel vast gehouden.

Een ander nummer krijgen is geen probleem. Maar de kans is aanwezig dat dan aan dat nummer ook een WhatsApp account gekoppeld zit.

 

Admin edit: Voor een ander telefoonnummer kan je bellen met 0800 0402.


Snelste is KPN een ander nummer te laten activeren om het Whatsapp probleem op te lossen, verder sluit ik me bij @Nick83 aan.


Reageer