Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik het telefoonnummer overzetten naar mijn naam?

• June 28, 2025
  • 6 reacties
  • 60 keer bekeken

Hallo, hoe kan ik het telefoonnummer op naam van mijn vriend laten zetten? Mijn vriend heeft een andere provider, maar ik wil het nummer van KPN gebruiken door het over te zetten naar mijn naam.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 28, 2025

Beste ​@Yasen , dan moet je via KPN een zogenaamde contract overname doen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Yasen 

Contractovername, kun je heel gemakkelijk online aan KPN doorgeven.
Het is wel van belang dat je het volgende bij de hand hebt:

Dit heb je nodig:

Goed om te weten: heb je een scan of foto van deze documenten? Dan kun je deze binnen 30 minuten uploaden. Na 30 minuten wordt het formulier leeggemaakt. En moet je 't opnieuw invullen.

• Het legitimatiebewijs van huidige en nieuwe contracthouder. 
    • Maak hierop jullie BSN en foto's onherkenbaar.
    • Ondertekening contract van huidige en nieuwe contracthouder. 

Via de volgende link, kom je direct uit op het online formulier om contractovername aan te vragen:

Regel je contractovername

Alles binnen en alles akkoord? Dan zetten we het contract binnen 7 werkdagen over.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Yasen, ik zie dat JanD en Michel je al de juiste kant op gewezen hebben, fijn. Als je de aanwijzingen van Michel opvolgt, kan je het contract op de gewenste naam laten zetten.

• Auteur
  • Topper
  • July 2, 2025

Hoi ​@Yasen 

Contractovername, kun je heel gemakkelijk online aan KPN doorgeven.
Het is wel van belang dat je het volgende bij de hand hebt:

Dit heb je nodig:

Goed om te weten: heb je een scan of foto van deze documenten? Dan kun je deze binnen 30 minuten uploaden. Na 30 minuten wordt het formulier leeggemaakt. En moet je 't opnieuw invullen.

• Het legitimatiebewijs van huidige en nieuwe contracthouder. 
    • Maak hierop jullie BSN en foto's onherkenbaar.
    • Ondertekening contract van huidige en nieuwe contracthouder. 

Via de volgende link, kom je direct uit op het online formulier om contractovername aan te vragen:

Regel je contractovername

Alles binnen en alles akkoord? Dan zetten we het contract binnen 7 werkdagen over.

Bedankt voor je antwoord.

De simkaart van mijn vriend staat momenteel op Youfone en ik wil niet verder met Youfone. Daarom wilde ik de Youfone-simkaart op naam van mijn vriend overzetten naar mijn naam en hem gebruiken als KPN-abonnement.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Beste ​@Yasen als je  vriend dan aan de You Fone kant contractvrij is, kun je een abo nemen bij KPN op jouw naam en gebruik maken van de overstapservice met nummerbehoud.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​@Yasen Bovenstaande uitleg van Michel gaat alleen op als het al een KPN abonnement is, dan kan je een bestaand abonnement op een andere naam laten zetten met een contractovername.

In dit geval kan je de tip van JanD gebruiken:

Beste ​@Yasen als je  vriend dan aan de You Fone kant contractvrij is, kun je een abo nemen bij KPN op jouw naam en gebruik maken van de overstapservice met nummerbehoud.

Â