Skip to main content

Ik ga een sim only abonnement afsluiten bij KPN. Zonder nummerbehoud. Ik wil graag dat mijn tegoed rond de 5de van de maand wordt bijgeschreven. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Dus wanneer moet ik het bestellen zodanig dat de ingangsdatum op de 5de valt?

Hoi @Dennis Matthijs 

Welkom op het forum van KPN.

Goede vraag, die lastig te beantwoorden is helaas.
Want het systeem bepaald uiteindelijk in welke factuurcyclus je terecht komt, dat gebeurd geheel automatisch.

Dus het is eigenlijk heel moeilijk om aan te geven, wanneer je nu het beste een sim-only abonnement moet gaan aansluiten, om precies op de 5e van de maand uit te komen waarop je de nieuwe databundel gaat ontvangen.
Dit echt gok werk, waarbij je veel geluk moet hebben.

Als je kiest voor één van de Unlimited abonnementen van KPN, speelt dat helemaal geen rol meer.
Want dan krijg je elke dag opnieuw een dagbundel van 20 GB, die je eventueel gratis kunt bijvullen als je er halverwege de dag erdoor heen bent.
 

Unlimited50 Unlimited300 SuperUnlimited
Tot maximaal 50 Mbit/s Tot maximaal 300 Mbit/s Tot maximaal 600 Mbit/s
20GB per dag 20GB per dag 20GB per dag
40GB per maand in de EU 50GB per maand in de EU 75GB per maand in de EU
Deel maandelijks tot 40GB Deel maandelijks tot 50GB Deel maandelijks tot 75GB

 


Hallo @Dennis Matthijs ,

Je moet er dan voor zorgen dat jouw abonnement start op de vijfde dag van een maand.

Je hebt geen nieuw toestel of nummerbehoud nodig, dus dat scheelt. Die twee zaken kunnen vertraging opleveren bij de aanvraag van een abonnement.
 

Het is dan handig om bv op 4 of 5 juni 2024 het abonnement af te sluiten. Het abonnement gaat dan meteen in. Zelf zou ik het abonnement afsluiten in een KPN-winkel. Dan krijg je meteen een simkaart mee. 


Hoi @Noordzee 

Helemaal met je eens!
Ik stond er bij mijn reactie richting TS @Dennis Matthijs niet bij stil, dat een abonnementsaanvraag bij een KPN Winkel in de buurt direct ingaat, zodra je door de check (bij Preventel, Experian) heen bent gekomen.

Waardevolle aanvulling op mijn reactie, hartelijk dank daarvoor!
 


Reageer