Skip to main content
Vraag

Hoe kan een minderjarige met Kids abonnement online aankopen gedaan hebben?

• April 10, 2025
  • 2 reacties
  • 66 keer bekeken

Beste KPN,

Al jaren ben ik een tevreden klant van KPN. Is er iets dan wordt het eigenlijk altijd wel opgelost. 

Alleen nu ben ik toch echt verrast, verrast met een rekening van € 300,- voor online aankopen. Dit zijn aankopen die mijn zoon met een KIDS -abonnement heeft gedaan in een korte periode. 

Een KIDS abonnement omdat hij minder jarig is! Daar heb ik wel bepaalde verwachtingen bij,  maar niet een rekening van€ 300,- die nog veel verder op had kunnen lopen!!!

Na telefonisch contact met een van uw medewerkers blijkt dat dit geblokkeerd kan worden. Dat is dan ook direct gedaan, waarvoor dank, heel fijn. 

Waarom dan toch ontevreden? 

1) Hoe kan het zijn dat een minderjarige dit bedrag kan uitgeven zonder dat wij als ouders hiervan op de hoogte zijn?

2) Hoe kan het zijn dat een minderjarige dit bedrag kan uitgeven zonder dat wij hier toestemming voor hebben gegeven!?

3) Hoe kan het dat wij hier niet op zijn gewezen bij het afsluiten van het abonnement?

4) Hoe kan het dat dit niet standaard geblokkeerd staat een op aanvraag opengezet wordt? 

5) Waarom is het niet mogelijk om,  gezien de goede relatie (meer dan 20 jaar klant met alles) een coulance regeling te treffen? En komen nu alle kosten voor onze rekening. Toch jammer dat u ouders daarmee alleen en in de kou laat staan. 

Inmiddels zie ik op jullie website dat voor nieuw af te sluiten kids abonnementen het wel standaard is geblokkeerd. Er is kennelijk een aanleiding geweest om dit anders te gaan doen.  Fijn voor eventueel nieuwe klanten. 

Helaas voor ons te laat. 

Groet, 

Martijn

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 10, 2025

Dag ​@1Martijn dat is wel een koude douche zeg. Ik raad je toch aan om schriftelijk dit te melden aan de klantenservice. Die kunnen vaak iets meer dan de telefonische klantenservice. Niet geschoten is zeker mis😉. Hier een link naar het contactformulier

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 16, 2025

Hi ​@1Martijn, welkom bij onze community. 

Dit is inderdaad een onaangename verrassing. Fijn om te zien dat Joep de link naar het klachtenformulier met je heeft gedeeld. Heb je deze ook gebruikt en ingevuld? Dan pakken mijn collega's van de klachtenafhandeling dit met je op.