Skip to main content

Op 23-07-2024 bestelde ik een Samsung Galaxy Watch7. Het was een actie en ik zou daar een extra bandje bij krijgen. De watch was echter pas leverbaar vanaf 02-08-2024. Op 03-08-2024 werd de watch inderdaad geleverd.
Middels registratie bij Samsung kon ik me aanmelden voor het extra bandje. Maar Samsung zegt nu dat ik mijn watch pas op 03-08-2024 heb gekocht terwijl de actie maar t/m 28-07-2024 liep.

Als ik contact met Samsung heb gaat dat via een Whatsapp gesprek en daar schiet ik niets mee op. Er wordt gevraagd om schermafbeeldingen en die te uploaden. Dat blijkt dan weer niet afdoende en moet ik weer een andere afbeelding uploaden. Vervolgens neem een ander het gesprek over en die heeft niet eens de moeite genomen het voorgaande te lezen zodat je het hele riedeltje nog eens kan doen. En uiteindelijk stopt het gesprek en hoor ik niets meer.

Dus ik ben nu al meerdere dagen bezig om een lullig bandje van €49,99. U zult begrijpen dat het me niet om het bedrag gaat. Maar als ik iets bestel wil ik wel datgene krijgen dat ik besteld heb.
Wat kan ik doen om alsnog mijn bandje te krijgen?

Hoi @Mic8, welkom op onze community! Wat een gedoe zeg! Ik vrees dat dit wel iets is waarvoor je bij Samsung terecht moet, ben je er ondertussen uit? Ik kan me voorstellen dat ze een afbeelding van je bestelling of contract nodig hebben.


Hallo Thomas, bedankt voor je reactie.

Toen ik me bij Samsung registreerde om gebruik te kunnen maken van de actie, wilden ze een foto van het IMEI-nummer en de aankoopbon. Die hebben ze dan ook ontvangen.

Maar op die aankoopbon staat dus een aankoopdatum 03-08-2024. Dat is op zich logisch (denk ik) omdat het bijbehorende Multisim abonnement pas ingaat op het moment dat ik de watch daadwerkelijk in bezit heb, en niet al op 23-07-2024, het moment dat ik de watch bestelde.
Maar ook de reactie van Samsung is enigszins logisch omdat de actie t/m 28-07-2024 liep.

Op de site van KPN heb ik wel de status van mijn bestelling gevonden met daarbij een besteldatum. Daar heb ik een schermafdruk van gemaakt en naar Samsung gestuurd. Maar ten eerste is dat geen officieel document en ten tweede ben ik inmiddels ook het volgende in de actievoorwaarden van Samsung tegengekomen:
Samsung is niet verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van de deelnemende modellen bij de deelnemende winkels.”

Dus het zou me verbazen als Samsung mij alsnog dat bandje opstuurt. Want komt het er - volgens de hierboven aangehaalde actievoorwaarde - eigenlijk niet op neer dat KPN iets te koop aanbiedt dat niet waargemaakt kan worden?
En ik neem aan dat ik niet de enige ben want ik neem aan dat iedereen die de watch tijdens de actieperiode besteld heeft terwijl er pas vanaf 02-08-2024 geleverd kon worden nu met hetzelfde probleem zit. Toch?
 


@Mic8 

Dit is een actie van Samsung. Zij gaan over de voorwaarden. Mijn advies is om bij hun een klacht in te dienen. 


Beste @Noordzee ,

Mijns inziens bewijs je hier precies mijn punt mee.
Ja, het is een actie van Samsung en ja, zij gaan over de voorwaarden.
Maar ik koop iets bij KPN, niet bij Samsung.

En het is toch juist KPN die niet aan die voorwaarden voldoet?
Dus klagen bij Samsung heeft weinig zin want het zijn juist die voorwaarden waarop gewezen wordt.

Als KPN op de aankoopbon ook de besteldatum had gezet was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Nu staat daar alleen de betaaldatum dus Samsung weet niet beter dan dat mijn aankoop niet aan de voorwaarden voldoet (want die is na de actieperiode).

Los van dit alles is het natuurlijk van de zotte dat ik als consument zo ongeveer hemel en aarde moet bewegen waar twee grote bedrijven met elkaar in zee gaan en blijkbaar niet de zaken op orde hebben.


Als het goed is heb je ook een bevestiging van je bestelling toch? Valt die niet binnen de periode?

Ik kan even meekijken, wil je je profiel eens invullen?


Hallo Thomas,

Vandaag ontving ik een mail van Samsung.
Het is alsnog goedgekeurd. Ze hebben de schermopname met daarop de besteldatum blijkbaar toch geaccepteerd. Binnen zeven weken krijg ik het bandje toegestuurd.

Groeten,
Mic8


Ah top, fijn dat het gelukt is! Bedankt voor je terugkoppeling!


Reageer