Skip to main content
Beantwoord

Hoe blokkeer ik tijdelijk mijn simkaart?

• May 21, 2026
  • 6 reacties
  • 122 keer bekeken

Ik moet mijn SIM card tijdelijk blokkeren

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@Artiest, goed dat je ons gevonden hebt om je vraag te stellen!

Ik zie dat de anderen hier je al uit hebben gelegd dat je simkaart kan laten blokkeren via onze telefonische klantenservice, of via Je MijnKPN account. Ik wil daar nog even aan toevoegen dat het ook mogelijk is om dit via onze social media kanalen te regelen, via Facebook messenger, Instagram,  X.com en Bluesky.

Laat je het weten als het gelukt is, of als je aanvullende vragen voor ons hebt? 

6 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 21, 2026

Dat kan het forum niet voor je regelen ​@Artiest 
En ik vraag me af of dat 'tijdelijk' wel kan...
Maak even een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou uitkomt.
Of  direct bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402
Of vanuit het buitenland +31 6 1200 1200

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 21, 2026

Ik moet mijn SIM card tijdelijk blokkeren

Je kunt dat ook zelf doen: Ga in de kpn-app of ingelogd in kpn.com naar ‘Mobiel’ en dan naar ‘Simkaarten'. Daar vind je de optie ‘Tijdelijk blokkeren'. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 21, 2026

Hallo ​@Artiest , wat is jouw doel? Waarom moet je de simkaart tijdelijk blokkeren? Het abonnement kan niet worden gepauzeerd, dat loopt gewoon door net als de maandelijkse factuur.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 21, 2026

Hallo ​@Artiest ,

Je kunt het simkaartje natuurlijk ook gewoon tijdelijk uit jouw toestel verwijderen. Het abonnement loopt uiteraard gewoon door.

Indien prepaid: Denk eraan dat je het simkaartje minimaal eens in de zes maanden gebruikt door zelf te bellen, te sms-en of op te waarderen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 22, 2026

Welkom op de community ​@Artiest, goed dat je ons gevonden hebt om je vraag te stellen!

Ik zie dat de anderen hier je al uit hebben gelegd dat je simkaart kan laten blokkeren via onze telefonische klantenservice, of via Je MijnKPN account. Ik wil daar nog even aan toevoegen dat het ook mogelijk is om dit via onze social media kanalen te regelen, via Facebook messenger, Instagram,  X.com en Bluesky.

Laat je het weten als het gelukt is, of als je aanvullende vragen voor ons hebt? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!!