Skip to main content

Sinds 2 maanden wordt er op de 16e van de maand, om 09.02 uur 30 cent gefactureerd voor een verstuurde sms naar Indonesië. Ik sms nooit, en ken niets of niemand in Indonesië.

Ik heb hierover gebeld met KPN, zij vermoeden dat het verificatiesms’jes zijn en dat ik daar ooit toestemming voor heb gegeven. Ik weet eigenlijk heel zeker dat ik dat niet heb gedaan, maar kan uit het nummer verder ook niets opmaken, anders dan dat het een nummer in Indonesië is.

KPN kan me niet verder helpen. Ik vraag mij nu af of ik sms (naar het buitenland) kan uitzetten, al is het maar tijdelijk? Of weet iemand een andere oplossing?

Hartelijk dank alvast!

Hallo @Miesje11 ,

Dat kan zeker! Maar dan moet je (tijdelijk?) alle sms’jes naar het buitenland laten blokkeren. Je kunt hiervoor telefonisch contact met KPN opnemen via 0800 0402. 

Maar voordat je dat doet, wil ik je wel vragen om er over na te denken. Heb je bijvoorbeeld een iPhone en gebruik je Facetime? Dan wordt er namelijk een verificatie sms verstuurd naar een buitenlands nummer. Het blokkeren van sms’en naar buitenlandse nummers zorgt er ook voor dat dit niet meer goed werkt. Ook voor het gebruiken van sommige andere apps is het soms nodig om te sms’en naar buitenlandse nummers. Dit is wel iets om even bij stil te staan


Hallo Noordzee,

Ik gebruik geen Facetime, en was ook niet van plan om dat te gaan gebruiken.

Ik begrijp wel dat dit een heel lompe oplossing is, maar ik zie geen andere als ik niet weet welk bedrijf vraagt om verificatie, dan wordt het lastig om het rechtstreeks stop te zetten.

Als iemand een betere oplossing weet, houd ik mij uiteraard van harte aanbevolen!


Reageer