Skip to main content

Goedemorgen!

Al jaaaren ben ik in het bezit van verschillende Apple iPhones, waardoor ik ook al vanaf het begin van mijn Apple carrière telkens de reservekopie  naar mijn nieuwe Iphone overzet. Ik heb nu bijna 4 jaar een iPhone 12 Pro. Deze heeft nu verschillende mankementen (HEEL snel leeg, kan alleen bellen op luidspreker, telefoon laadt slecht op en ga zo maar door). Dus het is nu écht tijd voor een nieuwe.

Het enige dat me tegenhoudt is de ‘bug’ die in mijn reservekopie zit. Ik wil graag alle foto's op mijn telefoon meenemen naar mijn nieuwe toestel en ook mijn whatsapp gesprekken. Alleen dit wil ik dus ZONDER reservekopie. Ik ben namelijk bang dat ik anders met mijn nieuwe telefoon weer dezelfde problemen ga ervaren als met mijn oude telefoon.

 

Wie o wie kan me helpen met hoe ik dit voor elkaar krijg? Ik vind het namelijk geen probleem om al mijn andere apps opnieuw te installeren, maar ik ben heel erg gehecht aan al mijn foto's (en herinneringen die ik dus krijg op bepaalde datums - dit is dus ook belangrijk!).

 

Alvast bedankt!

Dat kan niet. Hoe komt u erbij dat er een "bug" in de reservekopie zit?


Heb je de foto’s niet gewoon in iCloud staan?


Dat kan niet. Hoe komt u erbij dat er een "bug" in de reservekopie zit?



dat is mij eerder verteld. Op het moment dat ik een nieuwe iPhone aanschaf en de reservekopie overzet naar deze nieuwe iPhone gaat de batterij van de nieuwe iPhone heel snel leeg. Zonder de reservekopie werkt de batterij van de nieuwe iPhone wel naar behoren. Mij is toen verteld dat dit waarschijnlijk door een “bug” in de reservekopie komt. Nu krijg ik in mijn agenda bijvoorbeeld ook veel spam afspreken. Het lijkt me daarom fijn om op een nieuwe iPhone helemaal “fris” te beginnen, maar dan wel met al mijn foto’s + whatsapp gesprekken. 


Hallo @Ilse Rozenbrand ,

Ik koop een nieuwe iPhone altijd in een (stenen) winkel waarbij zij dan alles overzetten naar de nieuwe iPhone. 
 

Als jij dan de optie reservekopie op de oude iPhone uitzet, komt die optie ook niet aan te staan op de nieuwe iPhone. Wel worden dan alle foto’s, whatsapp-gesprekken en überhaupt alle apps overgezet. 
 

De winkels waar ik de nieuwe iPhone koop, zijn vaak zo’n 90 minuten bezig met alles over te zetten. 
 


Ik heb een jaar of twee geleden de nieuwe iPhone van een oudere buurvrouw geïnstalleerd. Er was een optie na het aanzetten van de nieuwe telefoon waarbij je kon kiezen om alles van de oude naar de nieuwe iPhone te kopiëren door de telefoons naast elkaar te leggen. Dit ging zonder reservekopie en zonder problemen. Ik neem aan dat deze optie nog steeds bestaat en is waarschijnlijk dezelfde procedure zoals @Noordzee beschrijft.


Hallo @Ilse Rozenbrand, ik heb een beetje onderzoek voor je gedaan en lees dat je ook draadloos de gegevens kunt overzetten zonder gebruik te maken van een Reservekopie: Data en/of gegevens overzetten


Hoi @Ilse Rozenbrand 
De iPhone heeft vaak 'ruzie' met het overzetten van de whatsapp gegevens, meestal lukt het wel, maar soms ook niet.
Maak voortaan eerst een backup via iCloud dan gaat het wel goed.
Wel met wachtwoord beveiliging, anders kopieert hij geen privé gegevens


Hallo @Ilse Rozenbrand, ik heb een beetje onderzoek voor je gedaan en lees dat je ook draadloos de gegevens kunt overzetten zonder gebruik te maken van een Reservekopie: Data en/of gegevens overzetten

Ik ga dit proberen, maar ik ben bang dat dit ook problemen oplevert omdat je alsnog ALLES overzet. Bedankt allen!


Ik ga dit proberen, maar ik ben bang dat dit ook problemen oplevert omdat je alsnog ALLES overzet. Bedankt allen!

Dat weet ik zo ongeveer wel zeker. Ik gebruik die functie nooit. Als ik een nieuw toestel heb, dan wil ik ook echt volledig opnieuw beginnen. En niet de oude meuk van het vorige toestel meenemen. WhatsApp zet ik wel gewoon terug vanuit de Google cloud. En telefoonnummers ook. Maar dat is het wel zo ongeveer.

Ik denk dat u op het oude toestel uw WhatsApp berichten maar eens flink uit moet dunnen. Oude chats verwijderen enzo. Misschien dat het dan wel werkt.


Reageer