Skip to main content

Hi Jasper,

ik zit een beetje in hetzelfde schuitje en merk dat de kpn helpdesk hier zelf nagenoeg niks van weet….Los van het hele esim activeren etc… Ik heb nu mijn nano card omgezet naar e-sim. Ook al ging er in de KPN wizard veel fout… zucht.

 

Wat is nu de volgende stap voor het aanvragen en koppelen van ene 2e nummer? Een sim only abbo aanvragen?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @timamigo 

 

Ondersteunt je mobiel telefoon wel 2 actieve e-sims tegelijk? Indien dat niet zo is dan zal je er weinig aan hebben.

Als je toestel dat ondersteunt dan kan je voor een 2de nummer inderdaad een sim-only abonnement aanvragen met e-sim, anders zal je een normale simkaart moeten bestellen.

 

Zie ook dit artikel voor meer informatie over e-sim:

 


Hi GeSp,

Ik heb nu 1 esim en dacht aan een gewone nano Sim erbij. De vraag is: is een prepaid kaart niet beter/efficiënter?


Hoi @timamigo 

Als je alleen bereikbaar wilt zijn en maar weinig uitgaande gesprekken doet met je 2de nummer dan is een prepaid een betere optie, daar hoef je dan alleen 1 keer per 6 maanden zelf mee te bellen, een SMS sturen of internet te gebruiken om hem actief te houden.

Bij KPN kan je voor prepaid alleen een gewone (3 in 1) simkaart bestellen dus als je daar toch een nano simkaart wilt dan kan dat prima.