Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een tweede simkaart voor tablet aanvragen?

• June 29, 2025
  • 12 reacties
  • 114 keer bekeken

Wil graag ook in tablet een sim. Dan hoef ik niet iedere keer een hotspot aan te zetten op mobiel. Liefst op huidige abo.

waar kan ik dit bestellen? Online kom ik er niet uit

Beste antwoord door bnh

Wil graag ook in tablet een sim. Dan hoef ik niet iedere keer een hotspot aan te zetten op mobiel. Liefst op huidige abo.

Op je tablet werkt alleen een internetsim, dus dit kan niet met je huidige abonnement of nummer. Je moet hiervoor een nieuw abonnement speciaal voor tablets afsluiten.
Mobiel Internet abonnement bestellen | KPN

12 reacties

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • June 29, 2025

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 29, 2025

Op je tablet werkt alleen een internetsim, dus dit kan niet met je huidige abonnement of nummer. Je moet hiervoor een nieuw abonnement speciaal voor tablets afsluiten.
Mobiel Internet abonnement bestellen | KPN

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Diggler, voor een tablet is een data simkaart nodig. Ik zie dat enkele community leden jou al naar de juiste pagina gestuurd hebben. 

Als je al gebruik maakt van internet via KPN krijg je €5,00 korting op een data only abonnement. Heb je ook een mobiel abonnement kun je daarnaast ook nog MB's delen tussen de verschillende abonnementen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Dank allen. Er is maar 1 oplossing en die is vrij omslachtig. Kan dit nou niet wat simpeler ​@Jeroen van KPN ?

gewoon een tweede sim op huidig abo, data only. 1 overzicht, geen geschuif met data.

ter vervanging van het gedoe van een hotspot

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 1, 2025

Dank allen. Er is maar 1 oplossing en die is vrij omslachtig. Kan dit nou niet wat simpeler ​@Jeroen van KPN ?

gewoon een tweede sim op huidig abo, data only. 1 overzicht, geen geschuif met data.

ter vervanging van het gedoe van een hotspot

Dit kan / mag helaas niet anders dan al beschreven.

Tablets gebruiken geen 06 nummers meer voor mobiele data. In plaats daarvan krijgen ze een 097 nummer voor dataverbindingen. 06 nummers zijn gereserveerd voor mobiele telefonie en mogen niet meer worden toegewezen aan tablets, indien je dit wel doet zal je simkaart worden geblokkeerd door KPN.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Datasimkaarten hebben helaas een eigen abonnement met een eigen 097 nummer. ​@Diggler. Duosim is hiervoor niet beschikbaar. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

​Blijf het wel vreemd vinden; temeer omdat het bij Zakelijk wel kan:

• July 2, 2025

​Blijf het wel vreemd vinden; temeer omdat het bij Zakelijk wel kan:

Dat is ook gewoon een apart abonnement waar gewoon extra voor betaald moet worden. 

Providers zijn niet gek. Die gaan geen meerdere simkaarten onder 1 abonnement uitgeven. Technisch kan dat makkelijk natuurlijk, maar ze doen het gewoon niet. Want dat kost hun geld. Voor ieder apparaat moet je een apart abonnement afsluiten. Dat levert hun veel meer op.

Duo-sim zal overigens gewoon werken. Dan heb je wel 2 simkaarten op 1 abonnement. Maar die 2 simkaarten kunnen niet tegelijk gebruikt worden. Dus zodra jij internet op je tablet gebruikt zit je smartfoon zonder verbinding. Als je dan je tablet weer weg legt moet je daarna eerst je smartfoon weer opnieuw opstarten voordat je daarop weer verbinding hebt. 

Vroeger kon je duo-sim met een paar muisklikken op de site zo aanvragen. Maar tegenwoordig moet je er om bellen en uitleggen waarvoor je hem wilt gebruiken. Als je dan begint over een tablet ga je hem waarschijnlijk niet krijgen. Je moet dan zeggen dat je een wat ouder model auto gekocht hebt met een simkaartslot voor handfree bellen in de auto.

https://www.wifivoorauto.nl/duosim-voor-auto/

Nieuwe auto's hebben dat volgens mij helemaal niet meer. Die koppelen via Bluetooth met je smartfoon. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Een digitale simkaart (esim) is iets anders dan een datasimkaart ​@Diggler 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Een digitale simkaart (esim) is iets anders dan een datasimkaart ​@Diggler 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Duo sim is in dit geval niet handig want dan kan je niet bellen met je telefoon terwijl je iets streamt via tablet.

Wat ik bedoel is een tweede sim, als onderdeel van je huidige abo. Hierboven staat het als ‘Data Sim.’

Niet te verwarren met ‘Data Only’ want dat is weer een apart abonnement.  

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik snap inderdaad wel wat je graag zou willen maar bij consumenten/particuliere abonnementen zit dat er niet in.