Skip to main content

Goede dag,

 ik heb een nieuwe iPhone 14 Pro van de zaak, so far so good.

 Per abuis is een type bestelt zonder fysieke sim optie.

geen probleem , werd me gezegd, gewoon omzetten naar esim.

 Ja maar ik wil een tweede esim installeren met het zakelijke nummer?

 Ook geen probleem. Je toestel ondersteund twee drums

 OK.

 Mijn Sim omzetten en installeren was inderdaad geen probleem, da’s fijn.

 Maar de tweede, die onder een ander MijnKPN account hangt van de zaak lukt dan weer niet.

 Ik ben ingelogd over het zakelijk account en volg het stappenplan van installeren esim.

 Sms code komt binnen op andere telefoon(die elders in Nederland ligt), maar na invoeren van die code kan ik verder.

 Dan komt de vraag.

Welk telefoonnummer wil je op dit toestel gebruiken?

1. alleen dit ( zakelijke) nummer.

2. Zakelijke nummer als esim en ander nummer als fysieke sim.

 

beide opties zijn niet goed, maar heb de tweede getest( maar dat werkte natuurlijk niet) 

de eerste niet getest omdat ik niet mijn privé nummer kwijt wil raken.

 

 Iemand enig idee hoe ik dit aan de praat krijg?

Hoi @Stefan van der Heijden, welkom op de community. Je kunt een e-sim gebruiken op de iPhone 14 Pro, het is niet mogelijk om er 2 tegelijkertijd te gebruiken. Je kunt een e-sim gebruiken en daarnaast een fysieke simkaart. Dat is de beste optie voor jou denk ik.

Elk mobiel abonnement heeft de mogelijkheid voor een fysieke simkaart, die kan je online aanvragen of via de KPN Winkel. Dat laatste is de snelste optie, dan loop je de winkel uit met een actieve simkaart. 

 

Meer over de e-sim kan je in dit artikel van onze Kennisbank lezen: 

 


@Jasper van KPN 
Dit is dan een beperking van de KPN app/aanbieder, want de iPhone 14 pro max zegt zelf dat hij wel 2 esim ondersteund


Je kunt er meerdere instellen, maar kan je er ook 2 tegelijkertijd gebruiken? Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Op mijn iPhone 11 kan ik er ook 2 instellen, maar daarna moet ik kiezen welke actief is.


Ja oké.

 Maar hoe krijg ik er überhaupt 2 ingesteld.

 Dat ik dan daarna moet kiezen merk ik daarna dan wel.


@Jasper van KPN 

https://support.apple.com/en-us/109317

All iPhone models that support eSIM can have multiple eSIMs and use Dual SIM with two active SIMs at the same time.

You can use Dual SIM by using a physical SIM and an eSIM. iPhone 13 models and later also support two active eSIMs. iPhone models without a physical SIM tray support two active eSIMs.

 


Ik krijg bij het toevoegen 2 opties als ik het via de iPhone zelf doe:

 telefoon met andere eSIM naast mijn telefoon leggen, maar dat gaat niet, want die ligt elders in Nederland.

 Scan QR code van de eSIm, maar die is nooit ontvangen.

 

 Kun jij op basis van het nummer wat overgezet moet worden zijn weer aanleveren?

 De onderste gegevens zitten in die QR moeten zitten.

Als je de gegevens zelf zou kunnen aanleveren is dat óók geweldig.

 

 Hoor het graag

 

 


Dat is goed om te weten, dat wist ik niet @TDN. Thanks!

Die gegevens zijn voor mij niet in te zien @Stefan van der Heijden, dus ik die kunnen we niet aan je geven. De optie die ik eerder noemde, om een fysieke simkaart aan te vragen of op te halen bij de winkel is ook nog mogelijk. Je kunt het dan op die manier activeren.


De iPhone die ik heb ondersteund geen fysieke sim, dus dat zal niet lukken..

 kan iemand binnen kom die gegevens aanleveren?

de tweede esim is namelijk ook een esim van kpn…


Helemaal geen fysieke simkaart? Ik las dat alleen de in Amerika verkochte iPhone 14 Pro geen fysieke simkaart heeft, als het toestel ergens anders is gekocht zou die wel een fysieke sim tray moeten hebben.

Mogelijk is dat toch een mogelijkheid, en anders kan je ons het beste bellen. Als het een consumenten abonnement is kan je 0800-0402 bellen. Voor zakelijk is het 0800-0403.


Reageer