Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik e-sim overzetten vanuit het buitenland?

• August 24, 2026
  • 8 reacties
  • 92 keer bekeken

A sim overzetten lukt niet. Ik wil chatten met een medewerker want er wordt gevraagd om contact op te nemen. Ik woon in het buitenland dus ik wil niet en kan niet gebeld worden

8 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@YvonneC26 en welkom bij de KPN Community. Een e-sim activeren kan ook in het buitenland, dus ik ben benieuwd waarom het niet lukt. 

Volg je de stappen voor het activeren van je e-sim? Zo ja, wat gaat er dan precies mis? Krijg je de SMS code bijvoorbeeld niet binnen? 
Je kunt de e-sim ook activeren via onze website: E-sim installeren | KPN

Mocht ook dat niet lukken, dan hoor ik graag waar het precies misgaat en dan denk ik verder met je mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 27, 2026

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het reageren ​@YvonneC26! Je kunt gewoon hier in dit topic reageren, die mailbox wordt namelijk niet uitgelezen. 

Je kunt de e-sim ook activeren via onze website: E-sim installeren | KPN

Heb je het ook al via deze link geprobeerd? Zo ja, wat gebeurt er dan precies wanneer je het via die weg activeert? Krijg je dan ook foutmeldingen te zien bijvoorbeeld?
Ik hoor het graag!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2026

Woon in buitenland 

Gebruik je nu prepaid? Dan is overzetten van e-sim niet mogelijk. Prepaid ondersteunt geen e-sim. Alleen in één uitzonderlijke situatie: bij overgang van abonnement naar prepaid. Maar bij verandering van toestel moet je dan naar simkaart. Hetgeen weer erg lastig is buiten Nederland....

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ook een goede toevoeging ​@PeterG, dankje! 😄

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 29, 2026

@PeterG ​@Sanne van KPN  dank voor jullie reactie👍🏼 het is dat ik in het buitenland woon hier een E sim en telefoonnummer van het land gebruik. Voor sommige zaken heb ik mijn nederlandse telefoonnummer nodig die is ook met een eSIM en omdat ik nu van een iPhone 11 naar een iPhone 17 ben gegaan, wil ik die omzetten maar hoe moet ik dan doen? Graag lees ik jullie reactie en lukt het met hulp via deze site wel. Vriendelijke groet Yvonne 🌸🌸

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 29, 2026

E-sim behouden kan dus niet. Je kunt alleen naar een simkaart met prepaid. Bij wisselen van toestel. 

Of je houdt je iPhone 11 ernaast voor het Nederlandse 06 nummer. 

Kpn ondersteunt geen e-sim bij prepaid. 

Alleen bij abonnement naar prepaid kun je de e-sim houden. TOTDAT je van toestel wisselt.…

Vraag een simkaart aan. Op Nederlands adres. Ontvanger moet 'm activeren in zijn toestel door bijvoorbeeld sms te verzenden. Daarna kan de simkaart doorgestuurd naar jou.

Woon je nog binnen EU of erbuiten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 29, 2026

Dankjewel wat een duidelijke uitleg ik ga het met mijn zoon overleggen omdat het voor mij te ingewikkeld is. Ik woon buiten de eu en daarom geen KPN abonnement meer. Nu met een nieuwe telefoon geeft het veel problemen ik kom nog bij je terug als ik een stap verder ben. Duizend maal dank✌🏼👍🏼✅