Skip to main content

Beste,

Misschien dat de vraag eerder gesteld is, maar kan hem niet vinden op de site of forum.

Heb namelijk een nanosimkaart van mijn werkgever ontvangen in een samsung telefoon en heb zelf een iPhone 11 met nanosimkaart erin. Android is niks voor mij en loop liever niet met 2 telefoons rond. Nu zou ik mijn kpn werksimkaart om willen zetten naar een esim om zo als dualsim in mijn iPhone te gebruiken. 
Ik heb mijnkpn geïnstalleerd en account aangemaakt, maar hij herkent het nummer niet. Ik kan er wel al mee bellen in die Samsung telefoon. Is dat omdat het een zakelijk nummer van mijn werkgever is?

Kan ik dit zelf omzetten naar een esim of moet mijn werkgever dit doen via de zakelijke account?

Hoop dat iemand mij verder kan helpen, alvast dank!

groeten,

Raymon

Het is eenvoudiger om je eigen sim naar e-sim om te zetten. Dat kun je namelijk helemaal zelf regelen. En lijkt me ook logischer in je eigen telefoon (iPhone) je eigen nummer 'ingebakken' middels de e-sim. 

En vervolgens de nano simkaart van je werk erin te doen. 

Omzetten van de simkaart van je werkgever zal via je werkgever moeten. De afdeling die telecom beheert. Veel meer gedoe.


Jammer, had gehoopt op een makkelijkere optie. Ik zit zelf bij Simpel en die bieden geen esim optie aan. Misschien dat ik dan overstap naar een provider die dat wel heeft en dan met nummerbehoud. 
Bedankt voor je reactie!

 


Ik zit zelf bij Simpel en die bieden geen esim optie aan.

Tja, dat maakt het wat minder simpel. Alleen de 3 providers van de netwerken bieden momenteel e-sim. Dat zijn dus KPN en kpn dochter SIMYO (!, ook voordelig), Vodafone en Odido.

NB ik weet niet hoe oud je iPhone 11 is maar oudere van zo'n beetje 2020 en ouder doen het vaak niet (!) op het netwerk van kpn.

Test het eens uit met het kpn simkaartje van je werkgever in je telefoon.

Met Simpel zit je op het netwerk van Odido. Maar als vervolgens het via de (kpn) sim van je werkgever het nog niet werkt…..


Dag Peter, 

Dank voor je goede tips!

Om hier nog even op terug te komen. Het is inderdaad niet makkelijk om het via de werkgever om te laten zetten, dat valt af.

De kpn Sim doet het in mijn iPhone 11. Ik zit er dus aan te denken om bijvoorbeeld bij Simyo een Sim-only met nummerbehoud in een e-sim versie aan te vragen. Dat zou een mooie optie zijn om beide nummers in mijn huidige telefoon te gebruiken. 
 

groeten,

Raymon