Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een nieuwe e-sim activeren? Oude toestel is defect

• August 14, 2025
  • 3 reacties
  • 106 keer bekeken

Ik heb een toestel met een e-sim erop. Nu is die toestel compleet kapot en kan ik m niet gebruiken. Nu wil ik een nieuwe e-sim op een andere toestel plaatsen, maar ik kan geen sms ontvangen, omdat ik geen simkaart heb die te gebruiken is. Wat moet ik doen??

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Saramb , het kan tegenwoordig ook zonder gebruik te maken van het oude toestel.

Lees het verhaal op de Kennisbank.

E-sim installeren zonder oud toestel

Ben je jouw toestel verloren of is deze gestolen? Dan heb je geen toegang meer tot MijnKPN, want dit activeer je op jouw toestel met behulp van een verificatie sms. Eerder was het zo dat je dan eerst een nieuwe fysieke simkaart moest aanvragen, voordat je deze weer kon omzetten naar e-sim.

Vanaf 3 februari 2025 is het ook mogelijk om e-sim te installeren via de KPN website: E-sim installeren. Zo kan jij toch e-sim installeren op jouw nieuwe telefoon als je jouw oude toestel niet meer hebt, zonder eerst een fysieke simkaart aan te hoeven vragen. Klik hierboven op de link en doorloop de stappen.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 14, 2025

Hallo ​@Saramb , het kan tegenwoordig ook zonder gebruik te maken van het oude toestel.

Lees het verhaal op de Kennisbank.

E-sim installeren zonder oud toestel

Ben je jouw toestel verloren of is deze gestolen? Dan heb je geen toegang meer tot MijnKPN, want dit activeer je op jouw toestel met behulp van een verificatie sms. Eerder was het zo dat je dan eerst een nieuwe fysieke simkaart moest aanvragen, voordat je deze weer kon omzetten naar e-sim.

Vanaf 3 februari 2025 is het ook mogelijk om e-sim te installeren via de KPN website: E-sim installeren. Zo kan jij toch e-sim installeren op jouw nieuwe telefoon als je jouw oude toestel niet meer hebt, zonder eerst een fysieke simkaart aan te hoeven vragen. Klik hierboven op de link en doorloop de stappen.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 14, 2025

Het lukt me alsnog niet want als ik die stappen volg. Geeft ie aan dat de combinatie niet klopt, terwijl ik 1000% zeker weet dat ie wel klopt. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Saramb en welkom bij de KPN Community! Lastig dat het activeren niet lukt, dus ik ben benieuwd. Geeft hij aan dat de combinatie niet klopt wanneer je je 06-nummer en e-mail invult? 

Zo ja, controleer dan voor de zekerheid andere e-mail adressen die je hebt. Je kunt ook in je MijnKPN account zien welk e-mail adres en 06-nummer er bij ons bekend is. 
Lukt het dan wel? Zo niet, probeer het dan voor de zekerheid ook via een ander apparaat of een andere webbrowser.