Skip to main content

Vandaag ook weer gekregen, en sinds enkele maanden krijg ik dat steeds. Ik heb dat nergens aan gezet in mijn settings maar elke maand krijg ik een SMS van KPN dat mijn bundel weer aangevuld is. Daar zit ik niet op te wachten en kan ik bovendien zelf zien wanneer mijn bundel weer is aangevuld. Schrik me elke keer rot van die SMS. Ik heb gebeld met KPN, werd in de wacht gezet want dat moest uitgezocht worden maar klantenservice medewerker liet me aan mijn lot over en liet mij wachten tot ik een ons woog dus heb de verbinding maar verbroken.

Waar kan ik die SMS dus ergens uitschakelen? Ik kan dat nergens vinden in mijn account settings.

Schijnt alleen via de klantenservice te kunnen en echt MEGA ingewikkeld te zijn:


“Omdat we dit via het forum niet voor je kunnen en mogen aanpassen, verwijs ik je door naar onze gratis klantenservice via 0800 - 0402. Mocht je een collega treffen die nog niet weet om welke instelling dit gaat, dan kan je aangeven dat dit nu vermeld wordt op de pagina ‘Aan- of uitzetten verbruiksnotificaties’“


Ik kan dat zelf niet uitzetten? Ik heb niet zo zin om weer mijn verhaal te doen namelijk aan die klantenservice...


Ik kan dat zelf niet uitzetten? Ik heb niet zo zin om weer mijn verhaal te doen namelijk aan die klantenservice...

Zo te zien ben je niet de enige….. (en het blijft blijkbaar nog HEEL ingewikkeld te vinden bij de helpdesk)

Maar: “Volgens mij door een SMS bericht te versturen met de tekst INFO UIT naar 1330
Pas wel op, je krijgt dan ook geen waarschuwing meer met kosten bij roaming.“

Of misschien is het via MijnKPN (zie onder)
Maar volgens mij heb ik destijds een SMS gestuurd naar 1330 toen ik tussen Belgie, Duitsland en Nederland aan het heen en weer rijden was en SMSjes bleef krijgen, heb nu in ieder geval ook geen zinloze meldingen meer dat m'n nieuwe (onbeperkt) bundels zijn ingegaan….

 

 

 


Ik kan dat zelf niet uitzetten? Ik heb niet zo zin om weer mijn verhaal te doen namelijk aan die klantenservice...

Zo te zien ben je niet de enige….. (en het blijft blijkbaar nog HEEL ingewikkeld te vinden bij de helpdesk)

Maar: “Volgens mij door een SMS bericht te versturen met de tekst INFO UIT naar 1330
Pas wel op, je krijgt dan ook geen waarschuwing meer met kosten bij roaming.“

Of misschien is het via MijnKPN (zie onder)
Maar volgens mij heb ik destijds een SMS gestuurd naar 1330 toen ik tussen Belgie, Duitsland en Nederland aan het heen en weer rijden was en SMSjes bleef krijgen, heb nu in ieder geval ook geen zinloze meldingen meer dat m'n nieuwe (onbeperkt) bundels zijn ingegaan….

 

 

Nee die SMS’jes die je in het buitenland ontvangt als je het land binnen komt rijden wil ik wel blijven ontvangen maar het gaat mij juist om de maandelijkse SMS’jes over de bundel aanvulling.


Ik heb maar weer met de klantenservice gebeld. Ze konden het daar niet exact vinden, ook niet waar ze het moesten zoeken zoals hierboven staat vermeld maar hij heeft wel iets anders uitgeschakeld wat uitgeschakeld was en dat weer in en uitgeschakeld, soort refresh dus. Hopelijk helpt dat volgende maand. Maar ik heb mijn twijfels of het nu gelukt is...Snap ook niet waarom je dat als gebruiker niet zelf uit kunt zetten. Het was er ook ineens een half jaar terug of langer, heb het nooit zelf aangezet.


Ik kan dat zelf niet uitzetten? Ik heb niet zo zin om weer mijn verhaal te doen namelijk aan die klantenservice...

Zo te zien ben je niet de enige….. (en het blijft blijkbaar nog HEEL ingewikkeld te vinden bij de helpdesk)

Maar: “Volgens mij door een SMS bericht te versturen met de tekst INFO UIT naar 1330
Pas wel op, je krijgt dan ook geen waarschuwing meer met kosten bij roaming.“

Of misschien is het via MijnKPN (zie onder)
Maar volgens mij heb ik destijds een SMS gestuurd naar 1330 toen ik tussen Belgie, Duitsland en Nederland aan het heen en weer rijden was en SMSjes bleef krijgen, heb nu in ieder geval ook geen zinloze meldingen meer dat m'n nieuwe (onbeperkt) bundels zijn ingegaan….

 

 

Nee die SMS’jes die je in het buitenland ontvangt als je het land binnen komt rijden wil ik wel blijven ontvangen maar het gaat mij juist om de maandelijkse SMS’jes over de bundel aanvulling.

volgens mij kan je het óf allemaal UIT zetten (info uit naar 1330) óf allemaal AAN zetten. volgens mij kan je niet kiezen wat je wel krijgt en wat niet.


Het komt erop na een verlenging. De nieuwe abonnementen lopen niet meer per kalendermaand. Om je op de nieuwe factuur en dus maandbundel te attenderen,  bij mij elke 5de, komt die sms.

Ik vergeet het steeds dus vind die sms wel fijn. Al kwam ie eerst rond 10:00 en nu voor de 3de keer tegen 08:00 uur al.

Helaas kan een kpn moderator het niet voor je uitzetten. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Het komt erop na een verlenging. De nieuwe abonnementen lopen niet meer per kalendermaand. Om je op de nieuwe factuur en dus maandbundel te attenderen,  bij mij elke 5de, komt die sms.

Ik vergeet het steeds dus vind die sms wel fijn. Al kwam ie eerst rond 10:00 en nu voor de 3de keer tegen 08:00 uur al.

Helaas kan een kpn moderator het niet voor je uitzetten. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Ik weet niet of het nu is uitgezet nadat ik gebeld heb, het stond bij mij al uit maar kreeg het wel. Hij heeft het toen bij hem aangezet en weer uitgezet als een soort refresh, maar weet niet of het nu geholpen heeft of niet. Dat moet ik volgende maand ervaren.


Een maand geleden gebeld om deze irritante melding via SMS uit te laten uitzetten.

En vanochtend om 8 uur weer een SMS. Super irritant.
Bellen heeft dus niet gewerkt. Zijn er nog andere opties om dit uit te zetten?

Het gaat mij alleen om de maandelijkse onnodige SMS over mijn bundel. Andere meldingen wil ik wel blijven ontvangen. Zoals percentage data verbruik buitenland.


Voor de medewerkers van de klantenservice is er een duidelijke instructie om dit voor klanten te regelen. Het advies is dan ook om nogmaals contact op te nemen. 


Voor de medewerkers van de klantenservice is er een duidelijke instructie om dit voor klanten te regelen. Het advies is dan ook om nogmaals contact op te nemen. 

Net weer gebeld. Er is mij gezegd dat er geen instructie is. En dat de melding NIET uitgezet kan worden. Advies medewerker, geluid telefoon maar gaan uitzetten….. ☹️@Jeroen van KPN 


Ik heb net weer contact gehad met een service medewerker. Ik ontvang de SMS-jes elke maand ‘s nachts en dat is super irritant. Alle bovengenoemde oplossingen werken volgens de service medewerker niet. Ze kunnen helemaal niets aan passen en de SMS-jes blijven gewoon komen. 

INFO UIT sms-en kan volgens de service medewerker helemaal niet, ze heeft dit nog intern nagevraagd.

Wat als service vanuit KPN bedoeld is, is voor mij echt een super irritante melding en het is bizar dat dit niet aangepast kan worden. Iemand bij KPN heeft dit ooit ingesteld of geprogrammeerd. Ik heb er zelf niet om gevraagd. Het is erg klantonvriendelijk dat dit niet aangepast kan worden.


Het kan wel. Helaas zijn er steeds weer medewerkers bij 0800-0402 die het niet weten.

Hieronder de uitleg van een KPN moderator in een eerder topic.

Sinds heel kort staat er een duidelijk instructie op onze interne kennisbank, waar uitgelegd wordt hoe deze sms uitgezet kan worden voor onze klanten

Omdat we dit via het forum niet voor je kunnen en mogen aanpassen, verwijs ik je door naar onze gratis klantenservice via 0800 - 0402. Mocht je een collega treffen die nog niet weet om welke instelling dit gaat, dan kan je aangeven dat dit nu vermeld wordt op de pagina ‘Aan- of uitzetten verbruiksnotificaties’ 🙂

 


@Richard1976 

Het is zeker irritant. En dan gaat het alleen om de start van een normaal Abo. En dat maandelijks. Bij mij was het vaak na middernacht. De laatste tijd rond 8uur. Even bv uitslapen zit er dan ook niet in. 
Omdat er vanuit KPN geen oplossing kwam heb ik in de instellingen van mijn iPhone eerst alle meldingen uitgezet. Van 21 tot 9 uur. Ik kon apart voor bepaalde zaken de meldingen dan weer aanzetten. Per App kiezen. Zoals de Tel. Ivm ziek fam lid. 
Dit werkt prima. Geen ongepaste herrie van een SMS meer. Maar wel voor belangrijke zaken toch een melding tussen 21 en 9 uur. Het gaat automatisch. Geluid Tel hoef je dan niet dagelijks aan en uit te zetten. 


Het kan wel. Helaas zijn er steeds weer medewerkers bij 0800-0402 die het niet weten.

Hieronder de uitleg van een KPN moderator in een eerder topic.

Sinds heel kort staat er een duidelijk instructie op onze interne kennisbank, waar uitgelegd wordt hoe deze sms uitgezet kan worden voor onze klanten

Omdat we dit via het forum niet voor je kunnen en mogen aanpassen, verwijs ik je door naar onze gratis klantenservice via 0800 - 0402. Mocht je een collega treffen die nog niet weet om welke instelling dit gaat, dan kan je aangeven dat dit nu vermeld wordt op de pagina ‘Aan- of uitzetten verbruiksnotificaties’ 🙂

 

Meerdere telefoontjes gedaan. Verwezen naar de instructie binnen KPN hoe dit uit te zetten. Niemand weet wat. “Het kan echt niet mevrouw”. 

En van mijn eerdere melding over het bellen (in dit forum) ook geen reactie van een KPN Mod. Bleef over, zelf uitzoeken en instellingen Tel aanpassen. Met wat gepuzzel is mij dat gelukt.
 

 

 

 

 


Het kan wel. Helaas zijn er steeds weer medewerkers bij 0800-0402 die het niet weten.

Hieronder de uitleg van een KPN moderator in een eerder topic.

Sinds heel kort staat er een duidelijk instructie op onze interne kennisbank, waar uitgelegd wordt hoe deze sms uitgezet kan worden voor onze klanten

Omdat we dit via het forum niet voor je kunnen en mogen aanpassen, verwijs ik je door naar onze gratis klantenservice via 0800 - 0402. Mocht je een collega treffen die nog niet weet om welke instelling dit gaat, dan kan je aangeven dat dit nu vermeld wordt op de pagina ‘Aan- of uitzetten verbruiksnotificaties’ 🙂

 

Dat heb ik de medewerker ook doorgegeven en die heeft het intern weer nagevraagd, maar dat schijnt dus helaas NIET te kunnen. Het enige wat zij daar kan aanpassen is of je wel of geen sms wil ontvangen, maar daarmee geeft ze aan dat je dan van niemand meer een sms kan ontvangen. Dat lijkt me erg vreemd, maar ze heeft het nog een keer intern gecontroleerd.


Aangezien wij die handeling niet (mogen) doen zijn we afhankelijk van onze informatie voorziening. Daarin staat een instructie dat het moet werken.

Ik zal navragen hoe dit in de praktijk gaat en of we hier een aanpassing op moeten doen.