Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de e-sim activeren in het buitenland? Mijn toestel is gestolen

• July 3, 2025
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

omdat mijn telefoon gestolen is, en ik hier een toestel kan komen. is het dan ook mogelijk om de e-sim te activeren? ik kan niet internetbankieren omdat mijn mobiel gestolen is en ik de inlog gegevens niet heb. maar als een andere rekening de 1 cent betaald. wordt hij dan geactiveerd?

zoals mijn vriendin die dat dan kan doen?

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@lot Brunia hugen 

Heel vervelend dat je toestel gestolen is, helaas moet de 1 cent vanaf je eigen bankrekening betaald worden anders zou de controle op het rekeningnummer geen zin hebben.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

Bron:

2 reacties

• Antwoord
  • July 3, 2025

Hallo ​@lot Brunia hugen 

Heel vervelend dat je toestel gestolen is, helaas moet de 1 cent vanaf je eigen bankrekening betaald worden anders zou de controle op het rekeningnummer geen zin hebben.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

Bron:

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@lot Brunia hugen, wat ontzettend stom dat je telefoon gestolen is ☹️

Het betalen via iDeal, is zoals GeSp al aangaf écht noodzakelijk. Wellicht kan je contact zoeken met je bank, en weten ze daar een oplossing om alsnog te kunnen internetbankieren? Je bent vast niet de eerste die tegen dit probleem aanloopt, dus het kan zijn dat ze hier een protocol voor hebben!