Skip to main content

m’n telefoon heeft een update gehad, nu moet ik opnieuw de simkaart ontgrendelen. Ik heb de pukcode gereed maar die werkt ineens niet meer. Als ik hem via de site opvraag staat er dat de pukcode niet op te vragen is. Via de chat word je langzaam krankzinnig gemaakt, ze bellen je terug, maar ik kan niet teruggebeld, dat begrijpen ze niet. Waarom zit er niet ook een mens achter de knoppen als de chat zo uit de hand dreigt te lopen?

De site van KPN is onoverzichtelijk en onvriendelijk. Zt gewoon een paar mensen aan de telefoon!

Waarom is die pukcode niet op te vragen? Wat kan ik nog doen als jullie alleen een domme chatbox te bieden hebben? 

Hallo ​@elifli 

Normaal voer je de simkaart pincode in om deze te ontgrendelen, dus het is onduidelijk waarom je de pukcode nodig hebt?

Als je de pincode van de simkaart 3 keer fout invoert dan moet je daarna de pukcode invoeren, die kan je op verschillende manieren vinden/opvragen: https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode
Via die webpagina lukt het via geen enkele van de genoemde methodes om de pukcode op te vragen?

Snelste optie om weer een werkende simkaart te krijgen is denk ik om naar een KPN winkel te gaan en daar een nieuwe simkaart op te halen, vergeet dan niet je gegevens en een ID mee te nemen.

Andere optie is met KPN telefonisch contact opnemen, je kan (met een ander toestel) het gratis nummer 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00) van de klantenservice bellen.
Je kan ook een belafspraak maken maar dat is niet handig als je een telefoon moet lenen.

Zie ook dit artikel, waar je die mogelijkheden ook kan vinden:

Hoi ​@elifli. Welkom op de community! Wat vervelend dat het opvragen van je PUK-code niet werkt.Heb je al geprobeerd om je PUK-code op te vragen via MijnKPN? Dit kan zowel via de website als de app.

Volg deze stappen:

1. Log in op MijnKPN.
  2. Ga naar 'Mobiel' en selecteer het betreffende mobiele nummer.
  3. Klik op 'Pincode en PUK-code opvragen'.

Als dit niet werkt, kun je ook contact opnemen met onze klantenservice, zoals ​@GeSp hierboven al aangeeft Zij kunnen je verder helpen met het opvragen van je PUK-code. Laat ons weten of het is gelukt of als je nog verdere vragen hebt!

Reageer