Skip to main content

Ik heb een watch 6 classic LTE van samsung, een S23 ultra en kpn multisim, werkt prima, maar als ik telefoon thuis laat kan ik wel bellen naar een nummer maar niet sms sturen. Google assistent zegt dan:

ik kan geen telefoonnummer vinden van die persoon. 

Ga ik dan via een tegel naar die persoon staat ie gewoon erin kan wel bellen echter niet via de assistent, ik moet dan knopje groene hoorn indrukken en geen sms sturen! sms intypen lukt maar verzenden gaat niet. ik heb wel 4 G bereik.

Dus esim en LTE werkt alleen bellen op watch 6. Als ik thuis ben via telefoon werkt alles prima.

Maar daar heb ik geen multisim voor genomen om altijd maar telefoon ook mee te nemen.

Heb de contacten al geimporteerd naar esim, maar het lukt niet.

Waar ligt dit aan? Iemand een idee?

Ik krijg iedere keer als ik de Assistent gebruik dat telefoonnummer van Maxima niet bekend is, maar zeg ik stuur sms dan vraagt ie naar wie en staat Maxima gewoon ertussen. Maar als de sms klaar is en verzonden verzend de watch,maar krijg ik melding dat ik de watch met bluetooth moet verbinden met de telefoon.

Ook bellen via de assistent zeg ie dat er geen telefoonnummer is ingesteld voor Maxima. bellen lukt wel rechtstreeks via een tegel, sms niet.

Daar heb ik geen multisim voor toch? om de telefoon toch mee te nemen.

Via wifi en de telefoon gaat alles goed en kan ik bellen en smssen met de watch en de assistent.

Alles al nagelopen, snap er helemaal niks van dus graag hulp en de oplossing.


Ha @Vuurtje12, wat irritant! Als je via ons kunt bellen, dan staat de verbinding wel open. Heb je al eens contact opgenomen met Samsung? Wellicht heb je toch een instelling op je smartwatch of telefoon niet goed staan!


Hoi Marcia, dank voor de moeite om te reageren. Ik ben er nog niet uit, watch reset gedaan, bellen lukt wel via 4 G maar sms niet.  Enne Samsung verwijst naar KPN.


Vreemd! Als het bellen en sms’en via je telefoon lukt, dan ligt het niet aan ons netwerk. Je zou nog eens kunnen kijken op de community van Samsung.


Reageer