Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik e-sim activeren met een geblokkeerde simkaart?

• 23 januari 2025
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Goedemiddag, 

Afgelopen zondag heb ik mijn simkaart geblokkeerd ivm diefstal. De nieuwe is helaas, nu donderdag nog niet geleverd. Nu heb ik een nieuw toestel gekocht, en wil dan graag de esim activeren. Dit kan nu alleen met een verificatiecode, naar mijn mobiele nummer. Maar je raadt het nooit, dus simkaart is geblokkeerd, er is nog geen nieuwe, en kan dus ook geen SMS ontvangen. Is hier een oplossing voor dat ik alsnog een esim kan activeren ? 

Grt 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Tillio 

In aanvulling op de reactie van mede community lid ​@Marlon92 , kan ik je zeggen dat gewone briefpost bij PostNL 2 tot 3 dagen onderweg kan zijn, voordat je het op je deurmat vindt.
PostNL kampt met een tekort aan postbezorgers, al verschilt dit wel sterk van regio op regio.

In dit geval is een fysieke simkaart ophalen bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt de snelste en makkelijkste optie, om snel weer bereikbaar te zijn.
In de KPN Winkel krijg je dan een vervangende en geactiveerde fysieke simkaart mee naar huis, zodat je dan de verificatie code per sms kunt ontvangen.

Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN Winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Een ander oplossing voor het activeren van de E-sim is er niet helaas, je dient in jouw situatie een fysieke simkaart in je nieuwe smartphone te doen, waarna je de E-sim alsnog kunt downloaden en activeren.

Bekijk origineel

4 reacties

• 2427 reacties
  • 23 januari 2025

Waarom is die sim kaart er nog niet? Die hoort er binnen een paar dagen te zijn. Ga anders langs een KPN winkel. Volgens mij kan je daar zo een simkaart krijgen.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Hoi ​@Tillio 

In aanvulling op de reactie van mede community lid ​@Marlon92 , kan ik je zeggen dat gewone briefpost bij PostNL 2 tot 3 dagen onderweg kan zijn, voordat je het op je deurmat vindt.
PostNL kampt met een tekort aan postbezorgers, al verschilt dit wel sterk van regio op regio.

In dit geval is een fysieke simkaart ophalen bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt de snelste en makkelijkste optie, om snel weer bereikbaar te zijn.
In de KPN Winkel krijg je dan een vervangende en geactiveerde fysieke simkaart mee naar huis, zodat je dan de verificatie code per sms kunt ontvangen.

Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN Winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Een ander oplossing voor het activeren van de E-sim is er niet helaas, je dient in jouw situatie een fysieke simkaart in je nieuwe smartphone te doen, waarna je de E-sim alsnog kunt downloaden en activeren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 januari 2025

Bedankt voor jullie tips, inmiddels langs de kpn winkel geweest en een sim-kaart gekregen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14554 reacties
  • 26 januari 2025

Hi ​@Tillio, wat enorm zuur dat je toestel gestolen is ☹️

Top dat je direct de tip hebt gekregen om langs 1 van onze winkels te gaan, zoals je hebt gemerkt is dat inderdaad de snelste manier om een fysieke simkaart te bemachtigen!

Reageer