Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een e-sim bestellen in het buitenland, simkaart is verloren

• July 27, 2024
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Hoe kan ik in het buitenland een esim aanvragen en instaleren als ik mijn sim kwijt ben.

Beste antwoord door RBxx

Nee @Redroy 69 , dat gaat niet direct.

Je hebt eerst een vervangende simkaart nodig om de verificatie sms voor e-sim te kunnen ontvangen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 27, 2024

Nee @Redroy 69 , dat gaat niet direct.

Je hebt eerst een vervangende simkaart nodig om de verificatie sms voor e-sim te kunnen ontvangen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ja een dergelijke e-sim zal geverifieerd moeten worden en dat kan dan niet zonder simkaart. Een eventuele vervangende simkaart zal ook naar je adres in Nederland gestuurd moeten worden. 

• Nieuwkomer
  • January 8, 2025

Ik zit in Australië en mijn vrouw is haar simkaart kwijt. Wat te doen? 

kan zij een eSIM aanschaffen voor haar eigen nummer? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik zit in Australië en mijn vrouw is haar simkaart kwijt. Wat te doen? 

kan zij een eSIM aanschaffen voor haar eigen nummer? 

Hoi ​@BHN 

Je vrouw zou een nieuwe simkaart moeten aanvragen, maar die wordt dan wel verstuurd naar jullie woonadres in Nederland, en niet naar jullie verblijf plaats in Australië.

Je vrouw kan ook geen E-sim activeren op haar smartphone, omdat ze geen verificatiecode per SMS kan ontvangen, en dus de E-sim niet kan activeren.
Ook hiervoor dient eerst een fysieke simkaart geplaatst te worden.

Er zit niets anders op, dan tijdelijk een Australische Prepaid simkaart aan te schaffen voor je vrouw, geduurde de periode dat jullie in Australië verblijven.
Dan heeft ze in elk geval weer internet op haar smartphone, en kunt ze eventueel ook bellen.

Zodra jullie weer in Nederland zijn, kun je ook direct een nieuwe simkaart ophalen bij een KPN Winkel bij jullie in de buurt.

• Nieuwkomer
  • January 9, 2025

Hoi Michel, dank voor je terugkoppeling. 

Zoals je het uitlegt, heeft mijn vrouw dat ook ondervonden. Haar simkaart is (tijdelijk) geblokkeerd, maar een eSIM mean ze niet aanvragen. 

Lastig, want zo blijf je idd in rondjes draaien. 
De AU eSIM werkt intussen weer. 

Maar Whatsapp zal ‘m om die reden deze vakantie niet meer worden vrees ik. 

Komt ook wel weer goed. Mooi rustig 😂

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ja er zijn om veiligheidsreden enkele controlemechanismes ingebouwd ter bescherming van de klant. Ik wil je toch een fijne vakantie wensen ​@BHN. Bedankt voor de assistentie Michel en mochten er nog vragen openstaan laat het dan weten!       

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@BHN 

Ik heb je graag geholpen.
Als je vrouw in jullie hotel of andere verblijfplaats via Wifi gaat internetten, kan zij gewoon gebruik maken van haar Whatsapp, en dus gewoon binnengekomen berichten lezen.

Buiten Wifi, dus als je vrouw gebruik maakt van de Australische provider, kan het inderdaad zijn dat je geen Whatsapp berichten binnen krijgt en kunt versturen.

Voor de rest wens ik jullie beiden nog een fijn verblijf toe in Australië.