Skip to main content

Vandaag een nieuwe SIM kaart geïnstalleerd. De pincode van de SIM kaart is 0000. Dit vind ik onveilig. Daarom wil ik deze pincode, die op de SIM is opgeslagen, wijzigen in een veilige code. 

Op de website van KPN is hier geen enkele informatie over te vinden. Men verwijst steeds naar het soort telefoon wat je gebruikt en dat je in de telefoon de pincode kunt aanpassen. Echter dit is de pincode van de telefoon, niet van de SIM kaart. Doe je de SIM kaart in een andere telefoon, kun je met pincode 0000 gewoon bellen en kosten maken op mijn rekening.

Graag verneem ik hoe ik de pincode van de SIM kaart kan wijzigen, en ben dus niet geïnteresseerd in “tips” om je telefoon pincode aan te passen. Wie weet raad? KPN weet het in ieder geval niet, dus hoop op iemand anders. 

 

De website is juist, de pincode van de sim doe je aanpassen op de telefoon

Bij iedere telefoon kan dat vt op een aparte manier

Bij bv een samsung ga je naar instellingen en dan kun je via zoeken SIM intypen en dan kom je bij de instelling om pin sim-kaart wijzigen uit

Bij een apple ga je naar instellingen en dan naar mobiel netwerk, daar heb je dan ook de optie simpincode


Meteen geprobeerd op een Apple iPhone.

Bij Instellingen, “zoek” > SIM 

Dan inderdaad “Mobiele Data”

En dan onder “Simkaart” een submenu met onderaan SIMPINCODE.

Dank!

 

ps misschien iets voor de FAQ “hoe wijzig ik de sim pincode op mijn iPhone”

 


Meteen geprobeerd op een Apple iPhone.

Bij Instellingen, “zoek” > SIM 

Dan inderdaad “Mobiele Data”

En dan onder “Simkaart” een submenu met onderaan SIMPINCODE.

Dank!

 

ps misschien iets voor de FAQ “hoe wijzig ik de sim pincode op mijn iPhone”

 

KPN website: Toestelhulp iPhone 14  → Hoe wijzig ik mijn SIM pincode


Link is prima voor als je een nieuwe telefoon installeert. 

Maar als je een nieuwe SIM kaart installeert kom je daar niet. Vandaar niet gevonden. Maar goed, bedankt voor de uitleg dat je via een omweg via je telefoon de pincode van de SIM kaart wijzigt. Het zou handig zijn als het via de KPN mobiele app kan, daar zou ik het verwachten. Ik koop namelijk een SIM kaartje (e-SIM, gewone SIM) van een aanbieder, en dan via die aanbieders app de pincode voor de toegang tot zijn netwerk wijzigen.