Skip to main content

We reizen nu een week in zuiden van uk. Het bereik is echt waardeloos. Of ik nu automatisch mobiel netwerk selecteer of handmatig. Internet werkt alleen in de wat grotere steden daarbuiten gewoon geen verbinding wat we ook proberen. Zeer teleurstellend

Hoi @Fons van griensven 

Welkom op het forum van KPN.

De mobiele netwerken in Nederland behoren tot de top wereldwijd, waarbij het mobiele netwerk van KPN zelfs is uitgeroepen tot de beste ter wereld.
Als mobiele klant van KPN hebben wij vrijwel in alle uithoeken van Nederland mobiel bereik, en kunnen we bellen en internetten naar hartelust.

Helaas is dat niet in alle (Europese) landen het geval, waaronder in Engeland, Schotland en Ierland.
Daar zijn nog veel gebieden (vooral buiten de steden en dorpen) die slecht voorzien zijn van een goede mobiele dekking (3G, 4G en 5G), waardoor je dus niet of moeizaam kunt bellen en internetten.
Hier heeft KPN totaal geen invloed op, omdat je als gast gebruik maakt van de beschikbare netwerken op de lokatie waar je bent.

Het is dus aan de mobiele providers aldaar, om er extra zendmasten bij de te plaatsen, zodat het bereik aldaar beter wordt.

Je hebt keuze uit de volgende mobiele netwerken: 

  • EE Mobile (heeft het beste mobiele bereik, ook in het zuiden!)
  • O2 Mobile
  • Three Mobile (tweede provider met een goed bereik)
  • Vodafone UK

Ik snap dat je het teleurstellend vindt, maar helaas heeft KPN hier geen invloed op.

 


Zelf herken ik dit gedeeltelijk. Inderdaad in de rurale gebieden, kleine dorpjes en dergelijke zal de ontvangst wat minder zijn. Op of rond de M wegen en de grotere steden zal de ontvangst beter zijn.


Hartelijk dank voor je goede aanvulling @driemaster .
Vaak is het mobiele bereik langs belangrijke wegen (zoals de M wegen in Engeland) wel goed, omdat providers langs of in de buurt deze wegen wel hun zendmasten plaatsen.

Vaak heb je daar dan prima bereik van 4G en 5G.


Hi, ik ben nu in Dorset Zuid-engeland. Het "beste" netwerk van de wereld, zozo..... laat mij hopeloos in de steek terwijl wij nu mobiel werken met de provider van mijn vrouw's telecomdiensten. Dus kom niet aan met het verhaal dat KPN er niets aan kan doen. Anderen kunnen dat wel, dus vraag eens hoe dat moet. Getekend, een zeer ontevreden KPN klant

 

 


Hoi @Vignoble 

Even voor de helderheid en duidelijkheid, KPN is niet verantwoordelijk voor de mobiele netwerken in Engeland (UK) en kan daar ook geen invloed op uitoefen.
KPN heeft inderdaad het beste mobiele netwerk van de wereld, maar dat geldt alleen voor hun eigen netwerk in Nederland, en staat dus helemaal los van de netwerken in het buitenland.

Dus helaas, en dat is echt een feit, heeft KPN geen enkele invloed op de mobiele netwerken in Engeland (UK), daar gaan de Engelse providers over.
Ik weet dat je dit liever niet wilt horen, maar het is helaas de waarheid!

Daarnaast kan het ook nog eventueel liggen aan de simkaart of je smartphone, waardoor het niet altijd direct aan het mobiele netwerk hoeft te liggen.

Klanten van de overige providers in Nederland, maken in Engeland (UK) exact van dezelfde zendmasten gebruik, daar zit geen enkel verschil in.
Wel in de keuze van het gebruikte netwerk, want die kun je handmatig wijzigen in het toestel.


Hi, als ik het mag samenvatten, ben je het niet met mij eens. Blijft het feit dat er geen  verbinding  is te maken met mijn  goed ingestelde Samsung A54. Hier komen we kennelijk niet uit. Laten we het onderwerp contractafspraken dan ook verder maar achterwege laten.

Tegen zo'n superuser valt niet op te boksen!

Succes met jouw andere commentaren.

 


Met een kpn abonnement ben je te gast op het netwerk van een buitenlandse provider. Om hun eigen klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn krijgen eigen klanten vaak voorrang. Daardoor zou u, hoe klein de kans ook is, een mindere verbinding kunnen hebben.  U zult begrijpen dat kpn geen enkele invloed heeft op het netwerk van buitenlandse providers.  Alleen bij Vodafone is dat anders omdat die een Europees netwerk heeft en hun klanten gebruik maken van het eigen netwerk. 


Heel toevallig ken ik Dorset, met Shaftesbury in het noorden en Dorchester. Cliffen in het zuiden en veel landelijke gebieden… inderdaad is de ontvangst in deze landelijke gebieden wat minder. Daar is helaas niet veel aan te doen, maar om daar KPN de schuld van te geven gaat mij iets te ver. Neen, ik ben geen werknemer van KPN, slechts een betrokken klant met ook een mobiel abonnement via KPN. 


Beste @Vignoble, jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! De tips van Michel, om bijv. handmatig een ander netwerk te kiezen, zou ik zeker ter harte nemen. Heeft dit bij jou tot verbetering geleid? Overigens is Michel géén Superuser (alsnog wel een zeer gewaardeerd communitylid), en ook al was hij dit wel geweest: ook Superusers houden zich aan de huisregels en geven goede/gepaste antwoorden. 


Als ik het goed lees cq begrijp dan zie ik iets wat nog buiten beschouwing blijft hier.

terwijl wij nu mobiel werken met de provider van mijn vrouw's telecomdiensten. ..]  Anderen kunnen dat wel,

Dan begrijp ik dat je vrouw een andere aanbieder ( provider ) heeft, in Nederland ?

Maar, kun je in het VK beiden dezelfde aanbieders kiezen ? En als je er dan een kiest die bij je vrouw wel goed werkt ?

Het kan ook (is wel zeker) zijn dat de ene telefoon beter om kan gaan met zwakke signalen dan een andere.


Als ik het goed lees cq begrijp dan zie ik iets wat nog buiten beschouwing blijft hier.

terwijl wij nu mobiel werken met de provider van mijn vrouw's telecomdiensten. ..]  Anderen kunnen dat wel,

Dan begrijp ik dat je vrouw een andere aanbieder ( provider ) heeft, in Nederland ?

Maar, kun je in het VK beiden dezelfde aanbieders kiezen ? En als je er dan een kiest die bij je vrouw wel goed werkt ?

Het kan ook (is wel zeker) zijn dat de ene telefoon beter om kan gaan met zwakke signalen dan een andere.

 

Goed punt @KeesYagi 

Het heeft inderdaad ook te maken met de ingebouwde antenne in de smartphone en de chip, een goedkope smartphone zal een standaard antenne ingebouwd krijgen (om de kosten laag te houden) terwijl een vlaggenschip van Samsung of een iPhone van Apple hoge kwaliteit aan antennes aan boord heeft.

Ik heb al vaak meegemaakt dat ik met mijn iPhone 14 Pro Max nog voldoende bereik had op 5G, terwijl mijn moeder met een goedkope smartphone (M serie) van Samsung (ook bij KPN) geen tot slecht ontvangst had op 4G, terwijl we op dezelfde locatie waren.

Hierdoor kan de één nog een goed ontvangst binnen halen, terwijl een reisgenoot of familielid een slecht ontvangst ervaart.
Dit is helaas bij veel mensen niet echt bekend, meer wel de waarheid.

 


Mijn man en ik hebben (te) duur zakelijk kpn abonnement, en hadden in midden en zuid Engeland en Wales nauwelijks bereik, konden niet bellen. Mijn zoon een goedkoop Simpel abonnement had overal bereik. Zijn telefoon heeft ons regelmatig uit de brand geholpen.

Dus heb weinig geloof in bovenstaande uitleg van kpn


Mijn man en ik hebben (te) duur zakelijk kpn abonnement, en hadden in midden en zuid Engeland en Wales nauwelijks bereik, konden niet bellen. Mijn zoon een goedkoop Simpel abonnement had overal bereik. Zijn telefoon heeft ons regelmatig uit de brand geholpen.

Dus heb weinig geloof in bovenstaande uitleg van kpn

Uw zoon maakt dan misschien van andere providers gebruik in de UK dan u, want Simpel valt onder Odido en Odido heeft misschien afspraken met providers in de UK, waar KPN geen afspraken mee heeft.

In NL zijn we erg verwend met het perfecte mobiele bereik overal, dat geld niet in alle landen, daar kan KPN natuurlijk ook niets aan doen.

Dat kan een reden zijn.

 


Dus … als odido dat kan zou je dit toch ook van kpn mogen verwachten. Zij zeggen zelf het beste netwerk vd wereld te hebben, dat zeg ik niet. Daarnaast is kpn ook niet de goedkoopste 


Dus … als odido dat kan zou je dit toch ook van kpn mogen verwachten. Zij zeggen zelf het beste netwerk vd wereld te hebben, dat zeg ik niet. Daarnaast is kpn ook niet de goedkoopste 

Dat geld alleen voor hun eigen netwerk in Nederland.

In het buitenland zijn ze afhankelijk van collega providers


Reageer