Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik bankrekeningnummer selecteren bij activatie e-sim?

• September 17, 2026
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Ik ben abonnementhouder van de abonnementen van mijn 3 kinderen. Ik wil een e-SIM aanvragen voor 1 van hen.

Ik vraag de e-sim aan via het nummer van mijn zoon in de app.

Dan moet ik 1 cent betalen ter verificatie dat ik echt de rekeninghouder ben.

Daarna krijg ik de mogelijkheid om de e-sim te installeren.

Dat is dus alleen mogelijk op mijn telefoon, niet handig, maar wel gebeurt inmiddels. Dus nu heb ik mijn eigen SIM en die van hem 😑

Maakt niet uit, dan probeer ik het nog een keer op zijn telefoon en installeer ik de kpn-app bij hem en log ik in.

Zo grappig... ik mag op zijn telefoon de betaling doen en ik word direct doorgezet naar de bank-app om de betaling te doen, maar dat is zíjn bank-app en niet die van mij. Ik kan hier ook niet kiezen voor een QR-code of andere betaalmethode. 

Ik begin me inmiddels al behoorlijk te ergeren, want zo lukt het óók niet.

Dan maar via de website, maar hier hetzelfde probleem.

Ik probeer de chatbox van KPN, maar die snapt nooit dit soort ingewikkelde dingen, dus dat gaat mis. Dan maar een belafspraak maken, maar dat kan pas over 2 dagen.

Goed, ik bel wel met de klantenservice, krijg ik vervolgens de AI van KPN die zegt: bedankt voor uw vraag en verbreekt de verbinding!!! 

Waarom moet het zo ingewikkeld??? Ik ben niet de 1e ouder die dit gebeurt, waarom is dit nog niet aangepast?

En waarom in vredesnaam kan ik dit niet zelf regelen?

En regel SVP een chatbot/AI die voor 1 keer wél dingen/vragen snapt of gebruik het niet. 

Maar goed, ik zou graag een oplossing willen hebben.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@RuthV. Welkom op de KPN Community! Je zit even in een lastig parket bij het installeren van de e-sim op de telefoon van je zoon begrijp ik. Dat kunnen we wel oplossen. 

Het klopt dat je normaal gesproken de e-sim installeert via de MijnKPN app op de telefoon waar je de e-sim op wilt gaan gebruiken. Maar in jouw geval kom je dan terecht in de bank app van je zoon (waar zijn rekeningnummer aan is gekoppeld) voor de bankrekeningnummerverificatie en dan loopt het spoor dood. Dat is lastig inderdaad, maar gelukkig hebben wij daar wel iets op bedacht. 

Je kunt dan via onze website de e-sim installeren. Eerst vul je het telefoonnummer van je zoon in en ook het e-mailadres van de KPN ID waar het aan gekoppeld is. Daarna verschijnt er iDEAL/Wero QR code in beeld voor de betaling van 1 cent en dan kun je deze scannen met je eigen telefoon. Daarna kun je met je eigen rekeningnummer de betaling voltooien. De e-sim wordt dan geïnstalleerd op de telefoon van je zoon. 

Hopelijk ben je er zelf in de tussentijd ook uitgekomen en is deze uitleg enkel voor de geïnteresseerde meelezer. Als je toch nog hulp nodig hebt, moet je het maar aangeven. We denken graag mee!