Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik e-sim activeren vanuit het buitenland?

• May 6, 2026
  • 0 reacties
  • 6 keer bekeken

Hoi, 

Graag jullie hulp voor het volgende: ongeveer een maand geleden heb ik een nieuwe abbonement afgesloten bij KPN met nummerbehoud (overgestapt vanaf Vodafone). Toen ik nog in Nederland was heb ik de ontvangst van de simkaart bevestigd en deze meegenomen naar Griekenland om deze in de telefoon te plaatsen wanneer het nummer omgezet zou worden. Dit was afgelopen maandag maar sindsdien heb ik geen bereik meer. Na contact met de klantenservice gaven zij aan dat dit helaas niet kan en de fysieke simkaart een eerste keer in NL moet aanstralen. Na advies van de medewerker is er een nieuwe simkaart opgestuurd en heeft mijn vriend deze geactiveerd in NL. Volgens haar moet het nu mogelijk zijn om deze over te zetten naar een e-sim. Deze laatste stap lukt helaas niet. Ik heb het stappenplan doorlopen en de 0,01 cent overgemaakt (2 keer inmiddels). Op dit moment kan ik dus geen gebruimaken van het abbonement. 

Ik hoor heel graag wat te doen. Op dit moment kan ik niet werken door dit technische probleem.

Groeten Simone